English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار شد

برنامه‌ریزی دقیق برای ممانعت از عرضه مکمل‌ها در اماکن ورزشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در بخش‌های با هدف ممانعت از عرضه داروها و مکمل‌ها در اماکن ورزشی و سایر اماکن فاقد مجوز، تاکید کرد.

برنامه‌ریزی دقیق برای ممانعت از عرضه مکمل‌ها در اماکن ورزشی

به گزارش خبرگزاری موج، محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های ورزشی استان فارس، حوزه بندی فعالیت‌ها به تفکیک آموزش، نظارت و پیشگیری و... در ساماندهی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی را ضروری دانست.

ایمانیه، اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین موضوع در بحث سلامت دانست و گفت: آگاهی بخشی به جامعه باید در اولویت برنامه‌های ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها قرار گیرد. اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می‌تواند با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای انجام شود. از تمام دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی بخواهیم تا با همکاری و هماهنگی گسترده، ما را در این امر مهم همراهی کنند.

وی وجود رسانه‌های ورزشی مکتوب و مجازی و دیجیتال را فرصتی مناسب برای ارتقای آگاهی‌های جامعه نسبت به مسائل مربوط به سلامت از جمله داورها و مکمل‌ها دانست و ضرورت تدوین برنامه عملیاتی برای سال 96 در زمانی کوتاه را متذکر شد.

ایمانیه گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولین باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، آموزش دانشجویی، دانش آموزی و آموزش برای والدین می‌تواند گام اول و تاثیرگذاری در مقابله با مصرف مکمل‌ها خصوصا مکمل‌های غیرمجاز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نظارت که شامل نظارت بر باشگاه‌ها و نظارت بر اصناف است، در گام بعدی قرار دارد و باید در هر حوزه‌ای با هر تخلفی به شکل قاطع برخورد کرد.

ایمانیه به نقش مهم دستگاه‌های مختلف مسئول در مباحث نظارتی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش هر دستگاه عضو ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها باید مشخص شود و هرجا لازم باشد یک دستگاه راسا عمل کند. هرجا هم لازم بود تیمی وارد عمل شویم.

وی راه‌اندازی سامانه سلامت باشگاه‌ها را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: می‌توان با ایجاد یک سامانه نرم‌افزاری تمام اماکن و باشگاه‌های استان را ساماندهی و بر عملکرد آنها نظارت کرد. می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب باشگاه‌ها و اماکن ورزشی با عملکرد خوب را تشویق و با متخلفان برخورد کرد.

ایمانیه همچنین به آغاز فاز جدید تعاملات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آموزش و پرورش استان فارس اشاره و اضافه کرد: با هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد که از ابتدای مهر و با آغاز هر سال تحصیلی، مدارس یک ساعت در هفته زنگ سلامت داشته باشند. این اقدام برای 10 مدرسه اجرایی شد تا دانش‌آموزان یک‌ساعت در هفته مباحث علمی و عملی حوزه سلامت را فرا بگیرند. در این ساعت می‌توان از پزشکی ورزشی و آسیب‌های احتمالی در ورزش هم مطالبی بیان کرد.

وی در ادامه، پژوهش را یکی از مهمترین موضوعاتی دانست که باید به آن توجه کرد و با استفاده از ظرفیت دانشجویی و دانشگاهی موجود در شیراز و فارس، آسیب‌ها را شناسایی و برای رفع آن فرهنگ‌سازی بر مبنای اقدامات علمی و تاثیرگذار انجام داد.

ایمانیه با بیان اینکه باید مکان‌هایی برای عرضه مکمل‌های مجاز ایجاد شود، گفت: چندین داروخانه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای عرضه دارو و مکمل‌های مجاز در نظر گرفته می‌شود تا براساس تجویز پزشک، کار عرضه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تصریح کرد: باید دستگاه‌های امنیتی به طور جدی به مقوله فروش و عرضه داروها و مکمل‌های مجاز و غیرمجاز در اماکن غیر مجاز ورود کرده و با گردانندگان این اماکن برخورد کنند.

ایمانیه گفت: هیچ فروشگاهی حق فروش دارو و مکمل‌های غیر مجاز ورزشی را ندارد و در صورت مشاهده به عنوان تهدید سلامت، بصورت قاطع با آن برخورد و طبق قانون مکان متخلف پلمب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه