English

سازوکار بهزیستی برای بهبود وضعیت کودکان کار

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با تأکید بر اینکه موضوع دستگیری کودکان کار هیچ وقت مطرح نبوده، درباره طرح ساماندهی کودکان کار توضیحاتی را ارائه کرد

سازوکار بهزیستی برای بهبود وضعیت کودکان کار

به گزارش خبرگزاری موج،احمد خاکی با اشاره به اظهارات مطرح شده درباره دستگیری تعدادی از کودکان کار اظهارداشت: بهزیستی موظف به ساماندهی کودکان کار است و در این راستا طرح جمع آوری و ساماندهی وضعیت کودکان کار در دستور کار قرار دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران ادامه داد: طرح جمع آوری کودکان کار با حضور تیم تخصصی اجرا می شود و در این تیم دو مددکار بهزیستی، همچنین دو تن از مددکاران شهرداری و یک تن هم از اعضای فرمانداری تهران که کارشناس هستند، حضور دارند.

وی ادامه داد: در این طرح کودکان بی سرپرست شناسایی و به بهزیستی معرفی می شوند ضمن اینکه با خانواده های این کودک هماهنگ می شود و تعدادی از آن ها به خانواده خود تحویل داده می شوند و چیزی به عنوان دستگیری این کودکان نداریم.

خاکی در ادامه درخصوص نحوه برخورد مددکاران با کودکان کار نیز گفت: نحوه جمع آوری این کودکان در طرح ساماندهی تغییری نکرده و قرار شد برای این کودکان لباس کار تهیه شود. ضمن اینکه به دنبال متکدیانی هستیم که از این کودکان سوء استفاده می کنند.

به گفته وی، تیم مددکاری خانواده ‌های کودکان کار را شناسایی می ‌کنند و چنانچه خانواده مشکل مالی داشته باشد از طریق بهزیستی و کمیته امداد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

طرح «جمع‌آوری»‌و «ساماندهی» کودکان کار که از هفته‌های گذشته از سوی بهزیستی و شهرداری تهران و 11 نهاد درگیر از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شهرداری و سازمان بهزیستی استان تهران آغاز شده با حواشی زیادی روبه رو شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه