English

رییس بخش سردرد دانشگاه کالیفرنیا به موج خبر داد؛

بوتاکس درمان موقت میگرن/حذف غذاهای نیترات دار از برنامه غذایی بیماران مبتلا به میگرن

فوق تخصص سردرد و رئیس بخش سردرد دانشگاه کالیفرنیا گفت: تنها داروی پیشگیری کنده میگرن بوتاکس است به این طریق که بوتاکس را در مسیر رشته های عصبی تزریق می کنند و به این طریق فرد می تواند تا مدتی از حملات میگرن رها شود و یا میزان و شدت حملات را کاهش دهد.

بوتاکس درمان موقت میگرن/حذف غذاهای نیترات دار از برنامه غذایی بیماران مبتلا به میگرن

حسین انصاری فوق تخصص سردرد و رئیس بخش سردرد دانشگاه کالیفرنیا در گفت و گو با خبرگزاری موج در مورد میگرن گفت: میگرن بیماری ژنتیکی است بنابراین درمان قطعی برای آن وجود ندارد و در دنیا تا جایی که می توانند سعی می کنند آن را کنترل کنند.

وی در ادامه افزود:برای آنکه میگرن به طور کامل درمان شود دارو و یا روش خاصی وجود ندارد اما تنها روش های درمانی کنترل کننده ای وجود دارد که می تواند دارویی، درمانی و یا خوراکی باشد.  

این پزشک متخصص در ادامه با اشاره به روش بوتاکس که در دنیا گاهی مورد استفاده قرار می گیرد افزود: تنها داروی پیشگیری کننده میگرن بوتاکس است به این طریق که بوتاکس را در مسیر رشته های عصبی تزریق می کنند و به این طریق فرد می تواند تا مدتی از حملات میگرن رها شود و یا میزان و شدت حملات را کاهش دهد.                                                                                                                                                                                                                                                        متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد تاکید کرد: داروهای مختلفی که برای کنترل و کاهش حملات میگرن تجویز می شوند، حدود 58 تا 75 درصد موثر هستند.

انصاری با یادآوری اینکه میگرن درمان قطعی ندارد و تنها می توان تعداد و شدت حملات را کنترل کرد، توضیح داد: بیمارانی که تعداد حملات میگرنی زیادی دارند و بیش از هفت تا هشت بار در ماه دچار حملات میگرن می شوند، باید حتما دارو مصرف کنند.

وی در خصوص افرادی که کمتر دچار برنامه های میگرنی می شوند گفت : اگر تعداد حملات میگرن چهار تا 8 بار در ماه باشد نیازی به مصرف دارو نیست و می توان با ورزش و غذای مناسب آن را تا حدودی کنترل کرد

فوق تخصص سردرد  به این گروه از بیماران توصیه کرد که مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس و نوشابه های قندی را از غذای خود حذف کنند زیرا نیترات موجود در این گروه از غذا ها باعث تشدید سردرد در آنها می شود.

انصاری در ادامه افزود: از آنجا که میگرن بیماری ارثی است می تواند در برابر برخی از مواد غذایی واکنش دهد . به طور مثال برخی با خوردن بادمجان و یا توت فرنگی دچار سردردهای میگرنی می شوند اما حذف مواد گوشتی فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس برای همه مبتلایان به میگرن توصیه می شود.

انصاری گفت: افرادی که کمتر از چهار بار در ماه به حملات میگرنی دچار می شوند، فقط زمانی که سردرد می گیرند باید دارو مصرف کنند؛ این داروها نباید داروی تسکین دهنده بلکه باید کنترل کننده میگرن باشد.

متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد همچنین، هوای خیلی سرد یا خیلی گرم و هوای آلوده را در بروز حملات میگرنی موثر دانست و گفت: استفاده از تلفن های همراه به ویژه هنگام خوابیدن برای کنترل شبکه های مجازی در محیط تاریک اتاق به دلیل نور زیاد صفحه تلفن و همچنین استفاده زیاد از رایانه و تبلت و بازی های رایانه ای می تواند بیمار را دچار حملات میگرنی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه