English

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد:

۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم/ارزی که به دارو تخصیص یافت قابل مقایسه با ارز خودرو نیست

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: رتبه ۱۵ دنیا در علم را داریم و حدود ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم و صادرات تجهیزات پزشکی امسال تا ۱۰ برابر افزایش می یابد و در زمینه درمان روزانه ۷۰۰ نفر گردشگر سلامت داریم.

۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم/ارزی که به دارو تخصیص یافت قابل مقایسه با ارز خودرو نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمد قاضی زاده هاشمی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری پنجشنبه یکم شهریور اظهار کرد:  رتبه ۱۵ دنیا در علم را داریم و حدود ۹۵ درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم و صادرات تجهیزات پزشکی امسال تا ۱۰ برابر افزایش می یابد و در زمینه درمان روزانه ۷۰۰ نفر گردشگر سلامت داریم.

وزیر بهداشت به طراحی درمان های اختصاصی برای هر فرد اشاره کرد و افزود: پیشرفت های قابل توجهی داشتیم و چهره های علمی ایران در ردیف ۱۰ چهره برتر علمی دنیا در تخصص های مختلف قرار دارند.

وی گفت: تعداد مقالات دانشمندان ایرانی در دنیا بی نظیر است و ما جزء مهمترین کشورهایی هستیم که برنامه های سلامت کشور ما در دنیا تبلیغ و ترویج می شود و دو ماه آینده هم در سفر رئیس جمهور به نیویورک برنامه پزشکی ایران مورد بهره برداری قرار گرفته و معرفی جهانی می شود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اهداف نقشه علمی کشور در بخش پزشکی  محقق شده است.

قاضی زاده هاشمی در بخشی از این گفتگو به تحقق طرح تحول سلامت پرداخت و یادآور شد: هدف این طرح آرامش مردم در تامین نیاز بهداشت و درمان بود و به دلیل تامین مالی و اشتباه در بیمه کردن افراد همچنین عمل نکردن تعهدات شرکاء به مشکلاتی برخورد کرد و باید در جلسات دولت این مسائل کارسازی شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خدمات ضروری بهداشت و درمان را در هر شرایطی تامین خواهیم کرد و برخی از خدمات نیازمند مشارکت مردم است تا بخش هایی از هزینه درمان را پرداخت کنند اما همچنان بسیاری از جراحی ها و بعضی از پروتزها تحت پوشش بیمه تا درصد قابل توجه هست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات این بود که بیمه ها آموزش های بالینی در دستور کار قرار می دادند.

جلسه هیات دولت

ارزی که به دارو تخصیص یافته قابل مقایسه با ارز تخصیص یافته به خودرو و کنجاله نیست

وزیر بهداشت در توضیح نامه خود به بانک مرکزی در معرفی واردکنندگان دارد و تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ارزی که به دارو تخصیص یافته قابل مقایسه با ارز تخصیص یافته به خودرو و کنجاله نیست و ما حدود ۹ هزار قلم دارو و مواد جانبی داریم و در لیست وزارت صنعت ۸۰۰ کد هست و نمی توانند دقیق اعلام کنند چه مقدار دارو وارد شده است و برخی از داروهایی که خارجی هستند و مشابه داخلی دارند بیش از ۱۰ درصد ارز دولتی دریافت نخواهند کرد و ارز دولتی را برای داروی بیماران خاص اختصاص می دهیم مانند تمام مکمل ها که حدود ۸۰۰ میلیون دلار که از دریافت ارز دولتی محروم هستند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وزارت بهداشت از طریق دانشگاه ها بر احتکار دارو نظارت دارد و مردم هم می توانند در این رابطه ما را همراهی کنند و انتظار داریم قوه قضاییه نیز به ما کمک کند و فکر نمی کنم جرمی از این بالاتر باشد.

وی که در روز پزشک سخن می گفت، در رابطه با تعهد خدمت پزشکان گفت: تعدادی از اساتید که خارج از کشور رفته بودند پیشنهاد طرح خدمت پزشکان را مطرح کردند در حالیکه خودشان طرح نرفته بودند و به دلیل کاستی های مالی کشور این موضوع شکل گرفت و پزشکان طرح اجباری را باید بگذرانند و خانواده آنها از هم دور و هر کدام از زوج ها اگر پزشک باشند در شهری مشغول به خدمت هستند و حقوق آنها اگر کارانه دریافت کنند حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ تومان هست و این ظلمی است که به همه فارغ التحصیلان می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: با مصوبه مجلس پزشکی که در حال گذراندن طرح است اجازه تاسیس مطب ندارد مگر آنکه ۵۰ درصد طرح خود را بگذراند و این قانون در اصل عادلانه نیست و هم اکنون قوانین خوبی داریم که ۳۰ درصد طرح مربوط به بومیان باشد تا حدودی مسائل طرح پزشکان را مرتفع می کند.

قاضی زاده هاشمی به بیمه های دولتی نیز اشاره کرد و افزود: همیشه تعرفه ها کمتر از هزینه ها تعیین می شود و هیچگاه با صراحت با مردم سخن نمی گویند و سازمان برنامه تعرفه پزشکی را درست تنظیم نمی کند و تمام چرخه پزشکی دچار مشکل می شود و از آن سو چه کسی باید اقتصاد پزشکی را تامین و تضمین کند؟ مربوط به یک دوره هم نیست و برای پیشرفت نباید به بهداشت و آموزش نگاه هزینه ای داشت و این خود بزرگترین سرمایه گذاری است.

دیدار رییس‌جمهوری و اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: ملت حاکم خوب، طبیب خوب و عالم دینی خوب نیاز دارند و بخشی از نفوذ دشمن نابودکردن سرمایه های انسانی جامعه است و یکی از برکات انقلاب اسلامی و تنها کسی که به نیکی از جامعه پزشکی و پرستاری تحلیل کردند مقام معظم رهبری بودند.

وزیر بهداشت به نزول اخلاق در جامعه پرداخت و افزود: در همه مشاغل و تخصص ها خارج از سوگند یاد شده رفتار می شود و بخشی از مشکلات مربوط به قانون گریزی در کشور ماست و در بخشی از موارد باید اذعان کرد که تخریب کردن در کشور ما هزینه چندانی ندارد.

قاضی زاده هاشمی در مورد اظهار نظر در مورد فرار مالیاتی پزشکان و نداشتن کارت خوان پزشکان عنوان کرد: پزشکی که کارتخوان ندارد جای دفاع ندارد، الان بلال فروش هم کارت خوان دارد و در مورد اظهار نظر مقام سازمان مالیاتی باید گفت که چگونه مسئول مالیاتی کشور اعلام می کند و تقصیر خود را گردن نمی گیرد و نظارت درست نداشته است.

وی تصریح کرد: پزشکان فساد نداشتند و تا کنون نه جزء جاسوسان بودند، تا جزء اختلاس گران و باید مالیات را درست کرد و بر اساس درآمد هر کسی مالیات بپردازد و در کشور افرادی که درآمد قابل توجه دارند را با نگاه بد ننگریم و در مورد زیر میز گرفتن پزشکان با قاطعیت برخورد شود و این ابهامات فکری مردم را با اجرای درست قانون برطرف کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه