English

کارشناس مواد غذایی تاکید کرد

ضرورت نظارت بهداشتی بر تولید مواد غذایی فست فودها

کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: با بهره مندی از مسئول فنی مجرب برای نظارت و کنترل بهداشتی واحدهای تهیه مواد فست فود، نگرانی ها از کیفیت غذا کاهش خواهد یافت.

ضرورت نظارت بهداشتی بر تولید مواد غذایی فست فودها

به گزارش خبرگزاری موج، وحیده شایگان افزود: با توجه به اینکه تقریبا اکثر اقشار جامعه و خصوصا کودکان، نوجوانان و جوانان در گروه مصرف کنند گان عمده فست فودها قرار دارند، لازم است برای تولید فرآورده های غذایی سالم چند عامل در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود زمانی که مقدار روغن فرایر به ۱۵ تا ۲۵ درصد ظرفیت اصلی دستگاه رسید تخلیه شده و روغن جدید جایگزین شود. زمان مناسب تعویض روغن مانع تشکیل اسیدهای چرب آزاد و سایر ترکیبات بیماری زا خواهد بود.

شایگان افزود: دمای مناسب پخت و سرخ کردن بسته به نوع و اندازه و مقدار ماده غذایی متغیر است ولی بطور معمول دما به ۱۶۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد می رسد. هرچقدر دمای پخت کمتر باشد آسیب کمتری به ساختار روغن، ماده غذایی و نهایتا به مصرف کننده وارد می شود.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا در رستوران‌های زنجیره ای مشهور که رضایت مشتری و کیفیت غذا کاملا جزو الزامات واحد تولیدی است، سیستم HACCP  اجرایی شده است در چنین واحدهایی حضور کل زنجیره تهیه و تولید غذا تحت کنترل است.

کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: نیاز انسان به غذا مانند نیاز او به آب، هوا، امنیت و ایمنی، امری حیاتی و غیرقابل اغماض است، لذا ضرورت دارد مراحل تولید مواد غذایی تحت کنترل و نظارت افراد متخصص و کارشناس باشد تا غذای سالم دست مصرف کننده برسد .

شایگان در خاتمه گفت: حضور مسئول فنی ماهر و مجرب به منظور نظارت و کنترل عوامل بهداشتی کلی و همینطور رعایت اصول و شرائط مناسب تولید، در واحدهای تولید مواد غذایی فست فود  باعث کاهش نگرانی ها از کیفیت غذا خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه