English

دادستان کل کشور:

اکثریت مردم با وجود مشکلات اقتصادی به پای نظام ایستاده اند/ فضای مجازی باید کنترل شود

دادستان کل کشور گفت: اکثریت مردم با وجود مشکلات اقتصادی به پای نظام ایستاده اند و در کنار آن مطالباتی دارند که ما به عنوان مسئول باید به آنها پاسخ دهیم.

اکثریت مردم با وجود مشکلات اقتصادی به پای نظام ایستاده اند/ فضای مجازی باید کنترل شود

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش مقابله با جرائم مالی در فضای مجازی که امروز ( چهارشنبه) برگزار شد، گفت: خداوند نعمتی که به مردم می دهد را پس نمی گیرد، مگر اینکه خود بندگان آن را از بین ببرند. خداوند انسان را آفریند و وسائل سیر در مسیر الهی را برای مهیا کرد و مسیر را هم نشان داد و فرمود خودتان مسیر را انتخاب کنید. خداوند در قرآن فرموده است که اگر مردم ایمان بیاورند درهای نعمت را به روی آنها باز می کنیم .

وی افزود: امروز در جامعه ما آسیب های فراوانی وجود دارد و باید به آنها رسیدگی کنیم. رسیدگی به آسیب های اجتماعی مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است و هر چند ماه یک بار نهاد های مربوطه را می خواهد که گزارش کار ارائه دهد. البته رسیدگی به آسیب ها فقط برعهده قوه قضاییه نیست و قوه مجریه و نهاد های دیگر هم نقش دارند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز استفاده از فضای مجازی و فناوریهای نوین یکی از امور بسیار مهم است و لازم است ما خود را به روز رسانی کنیم و از متخصصان کمک بگیریم و آنها هم وظیفه دارند راه های ایجاد جرائم در این فضا را فرابگیرند، اما متاسفانه ما عقب هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری اشراف کاملی بر فضای مجازی دارند و از سالها قبل دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را دادند. سال گذشته نیز جلسه حضوری با مقام معظم رهبری در این شورا داشتیم.

دادستان کل کشور کفت: ما باید بهتر در شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کار قوی می کردیم اما آنچنان که باید کار نشده و جایی که باید اراده کافی وجود داشته باشد نیست.

دادستان کل کشور افزود: مقام معظم رهبری بر تشکیل مرکز ملی فضای مجازی و ایجاد شبکه های اجتماعی بومی تاکید کردند؛ ما ملت عقب مانده ای در علوم و فناوری نیستیم که نتوانیم شبکه ها و پیام رسان داخلی نداشته باشیم. جوانان ما می تواند کشور را از این بلای فضای مجازی نجات دهند البته اگر به آنها فرصت دهیم، اما متاسفانه مدیران مربوطه در تصمیم های خود عزم و جزم ندارند.

وی گفت: وقتی ما شبکه های مجازی را زمانی که در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فیلتر می کنیم می بینیم که آقایان صدایشان در می آیند و 6 وزیر به ما نامه می نویسند که فیلتر فلان شبکه اجتماعی برداشته شود و من را به جلساتی برای این منظور دعوت می کنند؛ من در جلسات شرکت نمی کنم زیرا می دانم که شریک گناه می شوم.

دادستان کل کشور گفت: به گفته مقام معظم رهبری، فضای مجازی دارای 2 فرصت و یک تهدید است که ما باید از فرصت های آن استفاده کنیم.

وی گفت: من به عنوان مدعی العموم به آقای فیروز آبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی می گویم اکثر مردم کشور ما مسلمان هستند و اکثریت مردم با وجود مشکلات اقتصادی به پای نظام ایستاده اند و در کنار آن مطالباتی دارند که ما به عنوان مسئول باید به آنها پاسخ دهیم.

وی گفت: یکی از نشانه های پایبندی مردم به نظام این است که دشمن در ماههای گذشته خواسته کشور را متشنج کند اما از 80 میلیون نفر جمعیت کشور 5 هزار نفر هم به ندای آنها پاسخ ندادند.

وی گفت: بنده به عنون مدعی العموم مطالبه می کنم که فضای مجازی باید کنترل شود. ما هیچ گاه نمی خواهیم فضای مجازی را ببندیم که آقایان این حرف ها را می زنند. ما می گوییم این فضای مجازی را که یک اتوبان باز است را باید از آسیب ها مصون کنیم.

وی گفت: من و دادستان ها وظیفه داریم که باید با جرایم فضای مجازی مبارزه کنیم و مبارزه باید برابر زمان باشد. با سلاح و اسلحه نمی توان به مقابله با ویروس های بیولوژیک برویم. با خشونت و رفتار های غیر اخلاقی و شرعی و بگیر و ببند نمی توان با جرایم فضای مجازی مقابله کرد.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات می تواند در کاهش جرایم در فضای مجازی راه گشا باشد.

منتظری گفت: همه نهادهای مسئول باید برای رسیدگی به آسیب های فضای مجازی کمر همت ببندند.

دادستان کل کشور افزود: قرار بود تا پایان سال گذشته  پیام رسان های داخلی کشور راه اندازی شوند که محقق نشد و وعده دادند که در اردیبهشت و خرداد محقق می شود که هنوز هم عملیاتی نشده و حالا گفته اند که تا پایان شهریور عملیاتی می شود.

دادستان کل کشور گفت: بدترین گناه مالی ربا است و خداوند از آن به جنگ با خدا نام برده است. دومین گناه قمار است و ما نباید اجازه دهیم که فضای مجازی به قمارخانه تبدیل شود و سومین جرم در فضای مجازی کلاهبرداری است. در شبکه های مجازی به شیطنت آمیزترین روش ها از مردم کلاهبرداری می کنند .

دادستان کل کشور گفت: سرقت و اکل مال به باطل جرائم دیگری است که در فضای مجازی رخ می دهد و وظیفه بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی است که به آنها رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه