English

نماینده صلیب سرخ آلمان در ایران به موج گفت:

سگ های آنست ایران در زلزله کرمانشاه خوب عمل کردند/آلمان از جنگ جهانی تجربه کار با سگ های جستجو را دارد

نماینده صلیب سرخ آلمان در ایران عنوان کرد: سگ های آنست ایران در زلزله کرمانشاه خوب عمل کردند.

سگ های آنست ایران در زلزله کرمانشاه خوب عمل کردند/آلمان از جنگ جهانی تجربه کار با سگ های جستجو را دارد

مارک هافمن نماینده رسمی صلیب سرخ آلمان در ایران در گفتگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری موج، اظهار کرد: از سال 2003 که زلزله بم اتفاق افتاد پروژه مشترک سگ های آنست صلیب سرخ آلمان با هلال احمر ایران شروع شد البته من از سال 2007 مسئولیت این پروژه را بر عهده گرفتم.

وی که از کودکی به عنوان داوطلب، همکاری با صلیب سرخ آلمان را تجربه کرده است، افزود: حدود 25 سال است در ارتباط با سگ های زنده یاب فعال هستم و آلمان هم به تناسب نیازهای امداد و نجات در حوزه سگ های زنده یاب فعال است.

هافمن در همین رابطه به بیان اهمیت سگ های امداد و نجات در کشورها پرداخت و گفت: هر کشوری به تناسب نیاز خود از این ظرفیت برای موقعیت های مختلف امدادی در حوادث استفاده می کند و روش های خاص خود را به کار می گیرد و هدف غایی در این کار نجات جان آدم هاست.

وی همچنین اظهار کرد: تجریه می تواند وجه تمایز تیم های نجات با سگ های آنست باشد و ما این تجربه را از زمان جنگ های جهانی داریم و روی سگ های جستجو مدت مدیدی است که کار می کنیم و انواع کارهایی که با سگ ها در امداد و جستجو قابل بهره گیری است را در برنامه های خود داشتیم.

نماینده صلیب سرخ آلمان در ایران به تبادل تجربه در حوزه سگ های جستجو با ایران پرداخت و بیان کرد: برنامه های تمرین مشترک کمک می کند تا تجربیات خود را منتقل کنیم و دو طرف از دانسته های هم استفاده می کنیم.

هافمن ضمن یادآوری برنامه های مشترک آموزشی با هلال احمر ایران به طور مستمر، افزود: سه بار این آموزش ها در آلمان برگزار شده و من 17 مرتبه به ایران سفر داشتم و 14 سفر من مربوط به تربیت سگ های جستجو و نجات بوده است و زمانیکه کار آموزش را شروع کردم با تعداد محدودی سگ و مربی برنامه ها از کرج آغاز شد و امروز در هر استان 2 مربی و 2 سگ جستجو آموزش دیده اند.

وی در مورد تبادل تجربه کشورها در مورد سگ های جستجو و نجات خاطر نشان کرد: کشورهای زیادی در این رابطه فعال نیستند اما کشور ایران و آلمان همکاری قابل توجهی دارند.

نماینده صلیب سرخ آلمان در ایران در خصوص موفقیت تیم های آنست امداد در ایران بیان کرد: تیم های آنست ایران موفق عمل می کنند و سال گذشته در زلزله کرمانشاه سگ ها موفق بوند و تعدادی را از زیر آوار نجات دادند.

هافمن در مورد عملیات های جستجو و نجات با سگ اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل سفرهای بسیاری که انجام می دهم سگ ندارم اما در برنامه های امداد و نجات و با تیم های جستجو وقتی موفق می شویم انگیزه برای ادامه این کار پیدا می کنم و سخت ترین عملیات نجات من در آلمان بوده و نجات یک کودک می تواند همیشه سخت ترین عملیات جستجو و نجات باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه