English

موج از ابهام در مصوبه کسر خدمت فرزندان ایثارگر گزارش می‌دهد؛

سردرگمی سربازان در پاسکاری مسئولان/قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر اجرایی می‌شود!؟

کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان سال گذشته در مجلس رسیدگی شد، اما شورای نگهبان ایراداتی را مطرح کرد که پس از رسیدگی این مصوبه تبدیل به قانون شد اما تاکنون به اجرا نرسیده و مسوولان به جای اجرا، توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

سردرگمی سربازان در پاسکاری مسئولان/قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر اجرایی می‌شود!؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،  با تصویب مجلس در صورت اذن فرماندهی کل قوا فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.

حتی درباره این مصوبه تبصره‌هایی نیز صادر شده است که بهره مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌شود و درباره آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح: مصوبه کسر خدمت فرزندان  ایثارگر هنوز تعیین تکلیف نشده است

این در حالی است که سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفته است: مصوبه کسر خدمت فرزندان  ایثارگر در برنامه ششم توسعه، هنوز تعیین تکلیف نشده، چرا که نیازمند یک اقدام کارشناسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: ستاد کل نیروهای مسلح به بهانه انجام کار کارشناسی نباید از اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگر خودداری کرد

علیرضا رحیمی در واکنش به اظهارات سردار کمالی مبنی بر عدم تعیین تکلیف مصوبه کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگر به دلیل نیاز به اقدامات کارشناسی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح به بهانه انجام کار کارشناسی، ابهام در قانون یا مسائل درون سازمانی نباید از اجرای قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگر خودداری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر انجام کارهای کارشناسی پیش از تصویب قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر گفت: ماده مرتبط با کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در برنامه ششم توسعه در کمیسیون‌های تخصصی به کمک نمایندگان حقوقی و پارلمانی ستاد کل نیروهای مسلح مورد ارزیابی دقیق و کارشناسی قرار گرفته است.

به گفته وی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز نظر کارشناسی خود پیرامون این ماده را اعلام کرده است، در نهایت هم صرف نظر از این موارد قانونی مذکور، این ماده در صحن علنی مجلس به تصویب و مورد تایید شورای نگهبان واقع شده بنابراین لازم اجراست.

رئیس فراکسیون ایثارگران: اذن رهبری شرط اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

حسن نوروزی در گفت‌وگویی نیز درباره عدم اجرای مصوبات برنامه ششم توسعه درمورد محاسبه کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان، گفت: دولت قانون برنامه ششم توسعه را جهت اجرا به تمامی مجموعه‌ها و دستگا‌های اجرایی ابلاغ کرده اما ستاد کل نیروهای مسلح تاکید دارد که جهت اجرای این قانون نیازمند اذن مقام معظم رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیر اذن مقام معظم رهبری جهت محاسبه کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان هستیم، تصریح کرد: در حقیقت با توجه به اینکه نیروهای نظامی تحت فرماندهی فرمانده کل قوا هستند، هر تصمیم و مصوبه و یا قانونی درباره آنها باید با اذن فرماندهی کل قوا انجام شود.

وی افزود: در قانون برنامه ششم توسعه برای فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره‌ای که ذیل این ماده قانونی آمده نیز بهره‌مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌شود و درباره آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌شود، گفت: در زمان بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه درباره کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان نیز که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، بر اخذ اذن مقام معظم رهبری برای اجرای این قانون تاکید شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: دولت قانون کسر خدمت فرزندان  ایثارگر را اجر کند/ این قانونی نیازی به اذن رهبری ندارد

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی مرور نیوز درباره قانون کسرخدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: این قانون قرار بود که از ابتدای امسال توسط دولت اجرایی شود که به دلیل وجود ابهاماتی در این قانون، متوقف مانده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ابهامات در این قانون که شامل تعریف "جانباز" و "رزمنده" می‌شود، گفت:درباره جانباز و رزمنده همان اصطلاحاتی که در بنیاد شهید آمده در این قانون نیز اعمال می‌شود.

کواکبیان  در پاسخ به این سوال که آیا اذن رهبری شرط اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر است، گفت:  اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر  نیازی به اذن رهبری ندارد، در واقع این قانون جز برنامه ششم توسعه بوده و باید توسط دولت هرچه زودتر توسط دولت اجرا شود.

کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان سال گذشته در مجلس رسیدگی شد، اما شورای نگهبان ایراداتی را مطرح کرد که پس از  رسیدگی این مصوبه تبدیل به قانون شد اما تاکنون به اجرا نرسیده و مسوولان به جای اجرا، توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

حال این سوال مطرح است که مصوبه‌ای که در مجلس تبدیل به قانون شده است چرا تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و اگر ایراداتی هم دارد چرا رسیدگی نمی‌شود و پاس‌کاری  مسوولان به یکدیگر  همچنان ادامه دارد..... 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حامد

    اخه ما چقدر باید زندگیمون رو به خاطر اجرای قانون عقب بندازیم. توروخدا زودتر رسیدگی کنین

  • ج

    شمارو به امیر المومنین تمومش کمید.چقدر دیگه زندگیمون رو هوا باشه؟؟؟؟؟من متاهلم و زبجور منتظر این قانون کسری خدمتم.شمارو به خدا حلش کنید

  • ناشناس

    خواهشا رسیدگی کنید ....

  • محمد

    تورو خدازودتر معلوم کنید خسته شدیم

  • ناشناس

    برا چی ما فرزندای ایثارگرا نباید از کوچکترین حقمون استفاده کنیم برا چی مردم کشور و اینده هزاران جوون براتون ارزشی نداره تا کی این همه بی عدالتی ؟

  • ابوالفض

    تو آمریکا یه قاضی ایالت پرت ترامپو محکوم میکنه
    تو ایران هر کسی قانون گذاری رو میپیچونه

  • حسن

    ميخواست اجرا بشه تا حالا شده فود. ديگه عمرا

  • مهدي

    ممنون بابت پيگيري اجراي اين قانون
    واقعا براي مسئولين ستادكل نگراني هزاران جوان اهميتي ندارد

  • سردار كمالي فقط نظر خودش مهم است نه ...

  • شهاب

    چرا خود رئیس مجلس یا رئیس امنیت ملی مجلس نامه ی اذن رو به حضرت آقا نمیزنن و از ایشون درخواست کنن که این مسئله رو تعیین تکلیف کنن؟

  • پژمان

    دروود بر شرف شما...که پی گیر این مساله هستید..اگر بدانید اجرا نشدن این قانون چه خواب و خوراکی از ما حرام کرده...اگر کلا قانون نبود شاید راحت تر بودیم..این امید نصف و نیم دیوانه مان کرده

  • علی

    کل زندگیم به خاطر این قانون عقب افتاد اگه اجرا نمیکردین اقایون ستاد مسلح چرا تیم کارشناسیتون اجازه داد تصویب بشه

  • رضا

    اخه تا کی باید این خبرای تکراریو بشنویم به جای این خبرا عمل کنین
    خبرگزاری محترم لطفا از طریق نهاد مربوطه پیگیری کنین اجرا میشه یا ن فقط همین ک تکلیف زندگیمونو بدونیم خسته شدیم دیگه

  • ناشناس

    تورو به حضرت عباس به دینو رسمتون قسم فقط یک درصد مارو جای بچه های خودتون فرض کنید شمایی که حاظر نیستید خدایی نکرده یه ناراحتی کوچیک واسه فرزندانتون پیش بیاد پس یخورده به فکر ما هم باشید ما هم مثه شما بندگان خداییم با هزار امید خواهشا تکلیف رو روشن کنید

  • سعید صادقی

    سلام ممنون بابت پیگیری این موضوع، بعد از امیدواری اولیه، ستاد کل داره باعث تا امیدی کلی جوون میشه، امیدوارم اجرایی بشه.

  • محسن

    سلام _ستاد کل باید نسبت با قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران که تعداد کمی رو شامل میشه رو هم زودتر رفع ابهام و اجرایی کند

  • محمد

    خواهشا خوااااهشا زودتر اجراش کنید برای آیندمون منتظر این قانونیم فقط.لطفا زودتر پیگیری و حلش کنید

  • ناشناس

    جون هركي دوست داريد پيگيرش باشيد من باهزار بدبختي يه شغلي جور كردم برا خودم برم خدمت از دستش مي دم تاحالا دوبارسربازي رو انداختم عقب منتظر اين قانونم

  • سعید

    انتظاری که خانواده و فرزندان ایثارگران به دلیل عدم مشخص شدن تکلیفشان می کشند بسیار زجر آور است
    تو رو خدا فقط تکلیفمون رو مشخص کنید. ما دستمون به جایی بند نیست جز خدا پس مارو پاسکاری نفرمایید.

  • ناشناس

    سر مارو شیره میمالن

  • علي

    از مسولين خبرگزاری موج كمال تشكر را دارم ممنون كه به فكر زندگي جوانان هستيد از بلا تكليفي در مورد اين قانون خسته شديم

  • محمد

    با سلام وخدا قوت به مدیر محترم ما ایثارگران از خداوند می خواهیم تا این لایحه اجرایی شود به هیچ چیز دیگر فکر نمی کنیم با تشکر از زحمات شما

  • محسن

    باسلاموعرض ادب.بسیارممنونم که این مبحثوبلاخره شماپیگیری کردیدوازتون عاجزانه خواهشمندم بازپیگیری کنیدشمارسانه هاصدای مردم هستیدماکه نمیتونیم کاری کنیم تنهاامیدمون شمارسانه هاهستید.پدران ماجونشونوبرای این آبوخاک گذاشتن وسط میدون ووفاداریشون به ایبن نظاموثابت کردن حالانوبت دولته که ببینیم چقداین جانبازانوایثارگران براشون مهمنوآیافرزندانشونوازاین مزیت برخوردارمیکنن یانه فقط میدونم هرارگانی پشت گوش بندازه پیش این خانواده بزرگ منفورمیشه

  • علی

    باسلام وممنون ازشمابابت پیگیری این موضوع بلکه اینجوری صدای هزاران نفربه گوش مسولین برسه.فقط سوالم اینه آیامجلس زورش به سردارکمالی نمیرسه؟؟اگه واقعاجانبازانوایثارگران برای آقای لاریجانی ورییس کمیته امنیت ملی مهمن چرااین موضوعوپیگیری نمیکنن ویه نامه به رهبرمعظم انقلاب نمیزنن برای گرفتن موافقت ایشون؟چراسازمان جانبازانوایثارگران پیگیری نمیکنه؟بخداجواب فداکاری پدران مااین نیست که توپوتومیدون هم بندازید

  • شهاب

    ی عده نشستن برا خودشون میگن این ماه نشد ماه بعد،نمیدونن که شرایط ما چیه و چقددددددددددددددددددددر روی زندگی ما تاثیر داره..
    کی میفهمه ما چی میگیم..
    لطفا پیگیری کنید دعاتون میکنیم..

  • امیرحسین

    از خبرگزاری موج متشکرم به خاطر این گزارش متشکرم.لطفا پیگیری کنید.

  • علی

    اقای کمالی خواهشا زودتر تکلیف ما جونارو مشخص کنین چرا نباید تا الان این قانون اجرا بشه.. بلا اکلیفی تاکی ؟؟عقب موندن از زندگی تاکی؟انتظار تاکی؟ خواهشا جوابگوی اینهمه جوون باشید.

  • رضا

    در این کشور که اسمش جمهوری اسلامی است نتها جیزی که اهمیت نداردزمان است هرقانونی تصویب میشود که باری ازدوش مردم که با از خودگذشتگی در زمانهای بحرانی که باایثارجان ومال خود برای این کشور افتخار افریدند بجای قدر دانی ازاین قشرفداکار با سنگ اندازی های بعضی از مسولان که گویی برای این آقایان هیچ ارزشی برای مردم ایثارگر قایل نیستند وعمروسرمایه این قشر اهمیتی برایشان ندارد

  • عرفان

    ضمن عرض تشکر از خبرگزاری موج این خاهش را دارم که پیگیر این قانون از مسولان مربوطه باشید تا ما فرزندان ایثارگران بیشتر ازین زندگی و کارمان رو هوا نباشد

  • حسین

    ینی واقعا مجلس ما اینقدر قدرت ندارد که یک قانونی را که تصویب کرده به اجرا در بیاورد. اگر قرار نیست قانون اجرا بشود چرا امید در دل جوان ها می اندازید ؟
    خیلی بده یک نفر بداند یک قانونی هست که میتواند با آن مدت سربازیش را کم کند ولی نمیشود.
    ۰

  • خسته از جفا

    واقعا الان منتظر چی هستن. منتظر اینکه بچه های خودشون زمان خدمتشون برسه بعد قانون اجرا کنن

  • علی

    سلام خیلی جالبه برام تو مملکتی داریم زندگی میکنیم که برپایه برابری و عدالت پایه گذاری شده انوقت موقع اجرای قوانین که میشه هر کی ساز خودش و میزنه اقا اگه از روز اول مخالف بودن چرا نماینده تون تو مجلس حرفی نزد چرا نظر کارشناسیتون و ندادین

  • علی

    سلام خیلی جالبه مجلسیها بشینن و قانون تصویب کنن اقای سردار کمالی و ستاد کل بگن زحمت کشیدین زورمون میرسه اجرا نمیکنیم واقعا.

  • علی

    سلام اقایون دست اندرکار ستاد کل واقعا زیر کولر تو پاییتخت بد نگذره به فکر سربازی باشین که تو سومار ونفت شهر بدون اب یخ و هیچ امکاناتی داره خدمت میکنه اخدا خوشش نمیاد من سال ۶۶پنجون و شیلر همه هستی و جوانی ام رو دادم اه دلم کسانی رو بگیره که سنگ اندازی میکنن میدانم رهبر پشتوانه رزمندگان هست چرا نمیرن خدمتشون و بیان اجرا کنن احتمالا فرزندی ندارن که این مصوبه شاملش بشه در غیر این صورت تا به حال هفت بار اجرا شده بود

  • محمد

    تو رو به خدا به دادمون برسید

  • مری

    سلام خدمت مسولین خواهشا این قانون رو اجرایی کنید همسر بنده 24ماه جبهه بوده موجی شده پسرم موقع سربازیشه لااقل یه فکری به حال ما کنید

  • ناشناس

    دیگه شورش رو در آوردین..

  • مهدی

    سلام.من از این خبرگزاری استدعا دارم که این خبر و قانون رو پیگیری کنه شاید خداکرد اجرا شد!شمارو به هرکی میپرستین قسم میدم که دست از این سنگ اندازی بردارین و اجازه بدین جوونای بیچاره به حقشون برسن!خداشاهده همه جوونامنتظر مرخص شدن از خدمت هستن تا سریع بتونن زندگیشونو سروسامون بدن!توروخدااااا سنگ اندازی نکنین!!!

  • سعید

    من که میرم خدمت اعزامی 19 مردادم . هر وقت بچه های خودشون بخوان برن خدمت اجرا میکنن خودتون رو اذیت نکنید...

  • میلاد

    سلام
    من الان کار دارم . ۲ سال سرکارم . نمیتونم ادامه تحصیل بدم چون هزینش زیاده . قرار عقد هم گذاشتم اما این قانون اجرا نمیشه . اگه برم سر کار هم عقدم کنسل میشه هم تو این اوضاع بیکاری کارم رو از دست میدم و میوفته واسه ی ۲ سال دیگه .تو رو خدا یه کاری بکنین . مگه چندتا فرزند ایثارگر مونده آخه که شما بهشون نیاز دارین؟!

  • محمود

    کلا قانون در ایران برای خواص به اجرا میرسه شماها هم منتظر باشید ببینید پسر کدوم سردار کی وقت سربازیش میشه قانونم همون موقع اجرا میشه سریعم برش میدارن

  • ناشناس

    ما خبرنهایی رو میخاییم.یابگید عملی میشه یا نمیشه؟؟
    از کی عملی میشه؟؟
    آخه تا کی بلاتکلیفی؟؟

  • داریوش

    شما که تو پادگان آموزشیتون حتی بالش و کمد برای سربازا ندارید ! اونارو برا چی می خواید نگه دارید ؟ حتی ملحفه هم خود خانواده ها برا بچه هاشون خریدن !

  • ناشناس


    شمارا به خدا قسم ميدم هرچه زودتر كسرخدمت فرزندان ايثارگران را انجام بدهيد وقتي الان پسرم سرباز است تاوقتي كه اين بخشنامه بياد سربازيش تمام ميشه شمارا به خدا قسم ميدهم يك پسر دارم الان سرباز است به خاطر رضاي خدا تاآخر عمر بريتان دعا مكنم تورو خدا تورو خدا توروخدا .................................زودتر زودتر زودتر زودتر زودتر

  • مهدی

    شورشو درآوردن دیگه... مگه مردم مسخره شما هستن؟ اسم خودتونو گداشتین مسلمون... وقت و زندگی مردم واستون بی ارزشه

  • سعيد كريمي تفتي

    با عرض سلام
    شما رو بخداوندي خدا قسم ميدهم كه پيگير اجراي اين قانون جديد كسر خدمت جانبازان وايثارگران واسرا باشيد به والله زندگي بچه هامون بي هدف شده
    اجرتون با امام حسين

  • محمد حسین

    با سلام ، لطفا استدعا دارم که این کسری خدمت را به اجرا در بیاورید.تا کی باید تحمل کنیم . پدرم ایثارگر است .وضعیت حقوقی نیز معین نیست .لااقل کسری خدمت شامل ما بشه .یاعلی

  • محسن

    باسلام وعرض ادب وخسته نباشید.من برای پیگیری درخواستم که صدای چندین هزارنفراست به تمام سایتهاوخبرگزاریها,به دفترمقام معظم رهبری,به رییس مجلس شورای اسلامی,,به دفترریاست جمهوری وتمام شبکه های سیماوروزنامه های کشورایمیل یانامه زدم برای پیگیری درخواستم ودیگه آخرین امیدم شماییدآیااینه جواب جان فشانی وازخودگذشتگی پدران ماکه جونشونوبرای این آبوخاک گذاشتن آیاوفاداریشون به این انقلاب ثابت نشده؟پدرمن جانبازبیست درصده وسه ماه هم سابقه جبهه داره مجلس بهمن ماه قانونی تصویب کردکه فرزندان جانبازان وایثارگران به ازای هردرصدجانبازی یاحضوردرجبهه یک ماه ازخدمت فرزندانشون کم بشه وتصویب شدولازم الاجراهم بود ولی سردارکمالی جلوی این قانون ایستادگی کردونذاشت اجرایی بشه عموی من هم جانباز هفتادی هستن وازخانواده ایثارگران هستیموازشماخواهشمندیم این موضوعوپیگیری کنیدتابلکه زودتربه حق وحقوقمون برسیم شمانماینده این جامعه بزرگ هستیداین جامعه ازشماعاجزانه درخواست داره به حقوقمون رسیدگی بشه یک نفرنبایدبتونه حق این خانوادرو ازبین ببره من خودم یک شهریورعازم میشم وازشمامیخوام زودتربه مقام معظم رهبری نامه ای بزنیدتابلکه زودتراجرایی بشه لطفادرخواستموپیگیری کنیدچون خواسته چندین هزارنفره ومن الله توفیق! این نامه من بودکه زدم به رییس بنیادشهداوایثارگران بجای اینکه بشینیدهمگی این پیاموبفرستیدشایدبنیادکاری کنه وجلوی سردارکمالی دربیاد

  • سجاد

    سلام تا کی باید منتظر باشیم ممنونیم اگر خبر جدید را پیگیری کنید و تکلیف ما معلوم بشه

  • امین

    میخوام به سردار کمالی بگم اگه یه جایی تو زندگیت به پیسی خوردی بدون آه و ناله ما و خانوادهامونه،خجالت بکشید ب ولله،من متاهلم دوساله ازدواج کردم شیش ماه خدمتم مونده پدرم 14درصد جانبازی داره همینجوری مارو گذاشتن تو کما..

  • ناشناس

    این چه وضعیه این همه وقت نمیخواید این قانونا اجراش کنید شما یک کلمه بگید این قانون اجرا میشه یا
    نه
    والسلام

  • ناشناس

    خسته نباشيد ب همه ي عزيزان ممنون ازپيگيري شما ولي شمارو ب اين روز تولد آقامون امام رضا قسم ميدم پيگيري كنين قانون وضع بشه خيلي از مشكلات عده اي از جوونا حل ميشه مخصوصا جونهايي ك در شرف ازدواج هستن خواهش ميكنم صداي منو ب گوش عوامل اجرايي برسونين ..عجرتون با امام رضا منتظر خبرخوب هستيم..

  • سعید

    سلام ...عزیزان شمارو به فرق شکافته ی علی قسم میدم ی کاری کنین ما ازین بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم...
    من با ای قانون معافم چن ماهه میخوام عروسی کنم خانواده خانمم میگن اول سربازی...
    شمارو به قران مارو ازین شرایط گنگ در بیارین....ممنوپ

  • ناشناس

    لطفا بررسی کنید خسته شدیم

  • ناشناس

    این موسی کمالی نمیدونم چرا اینجوری می کنه، نمیذاره قانون اجرا بشه،یه نفر ادم اومده برای چند هزار نفر تصمیم اشتباه میگیره و زندگیشونو چند سال عقب میندازه و یه سری مشکلات ایجاد میکنه،خود من که خیلی به مشکل برخوردم.

  • محمد

    سلام این طبیعی که سرباز کم دارن وجونا میل به سربازی رفتن ندارن منم همدرد شما هستم وپسرم 7ماه خدمت کرده وچون متولد 75نمیتونم براش کسری بگیرم واین یه تبعیض بزرگه انشالله به قانون احترام بزارن وهمه بتونن بهرمند بشن جانباز دفاع مقدس

  • ناشناس

    سی روزتون تموم نشد .؟؟
    ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    من متولدم 72هستم پدرم 23ماه ایثارگری داره ب من چن ماه تعلق میگیرد

  • مهدی

    سلام.
    لطفا یا اجرایی کنید یا ما رو الکی امیدوار نگه ندارید .....

  • محمدرضا

    اگه قانون کسری خدمت باید اجرایی شه اجرایی کنین اگه نه سردارکمالی ریسس نیروی انسانی نیروی مسلح بیاد تو رسانه خبر اعلام کنه اقا کسری خدمت تعلق نمیگیره.اینقدر پاس کاری میکنن قانون نو

  • سرباز

    آقا ما کسری نخاستیم حداقل بیایید بگید نمیشه ما تکلیفمون رو بدونیم 5 ماهه سردرگمم، نزارید بیشتر از این از نظام و قانون ایران حالمون بهم بخوره

  • امین

    این آقای کمالی با گفتن این جمله که این قانون نیاز به کار کارشناسی داره؛ دو حالت منطقی رو به مردم ایران

    داره متذکر میشه:

    1-یاحرفش درسته که در این صورت میخواد بگه که مجلس و شورای نگهبان همه قانون هاشون الکی و بدون

    مطالعه و کار کارشناسی شده است.

    2- یا حرفش اشتباهه که در این صورت به نوعی به مجلس و شورای نگهبان که این قانون رو تایید کردن توهین

    کرده و دلیلی برای گردنکشی و بهانه جویی وجود نداره و قانون کسری خدمت سربازی باید هرچه سریع تر اجرا

    بشه.مگه زندگی ما جوان ها بازیچه دست این آقای کمالی هستش که 6 ماهه ما رو چشم به راه اجرایی شدن این

    قانون گذاشته همه شماهایی که این پیام رو میخونید به سایت های خبری و ... درخواست های پیگیریتون رو

    بفرستید شاید که فرجی شد...

  • عباس

    خودتونو الکی اذیت نکنید کسی بفکر ما ایثارگرا نیست از این دولت امیدی برا درد ماها نیست ....

  • مصطفی ۶۹

    سلام.به نظر من زودتر باید تکلیف این دوستان مشخص بشه.بعضی به خاطر این کسری همینجوری هی دارن خدمتشونو عقب میندازن.من که الان چهار ماهه در حین خدمتم فقط بگم اصلا این کارشون درست نیست.بلاتکلیف بودن ی جوون خییلی بده

  • محمد

    تروخدا هرچه زودتر اجرا کنید این قانون ومتاهلم و چند ماه دیگه عروسیمه و من هنوز کاری پیدا نکردم تروخدا یکم درک کنید .

  • علوی

    سلام شما ها کسی راپیدا کر دید تو فکر جانبازان باشد چه رسد به فر زندانشان خدا ازشو ن نگذ ر د

  • برزگر

    جان هرکسی که دوس دارید رسیدگی کنید
    ما زندگیمون لنگ این قانونه

  • محمد راضی

    قطعا باید بین من که پدرم ۲۹ماه سابقه جبهه و جنگ داره و اونی که پدرش زمان جنگ از سربازی فرار کرده فرقی باشه، لطفا در اجرای این قانون تعلل بی مورد نکنین ممنون

  • علوی

    واقعا برا ستاد ومسعولین متاسفم

  • مرتضی

    زندگی فرزندان ایثارگر چرا انقد بی ارزش شده برای مسعولین نزدیک دو سال یه قانون نمیتونن اجرا کنن چن سالم روش کار کنین اگه اجرا هم بشه دیگه این قانون ب درد لای جرز دیوارم نمیخوره چون ماها ک فرزند ایثارگر هستیم کلا با فرزندان ایثارگر بزرگ شدیم و دیدیم چون اگه یکم حساب کتاب کنین میبینین ک اونایی ک در زمان جنگ حضور داشتن الان 50 60 سالشون ب نظرتون فرزندی پیدا میشه از این ها ک 18 ساله باشه؟؟؟الان همه جوونایی ک جبهه حضور داشتن الان عروس و نوه دارن دیگه ب چه درد میخوره این قانونا مسئولین عجله نکنین 10سالم روش کار کنین بعد اجراش کنین ببینیم کسی پیدا میشه ک بتونه استفاده کنن؟؟

  • محمد021

    سلام خسته نباشید ...خواهشا پیگیر باشید صدای ما را به گوش مسوولین برسونید.والا دیگه خسته شدیم...آه

  • عباس

    قانون یعنی قانون مستظعف کش

  • ابراهیم

    سلام و سپاس از زحمات شما
    خواهش میکنم برای رهایی از 5 ماه سردرگمی و بلاتکلیفی مصاحبه ای شفاف با مسئولین ستاد کل انجام دهید. انتظار نداریم بگن انجام میدیم...بیان و صادقانه بگن انجام نمیدیم تا خیال همه راحت بشه و بیخودی با اعصاب این ایثارگران بدهکار بازی نکنن..

  • ابراهیم

    سلام
    یه خبر تازه
    علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص آخرین اقدامات فراکسیون ایثارگران در رابطه با اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، گفت: فراکسیون ایثارگران هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس و تعدادی از معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران داشت که به دنبال مقرر شد که کارگروهی متشکل از نمایندگانی از بنیاد شهید و مجلس تشکیل شده و جلسه‌ای با مسئولان مربوطه در ستاد کل نیروهای مسلح به ویژه حوزه نظام وظیفه ستاد کل برگزار شود.
    !!!!!!!!!!!!!
    میخوام بدونم چرا همه مسئولین و نمایندگان محترم کمر همت بستن واسه ما کاری انجام بدن!!! ما همین که ایثارگر شدیم کلی بدهکاریم بیشتر از این شرمندمون نکنین...جالبه قانون تصویب میشه توسط چند مرجع رسمی تأیید میشه
    تازه میگن باید آمار بگیریم...بررسی کنیم...دایره شمول یا کسر خدمت رو کمتر کنیم، در هر حال اجرای قانون منوط به انجام کارهای کارشناسی هست و باید کارشناسی کنیم...تازه هنوز که 5 ماه بیشتر نگدشته...تغییر هم که دادیم معلوم نیست کی اجراش کنیم....واقعأ از همه ممنونیم....

  • میلاد اکبری

    با سلام من سرباز نیروی انتظامی هستم پدرم 28ماه جبهه داره لطفا بگید کی این قانون ایثارگری اجرا میشه این دهه هفتادی های بی سر در راه اسلام رو {شهید حججی} در انتظار نذارید همین دهه هفتادی ها بودن که سر خود را فدای اسلام کردن شما رو به سر بریده شهید حججی ما هارو اذیت نکنین خوب بگید اجرا نمکنیم خلاص ما و زندگیمون رو هواست یه خبری حداقل اعلام کنید به خدا رهبرمون هم راضی به این تعلل نیست لطفا این ماه این قانون مملکت رو اجرا کنید ........

  • ایثارگر

    لطفاااا قانون کسری خدمت رو اجرا کنید اقای کمالی....

  • ابراهیم

    سلام
    خواستم تشکر کنم از سردار کمالی
    چون طرح کسر خدمت رو اجرا نمیکنن باعث شدن ما ایثارگرا و فرزندانمون بریم سرکار...هر روز صدها سایت و اخبار رو چک میکنیم...یادداشت و نظر اینور و اونور ثبت میکنیم...اینترنت مصرف میکنیم که باعث درآمد شرکت ها و وزارت ارتباطات میشه...بلاخره کارآفرینیه دیگه...
    خیلی ممنونیم سردار کمالی...آخه شما سردارین و ما ایثارگر

  • ی جوان

    بروید ب زندگیت برسید اینا فقط خواستن امید الکی بدن اینم مثله بقیه وعده ها شون
    الکی هزاران جون رو از,زندگی انداختن
    اگه تهش پول بود,ی چیزی
    تا حالا همه رو کارت پایان خدمت داده بودن
    امید الکی دادین ب جونای سرزمین ک چی بشه بعد هم می خواین از چشم کسی نیفتین
    الان من باید شش ماه خدمت میبودم
    والله از زندگی هم خسته شدم

  • یه سرباز ده هفتادی

    به سر بریده شهید حججی تکلیف مارو معلوم کنید اقای سردار کمالی اگه ادعای دین وایمانت میشه طرحی که حق ماست رو اجرا کنید .......

  • ده ی هفتادی بد بخت

    هر چی قانون خوب است به ما میرسه یا تموم میشه یا اجرا نمی کنند .چرا امید الکی دادین ادم نه می تونه بره.
    به سربازی نه دست و دلش به کار میره.از خدای نداشته تون بترسید

  • دهه هفتادی

    سلام به همه ایثارگران فداکار
    مردم رو الاف خودتون کردین
    سردارکمالی عزیز این نظرهاروحداقل اگه نمیشنوین بخونییننن به اون نمازهایی که میخونینن

  • ناشناس

    کاش حداقل یک نفر این نظرات را مطالعه می کرد و اهمیت میدا تا وضع جوانان مملکت این جور نباشد ان وقت میگن چرا جوانان این جور هستند

  • هادی

    واقعا واسه نمایندگان مجلس متاسفم.یک سردار جلو 230نماینده ایستاده و داره آینده جوونای این مملکت رو به باد میده.من متاهلم و الان 6ماهه دارم کابوس میبینم که زن و بچه من اگه برم خدمت چجوری میخان پول اجاره خونه و پرکردن شکمشون رو بدم و چی بسرشون میاد.جناب آقای سردار شما دارید با زندگی من و امثال من بازی میکنید مطمین باشید آه زن و بچه من گریبان شما و نمایندگان رو میگیره.

  • میلاد

    تایید شد ده سال دیگه اجرا میکنن برای سلامتیه مسولین صلوات

  • محمدرضا

    شمارو به هرچي كه ميپرستين قسم ميدم تكليف من و امثال من رو مشخص كنيد از همه طرف تحت فشاريم زندگيمون بهم ريخته سردرگميم چرا اين مطلب كه الان قانونه اجرايي نميكنيد مگه قانون نيست؟مجلس تصويب كرده يعني قدرت مجلس ما همينه؟خسته شديم ديگه با زندگي ما بازي نكنيداون پولي كه داريد ميگيريد به عنوان حقوق بزاريد حلال باشه يه كاري بكنيد يه قدم برداريد واسه مردم با اين شرايط اقتصادي شما هم داريد با اين بازي كه شروع كرديد با ما بازي ميكنيد

  • حسن جلالی

    سلام خدمت همهدوستان بادفتر مقا م معظم رهبری تماس بگیرید وخواهش کنید رسیدگی کنندشایدفرجی بشه م

  • ابراهیم

    نه ایتکه چون در این مورد ذینفع هستم و حقی پایمال شده حرف میرنم...
    صحبت از یک بدعت بد و ویرانگر است...اگر قانونگذاران مجلس بی پایه و اساس و بدون کارشناسی قانون تصویب کردن که بدا به حال این مردم...اگر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بدون در نظر گرفتن قانون اساسی و مصلحت نظام و امنیت کشور این قانون که بخشی از برنامه ششم پنج ساله کشور هست رو تأیید و تصویب کردن که وای و بیداد به این مردم بیچاره...که البته فکر نمیکنم تا این حد مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام به خطا رفته باشن....پس مشکل و درد و نگرانی کجاست؟؟؟؟؟؟؟
    وا اسفا به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان تأمین کننده امنیت کشور خودش رو فراتر از قانون مبدونه...این مصوبه در خفا و پنهان نبود که ندونن بلکه با سیاست و درایت خواستن وقت کشی کنن و همه رو بلاتکلیف بزارن...
    ما که نگفتیم قانون تصویب کنین ولی وقتی قانون مبشه چه محدودیت باشه چه امکانات طبیعیه که باید به قانون عمل بشه...
    بررسی کنین و ببینین ایثارگران، رزمندگان، اسرا، شهدا، مدافعین حرم از کدام قشر مملکت هستن...
    ما بریم رأی بدیم، بریم بجنگیم و هزار کار دیگه..بعد ...
    تازه بدهکار هم هستیم...کاش تو یه جای رسمی میذاشتن حرف بزنیم...
    چه دلیلی داره ما قانون رو رعایت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ابراهیم

    دست همه تون درد نکنه ....ببخشید وبال گردنتون هستیم و مجبورین واسمون زحمت بکشین...خجالت زده ایم...خدا به همه تون عوض خیر بده...

  • ابراهیم

    سلام
    موضوع تنها انجام شدن یا نشدن و یا ایجاد تغییرات برا اجرا نیست…نتایج بسیار بدی داره که فقط بعضی هاش ایناست…
    1.نشون میده بالاترین مراجع قانونگذاری مانند مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان(چون این شورا ایرادها رو از نظر قانون اساسی کنترل میکنه) و مجمع تشخیص مصلحت نظام(چون این مجمع مصلحت و امنیت کشور رو در نظر میگیره و قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران هم در قالب برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به تصویب این مجمع رسیده) فقط قانونگذاری میکنن و قانونها ضمانت اجرایی نداشته و هر فرد یا سازمانی میتونه تفسیر به رأی کنه…
    2.نشون میده عوامل اجرایی مثل ستاد مشترک هر وقت هر چیزی رو که تشخیص بدن چه درست یا غلط از راه قانونی و درستش و در زمان خودش وارد نمیشن…صبر میکنن اگه سر و صدا زیاد شد با وقت کشی ( البته چون اصلأ وقت و زمان مهم نیست بخصوص وقت مردم) و چانه زنی کار خودشون رو انجام میدن…
    3.نشون میده که همه میتونن قانون رو زیر پا بزارن…فرق نمیکنه شخص معمولی باشه، فردی خاص باشه یا سازمان و نهاد دولتی واسه همینه که هر روز حداقل یه خبر از این قانون شکنی ها میشنویم..
    4.نشون میده…..

  • ناشناس

    سلام من بابام سابقه چهل ماه حضوردر جبهه دارن ایا من معاف میشم یانه

  • سالار

    والله خوبه به مارسیدنی دریا خشک میشه شماها کاری میکنید مادلسرد بشیم این قانون کمترین حق جانبازانه ایا فرزند خودتون هم بود اینطوردست دست میکردین واقعا خدمت بااین شرایط با این سطح حقوق سخته خیلی ها منتظر اجرای این قانون

  • ساسان

    سلام خسته نباشین،
    افراد زیادی مثل من هستن
    لطفا جوابمونو بدین، ممننون

  • سیامک

    سلام.خواهشمندیم هرچه زودتراون قانون کسری خدمت که اذن رهبری اش مونده را اجرایی کنیو

  • محبوبه

    تروخدا زودتر این قانون رو اجراییش کنین خواهشا انقدر زندگی و اینده ما جوونا رو وقفه نندازید نامزدم سرباز هست میخواهیم هرچه زودتر ازدواج کنیم و همین طور بلاتکلیف موندیم.رهبر عزیز لطفا دستورش رو صادر کنید.اینجوری خیلی ها ازدواج میکنن.شرایط سربازی خیلس سخت هست.لطفا تکلیف رو معلوم کنید

  • محبوبه

    والا پدرها از جونشون مایه گذاشتن رفتن جبهه.
    این حق فرزندانشونه.انتظار داریم رسیدگی بشه به این موضوع.اینهمه جوون منتظر هستن.تازه من پدر خودم هم جبهه بوده پدر نامزدم هم جبهه بوده.میخواهیم ازدواج کنیم بلاتکلیف موندیم.الانم که سربازه مرخصی هم نمیدن لااقل بریم دنبال کارهای عروسیمون
    لطفا پیگیری کنید تا بیشتر از این اینده ما جوونا از بین نره.
    مرسی

  • مهدی

    با سلام
    آیا این خبر راسته که این قانون کسر خدمت اجرا میشه؟من شنیدم قانون بالاخره اجرا شد...
    و اینکه من رفتم خدمت 5 ماه خدمت کردم و به دلیل قبولی دکترا ایست خدمت زدم...الان برای گرفتن کسری چکار کنم

  • محمد

    توروخدا جواب مارو بدید سردرگمیم تکلیفمون مشخص نیس

  • میلاد غنی زاده

    سلام و خسته نباشید
    من العان سربازم و تک فرزند پسرم و پدرم جانبازه5درصده 17ماه تو جبهه بوده نمیدونم یعنی چی شرایط سنی نمیگیره مگه پدر ما خدمت نکرده که میگن متولدین 74نمیتونن از کسر خدمت استفاده کنن حداقل این شرایط سنی رو درستش کنن که حقمونو بگیریم ممنون بابت پیگیری های که میکنین

  • رضا

    تروخدا زودتر اجراش کنید دیگه وقتی کلی خدمت کنبم بعدا ب درد ما نمیخوره من ۱۶ ماهو ۱۸ روز پدرم جبهه داره امسال کسری بهم‌میخوره یانه؟

  • فرزان رجبی از اسلامشهر

    سلام دوستان من بابام28ماه جبهه داره
    و20درصد جانبازی خودمم سربازم کسر خدمت بهم میخوره یان

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه