English

ربیعی:

آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است

به گزاش خبرگزاری موج، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گلریزان و ضیافت افطاری ماه رمضان که در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، اظهار کرد: آمار زنان سرپرست خانوار در کشور به 3 میلیون و 200 هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و خدمات و حمایت‌های مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

ربیعی تاکید کرد: آمار فوق در خصوص زنان سرپرست خانوار به مفهوم ناتوانی و محرومیت همه آن‌ها نیست؛ بلکه ناشی از تغییر سبک زندگی در کشور و سرپرست شدن آن‌ها به دلایل مختلف است.

وجود بیش از یک میلیون نفر معلول جسمی-حرکتی در کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، هم اکنون یک میلیون و 400 هزار معلول جسمی-حرکتی در کشور وجود دارد که 700 هزار نفر از آنان دارای معلولیت شدید هستند و آمار بیماران ضایعه نخاعی نیز در حال حاضر به 25 هزار نفر نیز رسیده است.

ربیعی در ادامه تاکید کرد: از مجموع معلولان جسمی و ذهنی کشور بسیاری از آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور نیستند و نکته قابل توجه این است که مسئولیت معلولان ذهنی، مسئولیتی بسیار سخت است.

وی یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر 9.3 درصد جامعه را سالمندان تشکیل می‌دهند و پدیده سالمندی یکی از مباحث مهم کنونی کشور ما به شمار می‌رود.

نگهداری از 26 هزار کودک بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر 26 هزار کودک در مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست سازمان بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند و همچنین تعداد ورودی و خروجی (کودکان و نوجوانانی که به فرزند خواندگی می‌روند) سالانه مراکز فوق نیز با هم برابر است.

ربیعی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر یک میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و خدمات و حمایت‌های مورد نیاز را از این نهاد حمایتی دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه