English

سردار کریمی تاکید کرد:

معرفی مشمولان لیسانس و بالاتر به شرکت‌های دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از معرفی مشمولان لیسانس و بالاتر به شرکت‌های دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی خبر داد.مشمولان غایب از این مزایای محروم می‌شوند

معرفی مشمولان لیسانس و بالاتر به شرکت‌های دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی

به گزارش خبرگزاری موج، سردار ابراهیم کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص معرفی مشمولان لیسانس و بالاتر به شرکت‌های دانش بنیان برای گذراندن دوره سربازی و فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده پس از سربازی، اظهار کرد: اکنون مرحله شناسایی و معرفی سهمیه‌ها در حال انجام است و این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا در صورت مثمرثمر بودن، ادامه یابد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه این طرح تا پایان امسال عملیاتی می‌شود، تاکید کرد: افرادی که غیبت دارند، نمی‌توانند در بسیاری از فرآیند‌هایی که اجرایی می‌شود، شرکت کنند.

سردار کریمی با بیان اینکه معرفی تحصیل کرده‌ها به شرکت‌های دانش بنیان شامل همه افراد نمی‌شود، افزود: اکنون ۴۳ درصد اعزام به سربازی مربوط به افراد دارای مدرک لیسانس، فوق لیسانس‌ و دکتری است و این افراد سربازی خود را در تخصص‌های نیرو‌های مسلح سپری می‌کنند یا امریه می‌گیرند تا این دوره را در سازمان یا وزارتخانه‌ها بگذرانند.

وی با بیان اینکه در سربازی عرصه‌های مختلفی وجود دارد و افراد تحصیل کرده امکان انتخاب عرصه‌ مورد نظر خود برای انجام خدمت سربازی را دارند، البته باید رزومه کاری خود را به صورت دقیق ارائه دهند.

سردار کریمی اضافه کرد: شرایط بروز استعداد‌ها در نیرو‌های مسلح فراهم و از سال ۱۳۹۴ طرح مهارت آموزی دوره سربازی اجرایی شده است.

وی در توضیح این طرح افزود: سال گذشته ۱۰۰ هزار سرباز در قالب طرح مهارت آموزی قرار گرفتند و قرار بر این است که امسال نیز ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این است که هر سربازی که از خدمت خارج می‌شود، حتما یک مهارت را آموزش دیده باشد و بعد وارد جامعه شود تا بتواند از آن مهارت برای اشتغال استفاده کند، بر این اساس افرادی که مهارت دارند، در سربازی مهارت آن‌ها توسعه می‌یابد و افرادی که هیچ مهارتی ندارند، در زمان اوقات فراغت در کلاس‌های آموزش مهارت شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در این راستا با سازمان‌های مرتبط از جمله فنی و حرفه‌ای و وزارت کار در تعامل هستیم و آن‌ها همکاری خوبی با نیرو‌های مسلح داشته‌اند و توافق نامه‌هایی نیز امضا شده است.

سردار کریمی تصریح کرد: زمینه‌های کاری برای بعد از خدمت نیز برای سربازان پیش بینی شده است و مشاوره‌هایی در این زمینه به افراد ارائه می‌شود، حتی فهرست مهارت‌هایی که در جامعه و در جغرافیای مختلف وجود دارد، به سربازان ارائه و به آن‌ها گفته می‌شود که این کسب و کار‌ها در جامعه رونق دارند تا بر اساس آن‌ها مهارت بیاموزند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان نظام وظیفه پیگیر توافق نامه‌های امضا شده با سازمان‌های مرتبط است تا سربازانی که کارت مهارت دریافت کرده‌اند، مشغول به کار شوند، گفت: هنوز دوره سربازی افرادی که آموزش‌های مهارت را حین سربازی گذرانده‌اند، تمام نشده است. باید آمار‌های تحلیلی جمع آوری شود تا مشخص شود چه مشاغلی مورد توجه سربازان قرار گرفته است و در کدام دوره‌ها آموزش دیده اند.

سردار کریمی در ادامه افزود: بعد از جمع آوری این اطلاعات طبق توافق‌های امضا شده، پیگیر اشتغال سربازانی که کارت مهارت دریافت کرده‌اند، خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه