English

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با موج مطرح کرد:

ما باید نسلی زیست محیطی پرورش دهیم

مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدارس و خانواده ها بحث آموزش حفظ محیط زیست را به فرزندانشان از کودکی آموزش دهند تا در آینده مانند امروز باچالش های زیست محیطی مواجه نشویم.

ما باید نسلی زیست محیطی پرورش دهیم

امیر عبدالرضا سپنجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: متاسفانه سازمان حافظت محیط زیست طی چند سال گذشته به دلیل عدم مدیریت در برخی از بخش ها نیاز به نظم و سازماندهی امور دارد که امیدواریم با کمک آقای کلانتری و تعامل با استان ها به مشکلات عمده زیست محیطی در ایران چون مساله گرد و غبار، کم آبی، دریاچه ارومیه و... رسیدگی کنیم. کشور ما با چالش و بحران کم آبی روبروست که باید برای آن چاره ای جدی پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست در ادامه به بیان دغدغه های این سازمان پرداخت و گفت: ما مردمی نیستیم که مسائل زیست محیطی را جدی بگیریم. که البته خوشبختانه در سال های اخیر به دلیل فضای مجازی و اطلاع رسانی این دغدغه بیشتر شده است. در صورتی که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نظیر آلمان کودکان از سن هفت سالگی دغدغه زیست محیطی دارند و به تفکیک زباله ها، استفاده از ماشین هایی با آلاینده های پایین، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و... اشراف و آگاهی دارند زیرا نظام آموزشی خانواده و جامعه و مدرسه به آنها آموزش می دهد و با این دغدغه بزرگ می شوند.

او با تاکید براینکه ما باید نسلی زیست محیطی پرورش دهیم بیان کرد:خانواده ها و مدارس، بحث آموزش را باید جدی بگیرند و این دغدغه را به کودکان منتقل کنند. یکی از برنامه های روابط عمومی سازمان محیط زیست تولید برنامه های آموزشی و انیمیشنی برای کودکان در این زمینه برای پخش در تلویزیون و فضای مجازیست.

امیرعبدالرضا سپنجی با بیان اینکه سازمان حفظ محیط زیست از قوانین بازدارنده برای حفظ هرچه بیشتر محیط زیست در کشور حمایت می کند گفت: همانطور که در کشورهای دیگر برای آسیب به محیط زیست مانند عدم تفکیک زباله یا استفاده از ماشین های دودزا جریمه های سنگینی تصویب کرده اند در اینجا نیز قوانین بازدارنده در حفظ محیط زیست تاثیر خوبی خواهد داشت.

وی واردات ماشین های کم آلاینده را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه خودرو سازان ما غیر متعهد عمل می کنند. مصرف بالای بنزین، تولید غیر استاندارد و گرانی خودروها مواردیست که در جهت از بین بردن محیط زیست نقش مهمی دارند. ما باید خودروهایی پاک و کم آلاینده با قیمت پایین وارد کنیم تا قشر متوسط و ضعیف نیز بتوانند آن ها را خریداری کنند و بخاطر قیمت بالایشان سراغ ماشین های دودزا و قیمت پایین نروند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه شهروندان باید خودشان حس زیست محیطی را در خود تقویت کنند اظهار داشت: من به عنوان یک پدر، همسر، کارمند و شهروند باید وظیفه خود بدانم که از محیطی که دارم در آن زندگی می کنم و بعدها فرزندان و نسل دیگری قرار است در آن زیست کنند مراقبت کنم، از پلاستیک کمتری استفاده کنم، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنم و...زیرا این ها با هیچ قانونی در ذهن و زندگی شهروندان نمی رود. ما برای آینده مناسب باید تلاش کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه