English

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران :

با عرضه اوراق مشارکت نیمی از سود اوراق از دوش شهرداری برداشته می شود/تصویب انتشار ۴ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط ۶ و۷ مترو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با عرضه اوراق مشارکت در حوزه مترو نیمی از سود اوراق از دوش شهرداری تهران برداشته می شود.

با عرضه اوراق مشارکت نیمی از سود اوراق از دوش شهرداری برداشته می شود/تصویب انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط 6 و7 مترو

به گزارش خبرنگار خبرنگزاری موج، محسن پور سیدآقایی در سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جریان تصویب دو فوریت عرضه اوراق مشارکت برای دو خط مترو تهران با بیان این مطلب افزود: برابر قانون شهرداری‌ها اجازه دارند اوراق مشارکت عرضه کنند اما اگر عرضه اوراق مشارکت برای متروها باشد ۵۰ درصد بازپرداخت سود و عوارض آن بر عهده دولت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون هرچه بودجه در مترو تهران صرف شده از منابع شهرداری تهران بوده است لذا خوبی عرضه اوراق مشارکت برای مترو این است که نیمی ازبازپرداخت و سود آن توسط دولت انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: تکمیل خطوط ۶  و۷ برای مشکل ترافیکی شهر تهران باید انجام شود و دراین مسیر باید توجه ویژه‌ای به مترو داشته باشیم. این خطوط برای تکمیل به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و این امکان وجود دارد با عرضه اوراق مشارکت ۵۰ درصد از سود و عوارض را دولت تقبل کند.

به گفته وی، بهتر است با عرضه اوراق مشارکت نیمی از بار سنگین تامین مالی متروی تهران از دوش شهرداری برداشته شود.

پورسید آقایی با تاکید بر لزوم تکمیل خطوط ۶و ۷ مترویادآور شد: الزام تکمیل این خطوط نیاز به توضیح ندارد چراکه می‌تواند اتصال جنوب و غرب تهران را مرتفع کند.

وی با اشاره به تصویب یک فوریت طرح جدید ترافیک شهر تهران در جلسه گذشته شورای شهر تهران تاکید کرد: خوشبختانه یک فوریت این طرح در شورا به تصویب رسید و امیدوارم هر چه زودتر اصل این طرح نیز به تصویب شورا برسد؛ قطعا در کنار اجرای این طرح باید تقویت مترو نیز در دستور کار قرار گیردکه پیگیر آن هستیم .برای سیستم اتوبوسرانی  نیز طرحی داریم که در آینده اعلام خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه