English

نقش رسانه پیش از وقوع بحران تعریف می شود

مشاور فضای مجازی سازمان صدا و سیما، افزایش آگاهی مردم با هدف کاهش وقوع حوادث را از جمله نقش های رسانه برشمرد.

نقش رسانه پیش از وقوع بحران تعریف می شود

به گرارش خبرگزاری موج، دکتر حسن نجفی سولاری، مشاور فضای مجازی سازمان صدا و سیما،  بر اهمیت نقش رسانه ها در پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات تاکید کرد و گفت: اولین قدم در این مسیر، مربوط به پیش از حادثه است که رسانه ها می توانند با افزایش آگاهی جامعه، در ایمن کردن محیط زندگی افراد عملکرد موفقی داشته باشند.

وی متذکر شد: درصد قابل توجهی از حوادث به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی رخ می دهد.

نجفی سولاری در ادامه اظهار داشت: در زمان وقوع حادثه، اقدام برای حفظ و افزایش آرامش روانی اهمیت دارد که نقش رسانه در این بخش قابل توجه است.

این مدرس دانشگاه گفت: دامن زدن به ناامنی، افزایش تنش و ایجاد استرس می تواند میزان خسارت را افزایش دهد.

وی ادامه داد: تبیین وظایف و شرح آن می تواند در کاهش خسارات موثر باشد که به معنای آگاهسازی افراد و سازمان ها از مسئولیتشان به هنگام وقوع حادثه است.

مشاور فضای مجازی سازمان صدا و سیما در ادامه تصریح کرد: کاهش آثار ناخوشایند بحران، وظیفه رسانه پس از وقوع حادثه است که نباید از آن غافل بود.

نجفی سولاری گفت: تحلیل علت یا علل وقوع حادثه و انتقال خواسته های آسیب دیدگان به مسئولین، وظیفه رسانه پس از وقوع حادثه است.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث خاطرنشان کرد: اگر برگزاری چنیت رویدادهایی منجر به کاهش سانحه به خصوص حوادث انسان ساز شود، هزینه برای آن سودمند است.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه