English

ابتکار:

کم تحرکی عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کم تحرکی عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی است و متاسفانه این معضل در همه رده های سنی جامعه زنان وجود دارد.

کم تحرکی عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در دیدار با وزیر آموزش و پرورش که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، با تجلیل از همکاری های سازنده آموزش و پرورش با معاونت امور زنان و خانواده در دوره 4 ساله دولت تدبیر و امید خصوصا در موضوع آسیب های اجتماعی اظهار کرد: امید است این همکاری ها در دولت دوازدهم نیز ادامه یابد.

وی افزود: کتاب انسان و محیط زیست دستاورد بسیار بزرگی از همکاری های آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست در دولت یازدهم است که تدوین آن در مدرسه می تواند شادی و نشاط و اشتیاق را در دانش آموزان نسبت به طبیعت ایجاد کند.

ابتکار گفت: راه‌اندازی شبکه تعاملی آموزش و پرورش کار بزرگ و ارزشمندی است که می تواند در آموزش حقوق شهروندی و همچنین تحکیم رابطه انسان و محیط زیست موثر باشد واز آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

مهارت های ارتباطی باید از طریق شبکه سینا آموزش داده شود

وی ادامه داد: پوشش تحصیلی دختران بازمانده از تحصیل درمناطق محروم یکی از مهم ترین موضوعات مورد همکاری آموزش و پرورش و معاونت امور زنان و خانواده است و مهارت های ارتباطی نیز باید از طریق شبکه سینا آموزش داده شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: بلوغ دختران و ارتباط با جنس مخالف از جمله موضوعاتی است که نیازمند آموزش علمی به مدیران، والدین و سپس دانش آموزان است که البته این آموزش باید به طرز صحیحی ارائه شود زیرا تصیمات غلط و رفتارهای پر خطر ، تخریب روحیه دانش آموزان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند سلامت روحی و جسمی ، مشکلات اسکلتی ، اضافه وزن و کمبود ویتامین D نیازمند همکاری سه جانبه امور زنان آموزش و پرورش ، معاونت تربیت بدنی وسلامت و معاونت امورزنان و خانواده رئیس جمهوری است.

عضو کابینه تدبیر وامید، کم تحرکی را عامل اصلی بیماری ها در زنان ایرانی دانست و اظهار کرد: متاسفانه این معضل در همه رده های سنی جامعه زنان وجود دارد بنابراین وجود دبیر تربیت بدنی برای پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: در برخی شهرها پارک ویژه بانوان وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تحرک و ورزش بانوان است اما در شهرهایی که این پارک وجود ندارد، پیشنهاد می شود شهرداری ها با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیلی، شرایط ورزش دختران و زنان را فراهم کنند.

ابتکار اظهارکرد: در بحث آموزش در دوره ابتدایی تفاوتی بین دختران و پسران نیست و رتبه یک را داریم، اما در دوره متوسطه پوشش تحصیلی دختران کمتر از پسران است.

وی افزود: طرح آموزش دختران دانش آموز و معلمان ساکن حاشیه دریاچه ارومیه با هدف اصلاح مصرف آب در حال اجرا است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه