English

آذری جهرمی:

تمایل مدیران شهری ایجاد برج و بارو است/برنامه وزارت ارتباطات برای ارتقاء دانش شهروندان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه وزارت ارتباطات برای ارتقاء دانش شهروندان خبر داد و گفت: مدیران شهری خواستار ایجاد برج و بارو هستند تا توسعه شهری هوشمند.

تمایل مدیران شهری ایجاد برج و بارو است/برنامه وزارت ارتباطات برای ارتقاء دانش شهروندان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی در همایش تهران هوشمند گفت: نمی توانم خوشحالی خودم را از هوشمند سازی تهران پنهان کنم و شهرداری در این مسیر حرکت کرده و اقدامات خوبی انجام داده است.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده باید وضعیت موجود را ارزیابی کرد و مصادیق هوشمندی امروز در شهر تهران را شناسایی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کنترل آلودگی شهر تهران اشاره و عنوان کرد: با پردازش آلاینده های های تهران می توان سهم آلاینده ها از جمله کارخانه ها، خودروهای عمومی و خودروهای شخصی مشخص است و البته در این رابطه به صورت هوشمند تصمیم نمی گیریم.

جهرمی ادامه داد: البته شهرداری تصمیم گیر نیست و در حال حاضر در مورد آلاینده با روش های هوشمند آلاینده ها شناسایی شده و از این اطلاعات هوشمندانه استفاده نمی شود.

وی دولت الکترونیک را موجب کاهش تردد در شهر دانست و ادامه داد: امروز تعداد زیادی دوربین تردد در شهر را ثبت می کنند و ما در حال حرکت به سمت مدیریت شهری هستیم و راه بسیاری در پیش است و باید تصمیماتی در حوزه هوشمند سازی گرفته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دریافت تصاویر ماهواره ای برای استفاده در مدیریت فضای سبز تهران پرداخت و گفت: منابع طبیعی شُش ها شهر تهران هستند و در حال حاضر مسیری برای جمع آوری اطلاعات پیش شده اما در راهکارها کمتر از ابزار مدرن و هوشمند استفاده می شود.

جهرمی در بخشی از سخنانش به ترویج حمل و نقل اشتراکی اشاره و عنوان کرد: هوشمند سازی ترددها را در شهر کاهش می دهد و حالیکه مشخود نیست و احداث یک خط مترو مشهود است و تلاش مدیران انجام طرح و پروژه هایی است که برج و بارو دارد تا به نام مدیریت آنها ثبت شود.

وی تاکید کرد: شهر هوشمند یک اقتصاد است و امروز شرکت های دانش بنیان در کشور ما شکل گرفته است که تخصص آنها هوشمند سازی است و لازم است برای شهر هوشمند شاخص سازی کنیم مانند آنکه امروز در تهران چند ساختمان هوشمند داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کافی است در صدور مجوزهای ساختمان شاخص های ساختمان هوشمند با مشوق هایی لحاظ شود.

جهرمی یادآور شد: اقتصاد هوشمند شکل بگیرد شهر هوشمند هم شکل می گیرد و باید فضای رقابتی برای ارائه خدمات ایجاد شود. 

وی تاکید کرد: ما اطلاعات را به همه کسی و کارها ارائه می دهیم تا به صورت رقابتی وارد ارائه خدمات هوشمند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تفاهم نامه با شهرداری برای توسع زیر ساخت ها در تحقق شهر هوشمند خبر داد و گفت: امروز این تفاهم نامه را منعقد می کنیم و با آزادسازی داده برای بخش خصوصی نشاطی ایجاد می شود و امروز دولت الکترونیک دیگر یک شعار و نمایش نیست.

جهرمی افزود: امسال می توانیم مصادیق دولت الکترونیک را که روی میز است عنوان کنیم و پیوستن شهرداری به دولت الکترونیک مهم است.

وی شهروند هوشمند را نکته مهم شهر هوشمند خواند و ادامه داد: سیستم شفافیت در شهرداری مسکو ایجاد شده که هر لوور که از شهروند اخذ می شود مشخص است در کجا هزینه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: صرفاً انتشار مسائل شهرداری کافی نیست و باید یک برنامه مدون آموزشی برای شهروندان اجرا شود و وزارت ارتباطات هم برنامه ارتقاء دانش شهروندان را دارد و می توان سفیرانی در این حوزه داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه