English

کیان پور تاکید کرد:

 سازمان‌غذا و دارو درباره وضعیت تولید سوسیس و کالباس اطلاع‌رسانی کند

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس با بیان اینکه تناقض در مصرف خمیر مرغ در سوسیس و کالباس شهروندان را نگران کرده است، گفت: نبایدبه بهانه های همچون کاهش هزینه تولید مواد بی کیفیت غذایی را روانه بازارکرد.

 سازمان‌غذا و دارو درباره وضعیت تولید سوسیس و کالباس اطلاع‌رسانی کند

به گزارش خبرگزاری موج، مجید کیان پور درباره وضعیت مصرف خمیرمرغ در سوسیس و کالباس گفت: خبرهای ضد و نقیض درباره مصرف خمیر مرغ در سوسیس و کالباس موجب شد،حرف و حدیث های بسیاری درزمینه وضعیت کیفیت فست فودها بین شهروندان رواج پیدا کند.

وی در  اگر مقرر است که خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوعیت نداشته باشد، پس الزامی است، مسئولان ذی ربط دلایل منطقی، بهداشتی و محکمه پسندی در این راستا ارائه دهند.

وی ادامه داد: اعلام این خبر که با رعایت استانداردهای تدوین شده استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممانعتی ندارد، جای تحلیل و بررسی دارد، زیرا الزام استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های همچون سوسیس و کالباس نیازمند ارائه دلایل کارشناسی برای افزایش سرانه سلامت جامعه است.

کیان پور افزود:استفاده از مواددرجه 2 و 3 غذایی بایددر فرآورده‌های پرمصرفی همچون سوسیس وکالباس ممنوع شود و تولیداتی همچون مرغ،ماهی و بوقلمون جایگزین فرآورده‌های بی کیفیت غذایی شود.

وی ادامه داد: سازمان غذا ودارو باید وضعیت تولید سوسیس و کالباس را درکشور برای شهروندان اطلاع رسانی کند و اگر هر شرکتی تخلفی مرتکب شده باید بدون هیچ گونه مدارای بطور مستقیم شرکت خاطی به شهروندان معرفی شودتا از رده تولیدخارج شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تناقض درمصرف خمیر مرغ درسوسیس و کالباس شهروندان را نگران کرده است، یادآورشد:نبایدبه بهانهای همچون کاهش هزینه تولید مواد بیکیفیت غذایی را روانه بازارکرد.

پیش از این وحید مرندی مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد در گفتگویی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد مدیریتی در خصوص تولید سوسیس و کالباس اظهار کرده بود که طبق استاندارد تدوین‌شده، تولید کنندگان موظف به رعایت شرایط و الزامات استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس هستند، در غیر این صورت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس همچنان ممنوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه