English

خبرگزاری موج گزارش می دهد:

جای خالی آیین نامه تبصره ۳ ماده ۳ در هوای آلوده تهران

امروز پیش بینی شد هوای تهران در وضعیت اضطرار قرار می گیرد اما هنوز تکلیف آیین نامه جدید تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک مشخص نیست.

جای خالی آیین نامه تبصره 3 ماده 3 در هوای آلوده تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، امروز چهارشنبه ۱۴ آذر هوای تهران در حالت اضطرار وجود دارد اما هنوز خبری از اجرای آئین نامه جدید تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک نیست.

این در حالی است که سیاست گذاری های انجام شده در مسائل و طرح های اجرایی دیربازده و بلند مدت است در حالیکه بنا بر دیدگاه کارشناسی اجرای برخی از طرح ها نیز تاریخ مصرف دارد و ادامه آنها فایده چندانی برای هوای پاک نخواهد داشت.

سید محسن پورسید آقایی در خصوص احتمال وارونگی هوا گفت: مشکل این است که اختیارات وضع شرایط جدید صرفاً در تصمیم گیری هیئت وزیران است.

وی ادامه داد: کمیته های اضطرار که در استانداری و محیط زیست تشکیل می شد اختیارات وضع شرایط را در مورد آلودگی هوای تهران ندارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین اعلام کرد: مقرر است با رایزنی مجدد اختیارات به این ستاد از سوی دولت تفویض شود تا در شرایط اضطرار امکان تصمیم گیری باشد.

توصیه مسوولان ستاد مبارزه با آلودگی هوای تهران به مردم!

گفته می شود امروز به توصیه مسوولان ستاد مبارزه با آلودگی هوای تهران شهروندان طرح زوج و فرد را از درب منزل اجرا خواهند کرد و کلاس ورزش مدارس هم تعطیل خواهد بود.

اورژانس و مراکز درمانی آماده ارائه خدمات به گروه های مختلف که ممکن است در اثر آلودگی هوا دچار آسیب و ناراحتی شوند به سر می بردند اما هیچ کس نمی داند اگر آئین نامه جدید مورد ایراد مجلس در این هفته تعیین تکلیف نشود در روزهای آینده آلاینده ها چه بر سر مردم و همه موجودات زنده پایتخت خواهند آورد؟

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر در همین رابطه روز گذشته در تذکری در صحن علنی شورای شهر تاکید کرد: انتظار داریم که فرایند اعلام هشدار زودتر عملیاتی شود. شرکت کنترل کیفیت هوا پیش‌بینی کرده که فردا چهارشنبه شاخص از ۱۵۰ عبور کند و در صورت تداوم پایداری باید زودتر اقدامات پیشگیرانه در دستور‌کار قرار بگیرد. به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم برای اجرای آیین‌نامه جدید آیین‌نامه جدید تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک از سوی دستگاه‌های متولی وجود ندارد.

اما آیا اجرای چنین قوانینی نیاز به تذکر و پیگیری زودتر از رسیدن به مرز اضطرار ندارد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه