English

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

جزئیات سامانه «تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی دانش‌آموزان»

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگه‌های آزمون، با هدف کاهش درصد خطا و بهبود روش‌های تصحیح اوراق امتحانی راه‌اندازی شده است.

جزئیات سامانه «تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی دانش‌آموزان»

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در دوره آموزشی نرم افزار تخصصی تصحیح الکترونیکی پاسخ برگ‌های آزمون در اصفهان، اظهار داشت: بعد از اینکه حدود 2 سال روی این پروژه کار شده و همه مسائل مربوطه ارائه شد، موافقت وزیر آموزش و پرورش را دریافت کردیم.

وی افزود: به دنبال موافقت وزیر، با مدیران آموزش و پرورش کل استان‌ها صحبت کرده و سعی کردیم زمینه کار فراهم شود؛ چرا که اجرای این پروژه کار مهمی محسوب می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزشی آنچنان که آموزش می‌‌دهد، ارزشیابی می‌کند، بیان داشت: هر چه ارزشیابی، منطقی، جامع و درست تر باشد، آموزش را به بهترین نحو ممکن هدایت می‌کند.

عمادی ادامه داد: آموزش و ارزشیابی توام با یکدیگر هستند و اهمیت این موضوع بر همگان اثبات شده است؛ به همین دلیل در طی دهه‌های متمادی بخش‌های آموزش و امتحانات با هم فعالیت کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه ارزشیابی اهمیت بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: در ارزشیابی، انسجام ساختاری، فرایندی و روشی کافی در آموزش و پرورش ایران وجود ندارد؛ چراکه ارزشیابی را به لحاظ ساختار به صورت جزیره‌ای دیده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: از ارزشیابی پیش از دبستان تا ارزشیابی‌های آغازین قبل از کلاس و یا ارزشیابی‌های در طول فرایند آموزش، همگی باید در سیاست‌های واحدی اتفاق بیفتد و آیین‌نامه ارزشیابی واحد، این نوع ارزشیابی‌ها را مدیریت کند.

 عمادی گفت: یکی از کارهای مهمی که در آموزش و پرورش ایران در حال انجام است، امتحان نهایی است که فارغ‌التحصیل کردن دانش‌آموزان هدف نهایی آن است.

وی با اشاره به اینکه کار تصحیح همچنان متکی به فرد است، افزود: در تصحیح اوراق ممکن است اشکالاتی از سوی فرد رخ دهد و این اشکال در کل فرایند تصحیح ادامه پیدا کند و اگرچه اشکال کار این فرد را مصحّح دوم می‌گیرد، اما باز در این مرحله نیز ممکن است اشکالاتی ایجاد شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: با توجه به کمبودهای اعتباری، چندین ضرر به حوزه تصحیح وارد می‌شود؛ از جمله اینکه عده‌ای از افرادی که اقدام به تصحیح می‌کنند، از صحنه خارج می‌شوند.

عمادی ادامه داد: در 4 سال اخیر از افراد مختلف که در جهت بهبود روش‌های تصحیح ایده داشتند، به منظور الکترونیکی کردن تصحیح دعوت به عمل آوردیم که به دنبال آن نیز مدل‌های مختلف مطرح و در مرکز سنجش نیز ارائه شد؛ سپس نقص‌ها مشاهد شده و نتیجه آن نیز راه‌اندازی سامانه تصحیح اوراق الکترونیکی شد.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه باید جامع و مانع باشد، تصریح کرد: در مرحله دوم این کار، افراد باید با شیوه‌های اجرای آن آشنا شوند تا ضمن دریافت آموزش‌های لازم، به نتایج مورد دلخواه دست پیدا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه