English

سرلشکر محمد باقری:

نیازمند طب نظامی پویا در حوادث هستیم

رییس کل نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: طب نظامی پویا را در حوادث نیاز داریم که ملجا آسیب دیدگان و حادثه دیدگان هستند.

نیازمند طب نظامی پویا در حوادث هستیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سرلشکر محمد باقری در افتتاحیه چهارمین کنگره آسیا پاسیفیک عنوان کرد: پزشکان و میهمانان محترم حضور شما را در کشوری که بستر بالندگی بزرگان طبابت و حکمت چون ابن سینا و جرجانی است تبریک می گویم.

وی در ادامه گفت: امروز بیش از هر زمانی سلامت در جامعه بشری نمود دارد.

رییس کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: همه فرماندهان نظامی طب نظامی را برای حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان مهم می دانند.

باقری اظهار کرد: ما نقش بی نظیر بهداری نظامی را در پرتو ۵۲ بیمارستان صحرایی و صدها پست اورژانس نظامی شاهد بودیم و جان ۵۵۴ هزار رزمنده و مصدوم شیمیایی را نجات دادند‌.

وی تاکید کرد: رشد سریع و شگفت انگیز علوم بشری تاثیر طب نظامی را در پیشرفت های دفاعی نمایان کرده است.

رییس کل نیروهای مسلح همچنین اظهار کرد: طب نظامی پویا را در حوادث نیاز داریم که ملجا آسیب دیدگان و حادثه دیدگان هستند.

باقری به امداد و نجات مصدومین اشاره کرد و گفت: نقش آفرینی مسئولانه نیازمند آموزش تخصصی و تمرینات مستمر در حوزه مدیریت بحران است و سامانه طب نظامی باید بتواند ترجمان آمادگی نظامیان در حوادث و بلایا باشد.

وی در ادامه گفت: تشکیل کمیته بین المللی طب نظامی فرصت ارزشمند و ابتکاری است که دانشمندان بتوانند دانش خود را تبادل کنند و فعالان عرصه طب نظامی در قالب کنگره های منطقه ای و جهانی گردهم آیندافتتاحیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک «طب نظامی».

رییس کل نیروهای مسلح همچنین تصریح کرد: پزشکان فارغ از مولفه های محدودیت آفرین دانش و تجربیات خویش را برای کاهش درد و آلام آسیب دیدگان نبردهای نظامی به اشتراک بگذارند.

باقری در بخشی از سخنانش بیان کرد: تبادل تجربه و دانش در زمینه طب نظامی می تواند از محورها و ظرفیت های مهم در زمینه دیپلماسی و توسعه همکاری های بین المللی در عرصه دفاعی باشد.

وی خطاب به حاضرین در اجلاس یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف بشر دوستانه کمیته بین المللی طب نظامی و توسعه دیپلماسی دفاعی در عرصه طب نظامی و ارائه تجارب منحصر به فرد خویش در زمینه درمان انبوه مصدومین شیمیایی فروگذار نخواهد کرد. 

باقری ادامه داد: امروز صحنه های دهشتناکی از پایمال کردن حقوق مجروحین و بیماران توسط متجاوزان رقم می خورد.

وی با طرح این موضوع که غاصبان صهیونیست در راهپیمایی های موسوم به جمعه بازگشت در فلسطین اشغالی حدود ۲۰۰ نفر را به شهادت رساندند، تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر در این کشتار مجروح شدند.

رییس کل نیروهای مسلح یادآور شد: برخی کشورهای منطقه در تجاوزی گسترده به کشور یمن هر روزه مردم مظلوم را به خاک و خون می کشند.

باقری در ادامه گفت: به گفته مقامات بهداشتی و درمانی یمن تا کنون بیش از ۳۵ هزار نفر در این کشور کشته و یا مجروح شدند که از این تعداد بیش از چهار هزار نفر، زنان و کودکان می باشند.

وی رییس کل نیروهای مسلح با توصیف وضعیت یمن و مردم مظلوم آن به تراژدی غمبار، اظهار کرد: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی یمن از حملات گسترده متجاوزان در امان نبودند و حدود ۲۰۰ مرکز درمانی تخریب و از مدار خدمت رسانی خارج گردیدند.

باقری سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات بی شرمانه تروریست های تکفیری را تهدیدی برای امنیت غیر نظامیان در گسترده جهان خواند و افزود: انتظار می رود در چنین کنگره ارزشمندی با بررسی و دغدغه مندی عالمانه این واقعیات های تلخ مورد توجه قرار گرفته و نقش آفرینی فعال و مسئولانه مورد هم اندیشی قرار گیرد.

رییس کل نیروهای مسلح در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری چهارمین کنگره آسیا پاسفیک در تهران نقطه عطفی برای تحقق اهداف این نهاد علمی و تخصصی، تعمیق تعاملات همکاری بین کشورهای عضو در زمینه طب نظامی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه