English

جزئیات تغییر تابلوی شورای شهر تهران

محمد سالاری عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درباره تغییر تابلوی شورای این شهر اظهار داشت: از لحاظ قانونی می بایستی تابلوی سردر شورای شهر تهران به تهران، ری و تجریش تبدیل شود چرا که در قانون شهرهای ری تهران و تجریش یک حوزه انتخابیه هستند.

جزئیات تغییر تابلوی شورای شهر تهران

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سالاری افزود: در زمان انتخابات شورا ها و مجلس نیز حوزه انتخابیه تهران، ری و تجریش یکی است لذا شورای تهران نیز باید به شورای تهران، ری و تجریش تغییر کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: نمایندگان دوره گذشته تهران هم در رابطه با این بحث استفساریه شکل گرفت و آنها نیز تایید کردند که باید تابلو شورای شهر تهران به شورای تهران، ری و تجریش تغییر کند، وزارت کشور نیز نامه نگاری هایی با رئیس سابق شورای شهر و فرماندار تهران در این باره انجام داده است که بر این موضوع تاکید دارد، حتی در کارت اعضای شورای شهر، شورای اسلامی تهران، ری و تجریش حک شده است.

سالاری تاکید کرد: قرار بر این شد که در شورای پنجم این تغییرات صورت گیرد ولی در جلسات مجموع دوستان بر این موضوع بحث حقوقی داشتند که قانونی مشخصا مبنی براین که اسم شورای شهرتهران باید شورای اسلامی تهران، ری و تجریش باشد وجود ندارد وتنها حوزه انتخابیه آن باید شورای اسلامی تهران، ری و تجریش باشد.

به گفته وی، بحث های دیگری مبنی بر این که تهران اسمی است که در همه محافل حتی خارج از کشور مطرح است و باب کردن تهران، ری و تجریش شاید برای مردم سخت باشد و جا نیافتد، که این دغدغه ها باعث شده تا به الان شورای شهر تصمیم گیری های نهایی را انجام ندهد و این موضوع کماکان مورد بررسی های حقوقی قرار گیرد.

عضو کمیسیون معماری  و شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ سوالی پیرامون این مساله که آیا احتمال دارد تابلوی شورای شهر تهران بدون تغییر باقی بماند گفت: بنده نمی توانم جوابی به این سوال بدهم ولی این موضوع هنوز در دست بررسی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه