English

سخنگوی شورای شهر به موج خبر داد:

بررسی انطباق برنامه توسعه شهری با اسناد بالادستی/۱۰۰۰ ساعت کار کارشناسی در کمیسیون های شورای شهر

سخنگوی شورای شهر با اعلام 1000 ساعت کار کارشناسی در کمیسیون های شورای شهر، گفت: انطباق برنامه توسعه شهری با برنامه های بالادستی از سوی شهرداری انجام شده و در شورای شهر نیز بررسی و اصلاح می شود.

بررسی انطباق برنامه توسعه شهری با اسناد بالادستی/1000 ساعت کار کارشناسی در کمیسیون های شورای شهر

علی اعطا در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری موج، ضمن تشریح اهمیت توجه به تدوین و تصویب طرح ها و لوایح در نظام مدیریت شهری، اظهار کرد: پیش فرض شورای شهر این است که شهرداری در ارائه لایحه ها به شورای شهر توجه به اسناد بالا دستی داشته است.

وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به این پرسش که چه میزان در بررسی لایحه برنامه پنجساله سوم شهری به اهداف برنامه ششم توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نگاه دارید؟ بیان کرد: کار تلفیقی انجام شده و شهرداری در هر حال اسناد قانونی بالادستی داشته است.

سخنگوی شورای شهر همچنین بیان کرد: از جمله اسناد بالادستی قانونی، سند چشم انداز، طرح جامع تهران، طرح مجموعه شهری، برنامه ششم توسعه و اسناد بالا دستی است که آنچه به برنامه ریزی شهری ارتباط داشته، احصاء شده و تبدیل به مرجع توجه شده است.

اعطا همچنین تصریح کرد: در بررسی قوانین حوزه شهری چه طرح ها و لوایح آن هم از جنس قانون بودجه و برنامه سوم توسعه شهری اگر مغایریتی با اسناد بالادستی شاهد باشیم نسبت به آن ورود کرده و اصلاحات انجام می دهیم.

حدود 10 هزار ساعت کار کارشناسی در ماه

وی به ارتباط و سلسه مراتب اسناد توسعه به طرح و برنامه های بعدی شورا اشاره و در رابطه با کار کارشناسی و هزینه بررسی های قانون توسعه در شورا گفت: شورا بودجه ای برای این کار ندارد و البته گروه های کارشناسی در شورای شهر رسیدگی به طرح و لوایح را در برنامه رسیدگی و بررسی های کارشناسی خود دارند و بر اساس اختیارات کارشناسی هر کمیته در شورای شهر 300 ساعت  در ماه ساعت کارشناسی دارد و در همین راستا هر کمیسیون هم 1000 ساعت کار کارشناسی با کارشناسان مرتبط در اختیار دارد.

سخنگوی شورای شهر خاطر نشان کرد: ورودی برنامه ها از اسناد بالا دست می آید و تبدیل به خروجی طرح و برنامه های شهری می شود و ورودی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهری ورودی خود را از احکام بالا دست گرفته و نمود این قانونمندی در خود برنامه که در شورا نهایی می شود نمود خواهد داشت و این نمود خروجی برنامه هاست.

شهرداری برنامه توسعه با اسناد بالادستی را منطبق کرده

اعطا در بخشی از این گفتگو تاکید کرد: انطباق برنامه توسعه به طور کلی بر اساس اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه بر اساس بررسی های معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: ما وفاداری به اسناد بالادستی در قوانین را کنترل می کنیم و اگر در مواردی مغایرتی باشد و در تعارض باشد حتماً اصلاح می کنیم.

به گزارش موج، پیش نویس لایحه برنامه پنجساله سوم توسعه شهری توسط معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهردای تهران جمع بندی و نهایی شده و توسط شهردار به صحن شورای شهر برای بررسی و تصویب تقدیم شده است.

این لایحه برگرفته از نظر و بررسی های تخصصی مجموعه شهرداری تهران شامل معاونت ها و سازمان های زیر مجموعه است و در معاونت برنامه ریزی بالغ بر 800 میلیون تومان هزنیه بررسی کار کارشناسی برای تهیه اسناد پشتیبان در پی داشته است.

به گفته معاون عزل شده برنامه ریزی و توسعه شهرداری مطابق تورم و افزایش هزنیه ها این میزان هزنیه کار کارشناسی مبلغ چندانی نبوده و در سال 92 مبلغی مبالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای بررسی های کارشناسی و اسناد پشتیبان در برنامه دوم توسعه شهری اختصاص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه