English

نماینده مجلس: منابع آبی زاینده رود باید ساماندهی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ساماندهی وضعیت موجود منابع آبی زاینده رود را خواستار شد و گفت: باید نسبت به صرفه جویی در بهره برداری بهینه از منابع آبی کشور توجه ویژه داشت.

نماینده مجلس: منابع آبی زاینده رود باید ساماندهی شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی برومندی روز پنجشنبه در جریان دیدار میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از حوضه آبی زاینده رود افزود: زاینده رود دچار بحران خشکسالی شده و منابع آبی آن نیز کاهش یافته به طوری که این منابع از 10 به 6 میلیارد مترمکعب کاهش یافته که این نشان از خشکسالی حوضه زاینده رود است.
یادآور شد: با تشکیل کمیته امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مجلس شورای اسلامی به صورت علمی نگاه ویژه ای به بحران آبی و خشکسالی ها خواهد داشت.
برومندی گفت: هماهنگی بین 2 استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان برای مدیریت منابع آبی زاینده رود ضروری است و مصوبات شورای عالی آب باید در همه استان ها به صورت کامل اجرا شود.
 اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی طرحهای آبی و کمبود آب در سرچشمه های کارون و زاینده رود به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.
به گفته کارشناسان هواشناسی، خشکسالی های 10 سال اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش منابع آبی این استان و کاهش 20 درصدی بازندگی ها و تغییر الگوی بارشها از برف به باران شده است و روستاها و شهرهای استان را با بحران کم آبی مواجه کرده است.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مسئولان کشوری به دعوت نماینده شهرکرد، بن و سامان به چهارمحال و بختیاری سفر کرده اند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه