English

اختصاصی موج:

ساماندهی انقلاب با اجرای پهنه فرهنگی با اختصاص ۲۰ میلیارد/خیابان فخر رازی سنگ فرش می شود

نماینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان در شورای شهر از اختصاص 20 میلیارد تومان برای ساماندهی و اجرای پهنه فرهنگی خیابان انقلاب خبر داد و اظهار کرد: خیابان فخر رازی سنگ فرش می شود.

ساماندهی انقلاب با اجرای پهنه فرهنگی با اختصاص 20 میلیارد/خیابان فخر رازی سنگ فرش می شود

نیایش سرامی در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری موج از اجرای پروژه پیاده راه و پهنه فرهنگی خیابان انقلاب خبر داد و گفت: طرح بهسازی تدارک دیده شده و آقای مسجد جامعی در این رابطه از اختصاص 20 میلیارد تومان بودجه و ارائه آن به شهرداری منطقه 11 خبر داده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه شرکت توسعه فضاهای فرهنگی طرحی را برای ارائه به شهرداری در دست بررسی و پژوهش دارد.

نماینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان در شورای شهر در توضیح مختصات پهنه فرهنگی خیابان انقلاب بیان کرد: این پهنه فرهنگی معطوب به کتاب و نشر است و از میدان انقلاب تا چهار راه ولیصر را پوشش می دهد.

سرامی تصریح کرد: محدوده توسعه یافته پهنه فرهنگی خیابان انقلاب در طرح جامعی وسیع و همه جانبه است اما در گام نخست مقرر است تا خیابان فخر رازی پیاده راه شود و یک پلازا در آنجا شکل می گیرد.

وی همچنین یادآور شد: بهره مندان از طرح جامع پهنه فرهنگی خیابان انقلاب، ناشران و جامعه کتاب دوست خواهند بود.

نماینده اتحادیه ناشران در توضیح بیشتر تغییرات خیابان فخر رازی بیان کرد: خیابان فخر رازی سنگ فرش می شود و از بالای خیابان که تقاطع خیابان انقلاب است، عبور و مرور خودرو متوقف خواهد شد و به صورت پیاده راه تغییر می کند و شکل خاصی از مبلمان شهری در این خیابان اجرا می شود.

سرامی تاکید کرد: به نظر می رسد خیابان انقلاب هم باید کم کم بهسازی شود و ایستگاه های اتوبوس میدان انقلاب در جوار پیاده راه ضلع جنوب شرقی نیز باید برچیده شود و مشکلات و آشفتگی های این محدوده برطرف شود و این موارد در حد پیشنهاد است.

وی به ضرورت ساماندهی بساط های کتاب در خیابان انقلاب که به صورت دستفروش مستقر هستند نیز اشاره و عنوان کرد: بعضاً در حوزه کتاب دستفروش ها کتاب قاچاق عرضه می کنند و یا محصولات متفرقه را به فروش می رساند و به طور کلی دادزن ها و یا فروشندگان پایان نامه چهره نامناسبی را در این محدوده ایجاد کرده است.

نماینده اتحادیه ناشران در شورای شهر همچنین اظهار کرد: با بهبود وضعیت فرهنگی خیابان انقلاب امید است شرایط مناسبی برای کسب و کار کتاب فروشان ایجاد شود که هم اکنون وضعیت نابسامانی دارند و شرایط فعلی برازنده منطقه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • بینام

    سلام.
    انتشارات بزرگ کتاب خودشون کاغذ با نرخ دولتی گرفتن بردن اطراف تهران دپو کردن ....

    حالا پشت سر هم میان به دستفروش بیچاره گیر میدن.

    خود انتشاراتی ها قاچاقچی هستن به قران.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه