English

معاون منابع انسانی قوه قضاییه؛

شرکت قضات آقا در آزمون قضاوت بالای ۷۰ درصد است

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: کمتر از ۳۰ درصد شرکت خانم ها را در آزمون قضاوت داشتیم و حدود ۷۰ درصد آقایان را داشتیم.

شرکت قضات آقا در آزمون قضاوت بالای ۷۰ درصد است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در نشست خبری امروز همزمان با برگزاری آزمون قضاوت 97 برگزار شد، اظهار کرد: آزمون عمومی قضاوت در ۲۲ مرکز استان با حضور ۳۰ هزار داوطلب برگزار شده و قبول شدگان این مرحله در ۳۰ آذرماه سال جاری در آزمون تشریحی شرکت می‌کنند و در نیمه بهمن ماه سال جاری نتایج کتبی اعلام می‌شود  و در اسفندماه قبول شدگان در مصاحبه تخصصی شرکت می کنند و امیدواریم تا پایان خرداد آزمون های شخصیت و ... و افرادی که تایید شدند برای گزینش  اقدام شود.

وی افزود: ۲۱۰۰ نفر نیرو از قوه قضاییه خارج شدند و حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر  نیرو توانستیم وارد دستگاه قضایی کنیم. به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ قاضی داریم. ۱۴ هزار نفر نیروی اداری در قوه قضاییه جذب کردیم و به ازای هر قاضی سه نفر نیروی اداری جذب کردیم و به ازای هر ۸۰۰ قاضی ۳۲۰۰ نفر نیروی اداری جذب کردیم.

وی درباره جذب قضات خانم نیز گفت: در وضعیت فعلی ۸/۵ الی ۹ درصد جذب قضات خانم را داریم و به ازای هر ۱۰۰ نفر قاضی حدود ۹ درصد قضات خانم را داریم، زیرا پست هایی که بانوان می گیرند کم است و یا در شعب دادیار و یا در محاکم خانواده مشغول می شوند و تعداد خانم ها نسبت به آقایان کمتر است و کمتر از ۳۰ درصد شرکت خانم ها را در آزمون داشتیم و حدود ۷۰ درصد آقایان را داشتیم.

وی افزود: برنامه ششم را از سال ۹۶ شروع کردیم و در  برنامه ششم هم سالانه ۸۰۰ قاضی جذب می کنیم.

وی افزود: امسال سومین سالی است که پرونده شحصیت را تشکیل می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه