English

رئیس شورای شهر تهران:

متروی تهران در مقابل زلزله ۸ ریشتری مقاوم است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش تونل های مترو به عنوان پدافند غیر عامل گفت: طبق بررسی ها و آزمایش های انجام شده، مترو تهران در مقابل زلزله 8 ریشتری نیز تاب آوری داشته و مقاوم است.

متروی تهران در مقابل زلزله 8 ریشتری مقاوم است

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی در سی و دومین جلسه شورای شهر تهران  در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با توجه به اهمیت زیادی که زلزله در تهران دارد، بنا به درخواست اعضای شورای شهر مقرر شد تا مسئولان ستاد مدیریت بحران شهر تهران با حضور در شورا گزارشی از وضعیت تاب آوری شهر تهران در مقابل این بلای طبیعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از  تذکرات مهم امروز اعضای شورای شهر، در مورد عدم کارا بودن سامانه ۱۳۷ بود، ادامه داد: یکی از اعضا در تماسی که با این سامانه داشت، به این مطاله پی برده بود که این مرکز کارایی لازم را در رفع مشکلات شهر تهران ندارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از مسئولان این سامانه می خواهیم که در تغییر رویکرد این مجموعه تلاش کنند، بیان کرد:  عملکرد سامانه 137 به عنوان یک سامانه ارتباط مردمی در مورد مسائل و مشکلات شهر تهران باید مورد بازنگری جدی  قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران با اشار ه به حضور رئیس اتاق بازرگانی در جلسه امروز شورای شهر تهران یادآور شد: مطابق صحبت هایی که دکتر خوانساری در صحن علنی شورا داشتند، در دورانی که با رکود ساخت و ساز و مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در این بخش مواجهه هستیم، جذب سرمایه گذاری و رفع موانع موجود در مقابل آنها می تواند نقش تاثیرگذاری در اجرای پروژه های شهری داشته باشد.

وی درباره بازنگری شورا در طرح واگذاری آرم ترافیک توضیح داد: بنده در جریان بررسی طرح جدید ارائه آرم ترافیک به شهروندان نبودم و دیروز با بخش هایی از ان در صحبت ایی که معاون حمل و نقل و ترافی کشهرداری تهران در این زمینه داشتند، آشنا شدم. تا کنون درخواست مکتوبی در این زمینه از سوی شهرداری و یا کمیسیون های مربوطه در مورد بررسی این طرح در صحن علنی شورا دریافت نکرده ام و اعتقاد دارم که هر گونه صحبتی در این زمینه بدون بررسی کامل طرح باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

هاشمی با اشاره به سابقه 20 ساله اجرای طرح ترافیک در تهران تاکید کرد: در این زمینه می تواند از تجربه های موفق کشورهای مطرح دنیا استفاده و این موفقیت ها را با بومی سازی با شرایط حال حاضر شهر تهران اجرایی کرد.

وی با  اشاره به طرح های ارائه شده در خصوص تغییر وضعیت واگذاری آرم ترافیک در شهر تهران گفت: یکی از این طرح ها همان ایده های معاون شهردار تهران بود. بنده نیز به عنوا نرئیس شورای شهر تهران در این زمینه ایده و طرح هایی را دارم که اکنون موقع مطرح کردن آن نیست. چرا که هر گونه اظهار نظر بدون انجام کار کارشناسی باعث سرگردانی شهروندان می شود.

رئیس شورای شهر تهران  با اشاره به برخی از اظهار نظرهایی که از سوی پلیس راهور تهران بزرگ و یا مسئولان سازمان محیط زیست درباره محدوده طرح ترافیک در رسانه ها انجام شده است، افزود: متاسفانه در کمیته ای که در این خصوص تصمیم گیری می شود ما حضور نداریم و باید نامه نگاری کنیم که دراین کمیته حاضر شویم چرا که ما نمی‌توانیم نظارت دستوری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره میزان آلایندگی اتوبوس های شهری ادامه داد: خوشبختانه نیمی از اتوبوس های فعال شهر تهران گازسوز هستند و طبق برنامه ریزی های انجام شده به سمت استفاده از اتوبوس های برقی و هیبریدی در پایتخت پیش می رویم.

محسن هاشمی با اشاره به جلسه ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشت نیز بیان کرد: نخستین گزارش  از سوی شهردار تهران در خصوص وضعیت آلودگی هوا برای رییس مجلس ارسال شده است. در واقع بنده دو روز بعد از این نشست در سیستم اتوماسیون اداری شهرداری دیدم که این گزارش 22 صفحه ای از سوی دکتر نجفی به مجلس ارائه شده است.

به گفته وی؛ یکی دیگر از موضوعاتی که قرار بود گزارش آن را برای رییس مجلس ارسال شود ، بررسی میزان تاب آور ی تهران . براساس  مصوبه سال ۸۹ هیات دولت ۸۶ کارگروه درگیر این موضوع هستند. در جلسه روز گذشته ستاد بحران از کارگروه‌های مختلف درخواست شد تا هر چه سریع تر عملکرد خود را به ما بدهند تا در قالب گزارشی به  رییس مجلس تحویل داده شود.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه صحبت های خود درباره واکنش هایی که به حضور وی در برنامه تلویزیون جهان آراء و سوالات مجری برنامه  در مورد نگرش سیاسی شورا یاداور شد: در شورا کار سیاسی نمی‌کنیم  چرا که معتقدیم فعالیت ما در شهر سیاسی نیست هرچند که اعضا می توانند نظرات سیاسی داشته باشند اما این به معنای سیاسی کردن شورا نیست.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز ۹ دی  و حساس بودن این موضوع در کشور تاکید کرد:  به همین دلیل من باید موضوعاتم را از رو بخوانم و مواظب باشم تا چیزی نگویم.تظاهرات ۹ دی با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست جنتی بوده است . این اقدام در واکنش به اعتراضات ناشی از عملکرد سال ۸۸بود  چرا که در تاسوعا و عاشورا به مقام امام حسین (ع) توهین شد و عملا وقتی  این ا تفاق افتاد دوستداران انقلاب به میدان آمدند و رهبر هم تعریفی از فتنه ارائه داشتند که تعریف فتنه بسیار مهم است و گفتند که افرادی با لباس دوست ولی با هدف دشمنی فعالیت می‌کنند؛ باید مواظب باشیم تا غبارها کنار بروند و حتی برخی کشورها سوار بر این موضوع شدند و اختلافات را به سمتی می‌بردند که برای کشور مشکلات ایجاد شود ؛ غبار کنار رفت و چهره‌ خیلی‌ها رو شد که با بصیرت و هوشیاری مردم باعث شد مشکلی ایجاد نشود.

محسن هاشمی درباره تاب آوری مترو در مقابل زلزله نیز توضیح داد: ایستایی مترو بستگی به  شدت زمین لرزه دارد اما متروی تهران تا هشت ریشتر را تحمل می‌کند. بر اساس نرم‌های ساخت و ساز و اظهارات پیمانکاران خطوط جدید هم قدرت تحمل زلزله هشت ریشتری را دارند اما مترو با زلزله بالای هشت ریشتری دچار شکستگی می‌شود اما ریزشی ندارد، اما دقت داشته باشید که برای قابل استفاده کردن فضای داخل مترو، باید فضای داخل مترو تجهیز شود.

وی درباره اخرین وضعیت سواله های بحران شهر تهران گفت: در حال حاضر ۱۰۰ سوله مدیریت بحران  در هر ناحیه  داریم اما معتقدم باید در هر محله  یه سوله مدیریت بحران ایجاد شود. ما ۱۰۰ ایستگاه مترو داریم که می توانیم سوله‌های بحران را در آنها ایجاد کنیم تا در مواقع لزوم از آنها استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه