English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

خشم آنی، عامل قتل توسط خواننده رپ؟

حادثه قتل توسط خواننده رپ معروف در این روزها خبر داغ محافل و شبکه های اجتماعی است، با نگاهی به علت یابی این اتفاق از لحاظ روانشناسی عوامل متعددی را می توان برای این امر در نظر گرفت.

 خشم آنی، عامل قتل توسط خواننده رپ؟

مهدی صابری متخصص روانپزشک در گفت و گو با خبرگزاری موج گفت:مشهور بودن می تواند یکی از عوامل خود کنترلی و یا امتناع از رفتارهای غیر قانونی به حساب بیاید و در واقع همین شهرت می تواند ترمز کنترل کننده ای برای افراد باشد، زیرا این گروه ها دقت کرده و به جزییات زندگی آنها توجه می کنند.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در ادامه تصریح کرد:به دلیل آنکه این گروه در کانون توجه عده ای قرار می گیرند و می دانند که در همه جا ممکن است زیر ذره بین باشند و همین رصد می تواند آن ها را از ادامه زندگی هنری و حرفه ایشان دور کند، تلاش می کنند که از انجام بسیاری از کارها که چهره آنها را مخدوش کند و طرفدارانشان را از دست بدهند، دوری کنند.

صابری ادامه داد: این گروه از افراد سعی می کنند، در هر مجلسی شرکت نکنند و مراوداتشان را محدود می کنند، به همین دلیل میزان جرم در این گروه افراد به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه با این وجود گاهی، برخی از عوامل میزان خشم را غیر قابل کنترل می کند در ادامه افزود : اما در زندگی هر فردی مشکلات و  استرس ها و درگیری های زیادی وجود دارد که می تواند شخصیت فرد را تحت تاثیر قرار دهد و بر روی جنبه های مختلف شخصیت او، تاثیر گذار باشد.

حتی در میان افراد سلبریتی و مشهور نیز افراد عصبانی، متوقع، یا خود محور وجود دارند که می توانند رفتارهای نامعقولی انجام دهند و این چیزی دور از ذهن نیست.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در ادامه اذعان کرد:  بیشتر قتل ها در شرایط غیر عادی رخ می دهد و  در زمانی اتفاق می افتد که تحمل و توان ذهنی فرد در سطح پایینی قرار گرفته است و در مورد این خواننده نیز وضع بر همین منوال بوده است و به نظر می رسد، حتی شهرت و مشهور بودن این فرد نتوانسته است، او را از این جنایت دور کند . شاید اگر در همان لحظه شرایط و موقعیت اجتماعیش را در نظر می گرفت، هیچ گاه چنین چیزی رخ نمی داد.

وی در ادامه در توضیح این ماجرا ادامه داد: گاهی فرقی نمی کند که چه فردی هستید و در چه شرایطی قرار دارید، وقتی که خشم بر شما مستولی می شود، نمی توانید شرایط را کنترل کنید و این موضوعی است که متاسفانه عامل اصلی بسیاری از قتل ها است.

بافت شخصیتی، تعیین کننده رفتارهای هیجانی

این روانشناس با اشاره به  اینکه گاهی شهرت و در مرکز توجه بودن می تواند شرایط خشونت و جنایت را فراهم کند، گفت:افراد با نفوذ زیادی وجود دارند که اتفاقا ازقدرت زیادی نیز برخوردارند، اما این قدرت باعث نشده است که آنها از شرایطی که در آن قراردارند سو استفاده کنند. همه چیز به شخصیت و موقعیتی بستگی دارد که فرد در آن قرار می گیرد. احساس قدرت، مجازات خودسرانه دیگران و ده ها مشکلی که در این میان می تواند عامل جنایت شود به بافت شخصیتی افراد بستگی دارد.

حمید صفت در دادگاه

وی با اشاره به حادثه قتل توسط خواننده زیر زمینی در ادامه تاکید کرد: هنوز این فرد برای انجام معاینات پزشکی و روان شناسی به پزشکی قانونی ارجاع نشده و مورد بررسی قرار نگرفته است و به همین دلیل نمی توان به طور کلی در مورد آن نظر داد اما آنچه از شواهد مشخص است این است که رفتار مجرمانه او در شرایطی رخ داده که از اختلاف میان مادر و ناپدری اش به شدت خشمگین بوده است و کنترلی بر رفتارش نداشته است.

حمید صفت خواننده رپ زیر زمینی چند روز پیش در پی تماس برادرش از اختلاف مادر و ناپدری اش آگاه شد و به همین دلیل با مراجعه به منزل ناپدری در منطقه شیخ بهایی با او درگیر و وی را به شدت زخمی کرد. پیرمرد 66 ساله دو روز بیشتر دوام نیاورد و با مرگ او پرونده قتل این خواننده زیر زمینی در اداره آگاهی تهران باز شده است.

بررسی ها برای پی بردن به جزییات این پرونده ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه