English

امکان رای‌گیری الکترونیکی در شورا ایجاد شد

به گفته رئیس شورای شهر تهران از این پس رای‌گیری در صحن شورای شهر تهران به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

امکان رای‌گیری الکترونیکی در شورا ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی در جریان بیستمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه از هفته گذشته امکان رای‌گیری الکترونیکی در شورا ایجاد شده است، گفت: این امکان از شورای شهر قبل وجود داشته اما حالا ما در این دوره از آن استفاده می‌کنیم.

پنل شاخص‌های آلودگی هوا در صحن نصب شد

وی با بیان اینکه پس از اتصال اعضا به اتوماسیون که با حواشی خرید تبلت روبرو شد، این بار رأی‌گیری الکترونیک را در راستای حذف کاغذ و اهمیت دادن به محیط زیست اجرایی خواهیم کرد، گفت: همچنین امروز به درخواست یکی از اعضای شورای شهر پنل شاخص‌های آلودگی هوا در صحن نصب شده است.

همچنین رئیس شورای شهر در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر جانمایی نامناسب تابلوی کنترل کیفیت هوا که در انتهای سالن نصب شده بود، گفت: خب می‌خواهید بیارید و جای من بگذارید و من هم می‌روم آن گوشه جلسه را اداره می‌کنم!

در ادامه حجت نظری در واکنش به رای‌گیری الکترونیک گفت: ما می‌خواهیم در این شورا همه اقداماتمان شفاف باشد و رای‌گیری الکترونیکی در نهادی بزرگتر همچون مجلس که تعداد اعضا زیاد است کاربرد دارد و این در حالی است که وقتی اعضا دست‌شان را بلند می‌کردند همه اطرافیان از رای او مطلع می‌شدند اما حالا اینگونه نیست.

همچنین مجید فراهانی نیز با بیان اینکه شعار شورای پنجم شیشه‌ای بودن است، گفت: پیشنهاد می‌شود برای مشخص شدن این مطلب که چه اعضایی رای داده و چه کسانی رای نداده‌اند آرا بر روی مانیتور بزرگ شورا مشخص شود.

بهاره آروین عضو هیات رئیسه شورا نیز با بیان اینکه شمارش دستی آرا سخت است، گفت: آرای اعضا در صورت‌جلسه قید می‌شود و صورت‌جلسه نیز قرار است از این پس بر روی سایت شورای شهر قرار گیرد.

محسن هاشمی نیز خطاب به معترضین، گفت: اگر اعضا حس خوبی در مورد رای‌گیری الکترونیکی نداشتند آن را جمع می‌کنیم اما اجازه دهید این تجربه را نیز کسب کنیم.

نهایتا پاسخ اعضای شورا به اعتراض فرمانداری در خصوص طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی، واگذاری و حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی و موسسات عمومی غیردولتی با رای‌گیری الکترونیکی ثبت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه