English

حاجی بابایی:

علت کاهش بودجه آموزش و پرورش مدرسه فروشی است

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از کاهش سهم ۵ درصدی بودجه آموزش وپرورش در سال‌های اخیر خبر داد.

علت کاهش بودجه آموزش و پرورش مدرسه فروشی است

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا حاجی بابایی در همایش فرهنگیان به مناسبت نهم دی با اشاره به لزوم اجرای عدالت در دریافتی‌های کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم افزایش حقوق فردی که 20 میلیون تومان دریافتی دارد 10 درصد باشد و به حقوق فردی که یک میلیون تومان می‌گیرد هم 10 درصد اضافه شود، این تفکر اشرافی است اجازه عملیاتی شدن آن را نمی‌دهیم، اجازه نمی‌دهیم با افزایش قیمت حامل‌های انرژی کمر مردم را بشکنند.

وی افزود: در سال 91 کل بودجه دولت که خرج شد 104 هزار میلیارد تومان بود و بودجه آموزش‌‌وپرورش 15 هزار و 600 میلیارد تومان یعنی 15.5 درصد از کل بودجه دولت. در سال 95 کل بودجه دولت 283 هزار میلیارد تومان بود و بودجه آموزش‌وپرورش معادل 28.1 هزار میلیارد تومان یعنی کمی کمتر از 10 درصد از کل اعتبار کشور و در این سال‌ها شاهد کاهش 5 درصدی بودجه آموزش وپرورش ازبودجه کل کشور، بودیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: رمز کاهش بودجه آموزش وپرورش مدرسه فروشی است. شأن معلم حق التدریس بودن نیست که 300 هزار تومان بگیرد و خیابان به خیابان دنبال نماینده باشد تا بداند چه زمانی استخدام خواهد شد از سوی دیگر استانی شدن بودجه سمی برای کیفیت آموزش وپرورش است.

حاجی بابایی بیان کرد:  باید دانشگاه فرهنگیان را تقویت کنیم و اجازه ندهیم معضلی به نام معلم حق التدریس، امنیت شغلی آنها را تهدید کند و کیفیت آموزش وپرورش را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم، تلاش کردیم عدالت برای پرداخت بازنشستگان با همسان سازی ایجاد شود و هیچ فردی احساس تبعیض را نداشته باشد، من از درد دل‌های بازنشستگان خجالت زده می‌شوم، پیشنهاد ما این است که حقوق‌های بالا افزایش نداشته باشند و حقوق‌های پایین افزایش یابند.

وی تاکید کرد: با همین درآمد می‌توان مسائل کشور را مدیریت کرد، 70 هزار میلیاردتومان پول هدفمندی یارانه‌ها باید به خزانه واریز و محل هزینه آنها روشن شود، در بحث گرانی بنزین باید تدبیر مناسب اندیشیده شود که مردم تحت فشار نباشند. عدالت اجتماعی باید در نظر باشد فردی که ماشین 500 میلیون تومانی دارد، بنزین را با همان قیمت می‌خرد و فردی که به سختی یک پیکان برای مسافرکشی تهیه کرده نیز اینگونه است. این‌ها پیشنهاداتی است که می‌تواند منابع را هدایت کند که به اقشار مردم آسیب نرسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه