English

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد داد

تخفیف ۹۰ درصدی برای طرح ترافیک خبرنگاران تصویب شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاد ارائه تخفیف 90 درصدی برای طرح ترافیک خبرنگاران را در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد.

تخفیف 90 درصدی برای طرح ترافیک خبرنگاران تصویب شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد علیخانی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ایرادات فرمانداری تهران به طرح ترافیک جدید شهرداری گفت: تبصره‌های لایحه‌های عوارض طرح ترافیک جدید در پی اعتراض هیات تطبیق فرمانداری تهران اصلاح شد.

وی در پاسخ به نامه اعتراض و ایرادات فرمانداری طرح با بیان این مطلب افزود: اعتراضات فرمانداری به طرح ترافیک جدید تهران در کمیسیون حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به ایرادات مطرح شده در نامه فرمانداری تهران ادامه داد: یکی از اعتراضات این بوده است که چرا عوارض زوج و فرد نیز در این لایحه تعیین شده است. در واقع فرمانداری معتقد است اجرای طرح ترافیک جدید در محدوده زوج و فرد موضوعیتی ندارد و نباید جدولش در لایحه قید می‌شد که ما نیز این مسئله را قبول کردیم.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ایراداتی که فرمانداری به این مصوبه وارد کرده بود، ایجاد محدودیت برای جانبازان است،  بیان کرد: جالب است بدانید در دوره قبل طرح ترافیک جانبازان رایگان نبود و فرمانداری به این مصوبه اعتراض نکرد حالا در این موضوع اعتراض می‌کند و بر این اساس مقرر شد برای جانبازان بالای 25 درصد که در قالب سهمیه بنیاد شهید تعیین می‌شود، رایگان شود.

عوارض طرح ترافیک آژانس ها، وانت بارها و خودروهای هیبریدی 90 درصد

به گفته علیخانی؛‌ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک برای وانت بارها و آژانس‌ها معادل خودروهای هیبریدی یعنی 90 درصد تخفیف لحاظ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری به موضوع خبرنگاران ایراد نگرفته است؛ یادآور شد: اما این موضوع در اصلاح مصوبه لحاظ شد. به عبارت دیگر ما نرخ عوارض تردد برای خبرنگاران را به کف قیمت یعنی معادل خودروهای هیبریدی رساندیم و سه درصد از مجوزهای صادره که برای خبرنگاران است با اعمال ضریب یک دهم محاسبه می شود و به خبرنگارانی که از این سهمیه استفاده نکنند کارت بلیت یک ساله مترو و اتوبوس داده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه