English

افزایش تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان

طبق گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت طی ۴۰ سال گذشته، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

افزایش تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین اعلام کرده‌ است: آمار کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در کشورهای دارای درآمد سرانه کم و متوسط با سرعت بیشتری در حال افزایش است و این مشکل در کشورهای آسیایی نمود بیشتری پیدا کرده‌ است.

همچنین در این بررسی آمده‌ است نرخ رشد چاقی در این گروه سنی در آمریکا و کشورهای اروپایی ثابت مانده، هر چند هنوز هم به میزان غیرقابل قبولی بالاست.

طبق گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت طی ۴۰ سال گذشته، تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی در جهان از ۱۱ میلیون به بیش از ۱۲۰ میلیون نفر افزایش یافته است. همچنین بر اساس آمارهای بدست آمده، در سال ۲۰۱۶ در سطح جهان هشت درصد از پسران و شش درصد از دختران دچار چاقی بوده‌اند در حالیکه این رقم در سال ۱۹۷۵ کمتر از یک درصد برای هر دو گروه بوده‌ است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارشناسان با توجه به نتایج مطالعات خواستار توجه بیشتر به تغذیه مناسب و سالم کودکان و نوجوانان در خانه و مدرسه و همچنین تشویق آنان به ورزش و فعالیت بدنی شده‌اند تا از موارد بیشتر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه