English

عامل تهدید به انتشار فیلم خصوصی خانم گیلانی در شبکه های اجتماعی در چنگال پلیس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل تهدید به انتشار فیلم خصوصی خانم 22 ساله گیلانی در شبکه های اجتماعی خبر داد.

عامل تهدید به انتشار فیلم خصوصی خانم گیلانی در شبکه های اجتماعی در چنگال پلیس

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم 22 ساله گیلانی مبنی بر تهدید به انتشار فیلم خصوصی در شبکه های اجتماعی و درخواست بی شرمانه از او، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل تهدید به انتشار فیلم خصوصی شاکیه در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی 21 ساله اهل و ساکن تالش بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در رشت دستگیر شد.
سرهنگ محمدخانی ادامه داد: متهم با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، به صراحت به بزه انتسابی و اینکه پس از تیره شدن روابط دوستی خود با شاکیه، عکس ها و فیلم های خصوصی او را وسیله قرار داده و تهدید کرده، اعتراف و پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت ارجاع شد.
به گفته رئیس پلیس فتا گیلان، طبق ماده 17 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود؛ به حبس از 91 روز تا 2 سال یا پرداخت جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه