English

۵ میلیون ۶۱۹ هزار لیتر آب آشامیدنی در کرمانشاه کلرزنی شد

بیش از پنج میلیون لیتر آب آشامیدنی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه کلرزنی شد.

 ۵ میلیون ۶۱۹ هزار لیتر آب آشامیدنی در کرمانشاه کلرزنی شد

به گزارش خبرگزاری موج، در پی وقوع زلزله استان کرمانشاه و در راستای وظایف و اقدامات معاونت بهداشت وزارت بهداشت،کارشناسان بهداشت محیط ضمن حضور گسترده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و ارزیابی سریع بهداشتی منطقه، اقدام به کنترل عوامل محیطی موثر بر سلامتی بازماندگان زمین لرزه کردند.

این نیروها که در قالب تیم‌های عملیاتی دو نفره با تجهیزات پرتابل کنترلی در منطقه حضور دارند، در قالب بیش از ۲۰ تیم عملیاتی زبده که از استان کرمانشاه و دانشگاه‌های معین تامین شده‌اند، نسبت به کنترل و نظارت بر تامین و توزیع آب اشامیدنی، دفع بهداشتی فاضلاب و زباله، نظارت و کنترل بهداشتی مواد غذایی توزیع شده، کنترل حشرات، جوندگان و ناقلین و گندزدایی سطوح محیطی و نظارت بر احداث سرویس های بهداشتی اقدام کردند.

بر اساس این گزارش، این گروه ضمن نظارت بر بهداشت منابع و مخازن تامین و توزیع آب آشامیدنی، نسبت به ۱۴۶۱ مورد کلرسنجی و کلرینه کردن مقدار ۵ میلیون ۶۱۹ هزار لیتر آب آشامیدنی و تحت پوشش قرار دادن ۴۲۳۳ خانوار با کلر مادر اقدام کردند. همچنین در جهت کنترل مناسب‌تر آب آشامیدنی و اطمینان از کیفیت مناسب آب، نسبت به ۱۵۹ مورد نمونه برداری میکروبی اقدام شد.

بر پایه این گزارش، کارشناسان بهداشت محیط در جهت مناسب تر شدن محیط مناطق زلزله زده جهت ادامه مطلوب‌تر زندگی هموطنان اقدام به گندزدایی ۲۰ هزار و ۹۱۳ متر مربع و سمپاشی ۶۲۵۰ متر مربع از مناطق نیازمند گندزدایی و سمپاشی در این مناطق کردند.

کارشناسان بهداشت محیط به منظور کنترل اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در منطقه، ۹۳۰ بازدید از این اماکن و مراکز موجود در مناطق زلزله زده داشتند، همچنین در راستای آموزش مردم در زمینه رعایت موازین بهداشتی نسبت به آموزش بیش از  ۳۹۹۴ نفر از بازماندگان حادثه اقدام شد.

۲۰۲ مورد نظارت بر دفع بهداشتی فضولات دامی

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، از دیگر فعالیت‌های این گروه می‌توان به ۲۰۲ مورد نظارت بر دفع بهداشتی فضولات دامی، ۴۵۲۰ مورد نظارت بر جمع آوری و دفع بهداشتی پسماندهای عادی و بیمارستانی و ۲۰۵ مورد نظارت و بازدید از بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی اشاره کرد. هم اکنون  تانکرهای سیار آب(علاوه بر آب های بسته بندی) با نظارت و پایش کارشناسان بهداشت محیط مستقر در منطقه به صورت شبانه روزی در حال آبرسانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه