English

روش های دریافت خلافی خودرو/نمره منفی گواهینامه را چگونه دریافت کنیم؟

برای جلوگیری از چند برابر شدن جریمه های خودرو و آگاهی از تخلفات رانندگی در زمان خرید و فروش خودرو، لازم است که خلافی آن دریافت شود که در این مطلب چند روش برای این منظور ارائه شده است.

روش های دریافت خلافی خودرو/نمره منفی گواهینامه را چگونه دریافت کنیم؟

به گزارش خبرگزاری موج، گرفتن خلافی خودرو در زمان خرید و فروش ماشین یک امر ضروری است. همچنین لازم است افراد هر مدت یکبار به دریافت خلافی خودرو مبادرت کنند تا از چند برابر شدن جریمه هایی که ممکن است در اثر گذر زمان و مشغله کاری از یاد برده اند و یا از آن بی اطلاع هستند، جلوگیری کنند.

در همین رابطه تا پیش از این برای این کار فقط یک راه وجود داشت. به این صورت هر فرد که با صرف زمان و مراجعه به دفاتر پلیس +10 و پرداخت مبلغی، خلافی خودرو را استعلام می کرد و سپس برای پرداخت جرائم به بانک می رفت. 

اما با توسعه اینترنت و افزایش کاربران آن، پلیس راهور برای دارندگان خودرو دو راه غیر حضوری در نظر گرفت که ضمن کاستن از شلوغی مراکز پلیس +10، در وقت شهروندان نیز صرفه جویی می شود. راه اول استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت، راه دوم دریافت پیامک، راه سوم تماس با سامانه گویای پلیس راهور و راه چهارم از طریق نصب برنامه استعلام است.

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت

در این روش، برای استعلام خلافی خودرو می بایست به سایت پلیس راهور به نشانی (rahvar120.ir) مراجعه کنید و شماره بارکد پستی مندرج در پشت کارت خودرو را در قسمت خواسته شده وارد کنید.

پس از مراجعه به سایت از لیست سمت راست قسمت خدمات رو انتخاب کنید.

 

خلافی1

در قسمت خدمات روی گزینه استعلام میزان تخلف کلیک کنید.

خلافی 2

گاهی ممکن است در دریافت اینترنتی خلافی خودرو برای ورود به سایت پلیس راهور به دلیل حجم گسترده مراجعه به این سایت دچار مشکل شوید، برای رفع این مشکل و سهولت در دریافت اینترنتی خلافی خودرو با کلیک بر روی « صفحه استعلام و دریافت اینترنتی خلافی خودرو» به طور مستقیم  به صفحه زیر رفته و از طی کردن مراحل بالا معاف شوید.

خلافی 3

پس از باز شدن صفحه بالا یعنی صفحه اصلی استعلام و دریافت اینترنتی خلافی خودرو مراحل زیر را انجام دهید.

 در صفحه باز شده مطابق شکل زیر شماره بارکد پستی کارت خودرو خود را در کادر تعبیه شده وارد کنید و گزینه امنیتی را به دقت وارد کنید:

خلافی 4

دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک 

برای استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک، کد ۱۷ رقمی پشت کارت ماشین خود که به شکل عمودی نوشته شده است (با IR شروع می شود) را به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از طریق SMS ارسال کنید. پس از مدتی مبلغ جریمه و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود.

خلافی 5

دریافت خلافی خودرو با تماس به سامانه گویای پلیس راهور

ساده ترین راه تماس با یک شماره تلفن ثابت ۸۸۲۸۸۸۸۸ و آگاهی از میزان تخلفات وسیله نقلیه با اعلام پلاک خودرو است. این سامانه تلفنی گویای پلیس راهور ناجا می‌تواند در خصوص آگاهی از وضعیت تخلفات رانندگی، صدور گواهینامه، کارت خودرو، نشانی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران، نشانی مراکز تعویض پلاک، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه موتورسیکلت و همچنین مدارک احراز سکونت به منظور دریافت کارت خودرو به شهروندان اطلاعات کافی را ارائه دهد

دریافت خلافی خودرو از طریق نصب برنامه استعلام 

اما یک روش دیگر و ساده تر برای استعلام خلافی خودرو، استفاده از برنامه های موبایلی طراحی شده در این زمینه است. با استفاده از این برنامه ها می توانید به سادگی و با طی چند مرحله ساده، اقدام به استعلام خلافی خودرو خود نمایید که بسیار کاربردی بوده و تاکنون برنامه های بسیاری در این زمینه تولید شده اند. برخی از این برنامه ها علاوه بر امکان استعلام خلافی خودرو، قابلیت های دیگری از جمله نمایش سرعت لحظه ای روی نقشه، مشاهده دوربین های کنترل سرعت، امکان ارسال هشدار در صورت تجاوز از سرعت مجاز، تعیین محدوده زوج و فرد، پرداخت مبلغ جریمه درون برنامه ای و غیره را نیز دارا می باشند. که با استفاده از آن ها می توان به ویژگی های بسیاری در این زمینه دست یافت. برخی از این برنامه ها خدمات خود را به صورت رایگان عرضه کرده و برخی دیگر نیز در ازای خدمات ارائه شده خود، تقاضای مبالغی می نمایند که بسیار ناچیز بوده و می توان با آن کانار آمد.

پرداخت خلافی خودرو از طریق کدهای USSD

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد *110# خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +10، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد 2 یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه 2، منوی 4 گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله 2 انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد 1 را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد 2 را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.

دریافت نمره منفی گواهینامه

دریافت نمره منفی گواهینامه نیز به دو صورت اینترنتی و یا دریافت پیامک قابل انجام است. کاربران اینترنتی می‌توانند پس از مراجعه به سایت پلیس راهور، در قسمت خدمات سایت و استعلام نمره منفی گواهینامه با وارد نمودن شماره گواهینامه خود (همانطور کهبرای جلوگیری از چند برابر شدن جریمه های خودرو و آگاهی از تخلفات رانندگی در زمان خرید و فروش خودرو، لازم است که خلافی آن دریافت شود که در این مطلب چند روش برای این منظور ارائه شده است.

 

در شکل زیر مشخص شده است.) از نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوند. در صورت تمایل نیز با ارسال شماره گواهینامه به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰، نمره منفی گواهینامه خود را دریافت کنند.

خلافی 6

روش اطلاع از جابه حایی خودرو به پارکینگ پلیس

برای اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس از طریق پیامک، اعداد شماره پلاک خودرو را به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ ارسال کنید. برای نمونه شماره پلاک |ایران۴۴|۳۴۵ ج ۱۲| را باید به این شکل بفرستید : ۱۲۳۴۵۴۴

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسام

    خلافی گواهینامه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه