English

در نشست صمیمی دانشجویان با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد

نمایندگان مجلس به جای طرح مکرر استیضاح، به فکر تامین بودجه اجرای سند تحول بنیادین باشند

دانشجومعلمان امروز در نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش به گلایه‌هایی از وضعیت این دانشگاه پرداختند از عدم حضور روحانی در هیأت امنای دانشگاه تا اعتصابات معلمان

نمایندگان مجلس به جای طرح مکرر استیضاح، به فکر تامین بودجه اجرای سند تحول بنیادین باشند

به گزارش خبرگزاری موج، نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید چمران برگزار شد.

امیرحسین جلیلی نماینده شورای صنفی دانشجویان پردیس شهید مفتح در این مراسم گفت: دانشگاه فرهنگیان برند حوزه تعلیم و تربیت است و در چندماه اخیر ۴۱ هزار دانشجوی جدید جذب شد و اتفاق خوبی بود اما فرسودگی، کمبود فضای سرانه دانشجویی و عدم استاندارد بودن آن از مشکلات ماست و تراکم ۱۴ تا ۱۶ دانشجو در سوئیت‌های پردیس نیز گواهی بر این ادعاست.

وی افزود: تفکیک میان مراکز و پردیس‌ها خوشایند نیست زیرا از امکانات یکسان برخوردار نیستند؛ تأسیسات گرمایشی و فضای فیزیکی نیازمند ترمیم و بازسازی هستند.

هدی مستطابی نماینده کانون‌های فرهنگی و اجتماعی از مرکز شرافت اظهار کرد: چرا رئیس جمهور در جلسات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان حضور نمی‌یابد؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: نمایندگان مجلس به جای طرح مکرر استیضاح، به فکر تأمین بودجه اجرای سند تحول بنیادین باشند.

این دانشجومعلم با اشاره به تفسیر به رأی سند تحول آموزش و پرورش توسط برخی مدیران و عدم اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: فریاد ما از فقر نیست از فرق است از بودجه کم و چرا دانشجویان این دانشگاه یک سوم سرانه دانشجویی وزارت علوم را دارند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید دانشجومعلمان را با شرایط سخت معلمی آشنا کنید موفق شدید اما این نگاه‌ها بیش از تحریم به معلمان آسیب‌ها می‌رساند

این دانشجومعلم با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان نظام نامه فرهنگی ندارد، گفت: جلوگیری غیرقانونی از سخنرانی‌های دانشجویان باعث گلایه شده است و از سوی دیگر‌ بسیاری از مدیران اشتباهی به دانشگاه آمدند و بدانند دانشگاه، مدرسه نیست.

مجید شجاع از مرکز شهید بهشتی اظهار کرد: در مدارس به اجبار از مردم پول می‌گیرند و مسؤولان راست راست در چشمان مردم نگاه می‌کنند و می‌گویند اجباری نیست.

وی بر لزوم سرانه به مدارس روستایی تأکید کرد و افزود اسمی از دانشجومعلمان و دانشگاه فرهنگیان در ۶ سال آینده توسط رئیس جمهور آورده نشده است.

زوایحی از دیگر دانشجومعلمان گفت: چرا خرقه معلمی را بر تن هر کسی می پوشانید بدون آنکه آمادگی برای معلمی را داشته باشد و چرا جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ به جای استفاده از تربیت معلم صورت می‌گیرد؛ به جای  آن، هزینه‌ها صرف گسترش دانشگاه فرهنگیان شود.

وی به مشکلات معلمان و وجود گوش شنوای مسؤولان افزود: اعتصاب زنگ خطر و فرو ریختن شأن معلمی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه