English

اهداف اجرای برنامه سفیران سلامت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: افزایش بهبود سبک و کیفیت زندگی، رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی، پیشگیری از بیماری های اولیه، بهره وری افراد و افزایش قدرت تولید اقتصادی است.

اهداف اجرای برنامه سفیران سلامت

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر جواد اکبری زاده افزود: طرح تربیت سفیران سلامت برای اجرای برنامه ملی خود مراقبتی از ابتدای سال 95 در منطقه سیستان شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

اکبری زاده اظهار کرد: خود مراقبتی شامل اعمالی اکتسابی، آگاهانه و هدف دار است که مردم برای خود، فرزندان و خانواده انجام می دهند تا تندرست بمانند، از سلامت ذهنی و جسمی خود حفاظت کنند و نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند.

سفیر سلامت حداقل باید هشت کلاس سواد داشته باشد

وی بیان کرد: سفیر سلامت که عضوی از اعضای یک خانواده و جامعه است حداقل باید هشت کلاس سواد داشته باشد تا بتواند به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود، اعضای خانواده و جامعه را عهده دار شود که طرح سفیران سلامت شامل سفیر سلامت دانش آموزی، خانوار، دانشجویی و به ویژه معلمان در زمینه اجرای برنامه ملی خود مراقبتی، در سیستان انجام شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای برنامه سفیران سلامت گفت: افزایش بهبود سبک و کیفیت زندگی، رضایت مردم از خدمات بهداشتی و درمانی، پیشگیری از بیماری های اولیه، بهره وری افراد و افزایش قدرت تولید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، افزایش کمیت و کیفیت مشارکت مردم در سلامت و مراقبت از بیماری ها و رشد تحصیل و کار سالم در کشور از جمله اهداف این طرح است.تعداد سفیران سلامت خانوار تربیت شده 14 هزار و 133، دانش آموزی شش هزار و 526، معلمان هزار و 101 و دانشجویی 151 نفر است.

اکبری زاده گفت: با توجه به این که نوجوانان و جوانان نقش عمده ای در توسعه و ساخت آینده کشور دارند، توجه و دقت در حفظ و ارتقای سطح سلامت آنان گامی مهم در ساختن انسان های سالم است که آموزش و پرورش مهم ترین نقش را در این زمینه ایفا می کند و چنانچه دانش آموزان به صورت جدی اطلاعات و نکات بهداشتی را فراگیرند به خوبی می توانند آن را در زندگی روزمره استفاده و با انتقال آن به دوستان، خانواده و جامعه از بروز حوادث، بیماری ها، اختلالات جسمی و روانی و حتی معضلات اجتماعی جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه