English

ارائه خدمات از سوی وزارت رفاه برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی اهواز

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ارائه کمک به آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی اهواز خبر داد.

ارائه خدمات از سوی وزارت رفاه برای کمک به آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی اهواز

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در آیین نواختن زنگ مهر در مهدکودک گل مریم ضمن اظهار تاسف از وقوع حادثه تروریستی اهواز گفت: ما در دو جبهه برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه اعلام آمادگی کرده‌ایم. اول اینکه در سازمان تامین اجتماعی با برخورداری از کادر پزشکی و دوم مداخلات سازمان بهزیستی در غالب طرح محب تا بتوانیم آثار روحی و روانی را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۱۴ میلیون دانش آموز و همچنین حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار کودک در مهدکودک‌ها به تعلیم و تربیت مشغول می‌شوند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال آموزش و پرورش مسیر خوبی را طی کرده و تکلیف را تا سه مقطع دبستان حذف کرده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیش دبستانی و مهدکودک، طلایی‌ترین مقطع آموزش و تربیت است، گفت: اگر این مقاطع همراه با نشاط و مهارت آموزی باشد کشور در مسیر رشد قرار می گیرد.

بندپی ادامه داد: ۳۰۰ آدینه مهد، ۲۰۰ مهد کودک قرآنی، ۱۲۰۰ حاشیه مهد و ۸ هزار مهد شهری و ۷۵۰۰ مهد روستایی داریم که جمعا حدود ۱۸ هزار مهد در کشور می شود. سازمان بهزیستی در این مقاطع آموزش و رشد و تکامل همه جانبه را هدف گذاری کرده است.

وی با تاکید بر رشد جسمی، فکری و مهارت آموزی در سنین پایین اظهار کرد: تاکید ما بر این است که سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان زودتر شروع به کار کند تا کودکانی تربیت کنیم که اجتماع پذیر، موفق در زندگی مشترک و همدل باشند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تربیت نسلی که همه ابعاد وجودی یک شخص را دارا باشد باید از سنین پایین شروع شود، تصریح کرد: شاید از ۱۸ هزار مهد در کشور تنها ۱۵ درصد شامل این ویژگی ها باشند.

بندپی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم بستری را فراهم کنیم که رشد و تکامل همه جانبه افراد از سنین پایین را داشته و اجتماع خوبی در آینده بسازیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه