English

حجت السلام والمسلمین ناصری پور:

باید شرایط مناسبی برای تحقق حقوق کتاب یاران فراهم شود

معاون امور فرهنگی شهرداری تهران گفت: کتاب یاران مظلومترین افراد شاغل در شهرداری هستند و باید شرایط مناسبی برای تحقق حقوق این قشر زحمتکش فراهم شود.

باید شرایط مناسبی برای تحقق حقوق کتاب یاران فراهم شود

به گزارش خبرگزاری موج، جشن کتاب یار با حضور مسوولان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از کتاب یاران شهر تهران، صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین حسن ناصری پور معاون امور فرهنگی شهرداری تهران در مراسم جشن کتاب یار اظهار کرد: کتاب یاران مظلومترین افراد شاغل در شهرداری هستند و باید شرایط مناسبی برای تحقق حقوق این قشر زحمتکش فراهم شود.

حوزه فرهنگ با نگاه سیاسی همخوانی ندارد

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ با نگاه سیاسی همخوانی ندارد و هر کسی که با این دیدگاه به حوزه فرهنگ بنگرد، چیزی جز شرمساری عاید او نمی‌شود.

معاون امور فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: مقام معظم رهبری که حدود چند ماه پیش فرمودند« فرماندهی در حوزه فرهنگ مختل می‌شود و گروه‌های مردمی می‌توانند آتش به اختیار، در حوزه فرهنگ فعالیت کنند» و این مسئله باید مدنظر مسئولان حوزه فرهنگ باشد.

حجت السلام و المسلمین ناصری پور خاطرنشان کرد: کتاب به عنوان پایه و ستون فقرات کار فرهنگی به شمار می‌رود و اگر فردی بخواهد که در حوزه فرهنگی کار کند و از موضوع کتاب و کتابخوانی حمایت نکند، قطعا کارش ناقص از آب در می‌آید.

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره جدید کاری خود، باید معماری فرهنگی را به طور ویژه مدنظر قرار دهد. در دوره‌های گذشته از مهندسی فرهنگی هیچ برآیند فرهنگی ارائه نشده است. به همین دلیل باید مسئله معماری فرهنگی، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: مهمترین بخشی که باید در حوزه فرهنگی شهرداری آغاز کنیم حوزه کتاب و کتابخوانی است و در دوره‌های گذشته به ویژه در ۲ سال اخیر، تلاش سازمان فرهنگی شهرداری تهران در این حوزه قابل ستایش است.

حجت السلام و المسلمین ناصری پور اضافه کرد: البته اقدامات و تلاش سازمان فرهنگی شهرداری تهران در حوزه کتاب و کتابخوانی، به معنا و مفهوم بدون ایراد بودن اقدامات صورت گرفته نیست.

وی تصریح کرد: امروزه کتابخانه فقط مختص به امور مربوط به کتاب و کتابخوانی نیست و طرح‌های فرهنگی و آموزشی بسیاری در کتابخانه اجرایی می‌شود.

معاون امور فرهنگی شهرداری تهران یادآور شد: پارک آموزش و کتاب کودک که تا کنون شرایط ایجاد و اجرای آن فراهم نشده است، یکی از طرح‌های ویژه ای است که در هفته آینده در اجلاس سراسری «تهران، شهر دوستدار کودک» بررسی می‌شود.

حجت السلام و المسلمین ناصری پور تاکید کرد: از کم آگاهی دوستان در حوزه فرهنگ است که می‌گویند «سازمان فرهنگی شهرداری تهران به صورت مناسبتی کار می‌کند» و اقدامات این مجموعه را در انجام امور مناسبتی خلاصه می‌کنند.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی شهرداری تهران در حوزه کتابخوانی، در رشد کتابخوانی، تاثیر بسزایی داشت و اگر حوزه کتاب را از سازمان بگیرند، سایر ارگان ها حرف قابل توجهی برای گفتن ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه