English

همکاری وزارت بهداشت و سازمان بنادر برای جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیر از مرز آبی

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت و سازمان بنادر برای جلوگیری از بیماری های واگیر از طریق انسان، حیوان، آب و کالا از مرزهای آبی همکاری می کنند.

همکاری وزارت بهداشت و سازمان بنادر برای جلوگیری از ورود بیماری‌های واگیر از مرز آبی

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در نشست امضای تفاهمنامه با سازمان بنادر و دریانوردی در وزارت بهداشت افزود: هر کشتی مانند یک شهر است و همه بیماری هایی که در یک شهر وجود دارد ممکن است از طریق کشتی نیز از کشوری به کشور دیگر منتقل شود.

وی گفت: بیماری های مختلفی ممکن است از طریق خدمه کشتی، آبی که جا به جا می کنند، موش، پشه و حیوانات موذی که در کشتی وجود دارد یا مواد غذایی که در کشتی حمل می شود به یک کشور وارد شود.

سیاری ادامه داد: این بیماری ها می توانند در کشور مقصد اپیدمی (همه گیری ) ایجاد کنند یک نمونه آن خطر انتقال بیماری طاعون از هندوستان بود که حدود 20 سال پیش وجود داشت و کنترل شد.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال این بیماری ،مقررات بین المللی تدوین شده است و 214 کشور دنیا نیز آن را امضا کرده اند.
وی گفت: بر اساس این مقررات، سازمان های مرتبط و ذی نفع در کشورها باید با یک همکاری بین بخشی برای پیشگیری و کنترل بیماری هایی که از مرزها منتقل می شود، همکاری و اسناد همکاری بین بخشی را امضا کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر این اساس امروز تفاهمنامه همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان بنادر و دریانوردی و حاصل دو سال کار کارشناسی، امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه