English

فرمانده ناجا:

باید با هر هنجارشکنی مطابق قانون برخورد شود

فرمانده ناجا گفت: باید با هر هنجارشکنی مانند ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس مردم و بی حجابی و سرعت‌های غیرمجاز مطابق قانون برخورد شود و این وظیفه پلیس راهور و ناجا است که مطابق قانون با متخلفان برخورد کند.

باید با هر هنجارشکنی مطابق قانون برخورد شود

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری روسای پلیس راهور استان‌های کشور که امروز (یکشنبه) برگزار شد، گفت: هر مقداری که این نشست‌ها کاربردی‌تر باشد، اثر بخش‌تر خواهد بود و تاثیر آن را در حوزه ماموریت‌های خود خواهیم دید.

وی افزود: اقدامات خوبی در قرارگاه نوروزی از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۷ فرودین ماه امسال اجرا شد و بعد از آن مراسم ارتحال امام(ره) و تعطیلات عید فطر را داشتیم که ماموران پلیس راهور در تمام این مراسم‌ها خدمت رسانی کردند و همچنان هم فعالیت‌ها تا پایان سال ادامه داد.

اگر این پل ارتباطی وجود نداشته باشد، ما نمی‌توانیم مطالب خود را به مردم برسانیم

فرمانده ناجا گفت: تمام رسانه‌های دیداری و نوشتاری همکاری خوبی با ناجا دارند و در تمام صحنه‌ها کنار پلیس بودند و امروز نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی بسیار موثر است و اگر این پل ارتباطی وجود نداشته باشد، ما نمی‌توانیم مطالب خود را به مردم برسانیم.

سردار اشتری گفت: مقام معظم رهبری به ما فرمودند که برای شروع سال اولویت‌های خود را مشخص و برای آن هم مسئول تعیین کنیم و بعد از شروع کار نیز آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: اولویت ما در پلیس راهور کاهش جانباختگان تصادفات و تعیین سهم سایر دستگاه‌ها و مسئول سازی آن‌ها است که مقام معظم رهبری این اولویت‌ها را در روز ۲۶ شهریور ماه سال گذشته در دانشگاه انتظامی به ما تاکید کردند.

فرمانده ناجا گفت: با توجه به اینکه آمار افزایش میزان تصادفات را نشان می‌دهد، وظیفه پلیس راهور این است که برای کاهش تلفات رانندگی تمام تلاش خود را بکند.

وی افزود: بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در تابستان سال  گذشته در تصادفات فوت کردند و درست است که به نسبت ۳۳ میلیون وسیله نقلیه موجود و ۲۸ میلیون گواهی نامه فعال در کشور و افزایش ۱۵ درصدی سفر‌ها این آمار زیاد نیست، اما ما باز هم راضی به این مقدار جان باخته نیستیم و باید تعداد تصادفات به کمترین حد برسد.

سردار اشتری گفت: در سال گذشته ما علی رقم محدودیت در اعتبارات، اما بیشترین کمک را به پلیس راهور داشتیم.خودرو‌هایی که با تایید وزارت دفاع به کشور وارد شدند، به پلیس راهور اختصاص پیدا کردند و ۳۰ درصد اعتبارات افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا بیان کرد: باید همت کنیم تا بر اساس مصوبه قرارگاه کاهش تلفات رانندگی، کار را جدی پیگیری کنیم و این یک کار انسان دوستانه و خداپسندانه است.

سردار اشتری گفت: با صراحت باید سهم دستگاه‌های دیگر را تعیین کنیم و اگر خودرو‌های ما ایمنی کافی را ندارند، باید به آن‌ها ابلاغ کنیم و اگر خودرویی ایمنی کافی نداشته باشد، پلیس باید از تردد این خودرو‌ها جلوگیری کند، کمااینکه این کار در سال‌های گذشته نیز انجام شده است.

وی گفت: در بحث جاده‌ها بیش از ۸ هزار نقطه حادثه ساز وجود دارد و باید ما این موارد را به وزارتخانه‌های مربوطه به خصوص وزارت راه اعلام کنیم و هر استانی باید در محدوده خود نقاط حادثه ساز را مشخص کند و به سازمان‌های تابعه اعلام کند و باید از دستگاه‌های مربوطه مطالبه کنیم، زیرا با جان مردم در اتباط هستیم.

سردار اشتری گفت: از اینکه یک مکاتبه با دستگاه‌های دیگر انجام دادیم، نباید خسته شویم. باید پیگیری کنیم و در برخی موارد مشاهده می‌شود برخی از دستگاه‌ها باری به هر جهت کار می‌کنند و بالاخره باید یک بازده زمانی برای رفع نقص‌ها تعیین کنند.

ده‌ها سال است که برای 8 هزار نقطه حادثه ساز جاده‌ای فکری نشده است

وی افزود: ما ده‌ها سال است که نقاط حادثه خیز در کشور داریم و هنوز‌ این نقاط وجود دارند و رفع نشده‌اند.

فرمانده ناجا تاکید کرد: سهم دستگاه‌ها باید مو به مو به آن‌ها تاکید شود و باید با جدیت به کار خود ادامه دهیم و اگر پیگیری نکردند به دستگاه قضایی اعلام کنیم.

سردار اشتری گفت: هر کاری که ما می‌کنیم برای آسایش و امنیت مردم است. خودشان هم باید کمک کنند و بر اساس آمار‌ها اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است که این سرمایه ما است.

وی ادامه داد: باید کاملا آگاه سازی مردم انجام و قوانین به آن‌ها تفهیم شود و از طریق روش‌ها و اشکال مختلف باید اطلاع رسانی به مردم انجام شود.

فرمانده ناجا گفت: اکثر رانندگان مقید به قانون هستند و فقط عده کمی قوانین را رعایت نمی‌کنند که دلایل مختلفی دارد و شاید حالت عادی ندارند و در صورت تخلف باید با قاطعیت و بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان برخورد کنیم و حتما به نفع خود شخص هم هست.

سردار اشتری تاکید کرد: اعمال قانون باید با رعایت احترام و ادب انجام شود. اجرای قانون باید با احترام باشد.

وی بیان کرد: باید خارج از اینکه راننده چه کسی است، با آن به عنوان یک شهروند با احترام برخورد شود.

فرمانده ناجا تاکید کرد: برای اعمال قانون رانندگان متخلف، ماموران پلیس راهور نباید حرکات نامتعارف داشته باشند و یا برای اعمال قانون به وسط جاده بیایند تا خودروی متخلف را اعمال قانون کنند و ماموران پلیس راهور باید مراقب جان خود هم باشند.

وی تاکید کرد: ماموران پلیس راهور در جاده‌ها باید در مکان‌هایی مستقر شوند که دیده شوند و در مکان‌هایی قرار نگیرند که قابل مشاهده نباشند و بخواهند راننده‌ها را غافل گیر کنند.

سردار اشتری افزود: باید با هر هنجارشکنی مانند ایجاد آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس مردم و بی حجابی و سرعت‌های غیرمجاز مطابق قانون برخورد شود و این وظیفه پلیس راهور و ناجا است که مطابق قانون با متخلفان برخورد کند.

وی گفت: باید با دور دور کردن خودرو‌ها که مزاحم مردم می‌شوند، برخورد شود و خودور داخلی و خارجی هم برای ما فرق ندارد.

فرمانده ناجا گفت: با خودرو‌های شیشه دودی هم باید برخورد شود و داخل خودرو باید از فاصله ۳ متری دیده شود و باید از خودرو ساز‌ان خارجی و داخلی بخواهیم از نصب شیشه‌ها دودی خودداری کنند.به عنوان مثال در خصوص نصب ساب بر روی خودرو‌ها با اصناف مکاتبه کردیم و در حال حاضر اصناف هم با ما همکاری خوبی دارند.

سردار اشتری گفت: شهروندان باید در جاده‌ها در سایه حضور پلیس، احساس آرامش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه