English

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

سیاه نمایی‌ها در ایام انتخابات نیازمند توبه و استغفار است/ مبارزه با فساد وظیفه شرعی ماست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خدمات فراوانی را به مردم ایران وجهان عرضه داشته است، تصریح کرد: رسیدن به قدرت ارزش آن را ندارد که خون شهیدان را پایمال کنیم و افتخارات این ملت را از بین ببریم.

سیاه نمایی‌ها در ایام انتخابات نیازمند توبه و استغفار است/ مبارزه با فساد وظیفه شرعی ماست

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری لزوم توجه به توبه و استغفار در ماه شعبان و بویژه هفته پایانی آن را یادآور شد و اظهارداشت: در دعاها آمده است: «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» - خدایا اگر در این ماه از گناه ما نگذشته‌ای در مدت باقیمانده از گناهانمان بگذر تا بتوانیم پاک و پاکیزه وارد ضیافت الهی شویم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه رمضان ماه میهمانی خداست، افزود: از نظر روحی باید شرایط را فراهم کنیم و در ماه مبارک رمضان به گونه‌ای بر خدا وارد شویم که باری‌تعالی پاسخ ما را بدهد.

وی با اشاره به فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی اضافه کرد: امام سجاد (ع) وقتی با خداوند صحبت می‌کنند جمله‌ای با این مضمون می‌فرمایند: نکند من به شرایطی رسیده باشم که دیگر دوست نداشته باشی صدای من را بشنوی و طرف خطاب من قرار گیری، ما نباید با خدایی که ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین است به گونه‌ای عمل کنیم که او نخواهد صدای ما را بشنود و به ما عنایتی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به حاضران توصیه کرد قبل از ورود به ماه مبارک رمضان اگر در بین آنها و دیگران کدورتی وجود دارد و یا بین آنها و خدا مشکلی وجود دارد با توبه، استغفار و بازگشت به مسیر صحیح کینه‌ها را بزدایند تا به اقیانوس بیکران رحمت الهی راه پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همیشه دوران انتخابات با یک سلسله تنش‌هایی همراه است که متاسفانه آثارش تا مدتها در جامعه باقی می‌ماند، گفت: در ایام انتخابات چهره سیاهی از انقلاب اسلامی نشان داده شد و این ظلم به انقلاب و خون شهیدان بود.

وی افزود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خدمات بسیار شایسته‌ای را شاهد هستیم و مردم افتخارات فراوانی را در همه جبهه‌ها آفریده‌اند.

وی یک نمونه از این افتخارات را تولید دانش دانست و تاکید کرد: به هر کجا بنگریم انقلاب اسلامی خدمات فراوانی را به مردم ایران و جهان عرضه داشته است ولی متاسفانه در انتخابات به نحوی عمل شد که رسانه‌های ضد انقلاب با استناد به همین سیاه نمایی‌ها علیه انقلاب بسیج شدند.

وی با تاکید بر اینکه چنین رفتاری نیاز به توبه و استغفار دارد، افزود: رسیدن به قدرت ارزش آن را ندارد که خون شهیدان را پایمال کنیم و افتخارات این ملت را از بین ببریم.

نماینده ولی فقیه آسیب شناسی را مهم خواند و با یادآوری اتفاقاتی که در هنگام ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری رخ داد، سوال کرد: چرا نباید شورای نگهبان و دیگر دستگاه‌های ذی ربط قانون گذار، قوانین دقیق و محکمی را مدون کنند تا از بروز این اتفاقات جلوگیری شود؟

وی با تاکید بر اینکه باید برای انتخاب نفر دوم کشور قاعده و قانون و شرایط و ویژگی‌های خاصی در نظر گرفته شود، افزود: امروزه اگر بخواهند فردی را در اداره‌ای استخدام کنند مدرک و شرایط او را مدنظر قرار می‌دهند ولی متاسفانه در موضوع ریاست جمهوری غفلت شده است، این اقدام در دوره قبل باید صورت می‌گرفت، لیکن این اتفاق نیفتاد و مسئولان مربوطه نباید دوباره آن را تا انتخابات بعدی فراموش کنند و حتما باید این مشکل را برای دوره بعد حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر همچنین وجود ضابطه در مناظرات را ضروری خواند و گفت: اگر در مناظرات تهمتی زده می‌شود مجری باید بتواند بر اساس ضابطهای که ازقبل تعریف شده جلوی آن را گرفته وبگوید این موضوع خارج از بحث است و اگر شما مدرکی دارید برای بررسی به قوه قضائیه منعکس کنید.

وی همچنین به عوام فریبی برای جمع کردن رای اشاره کرد و افزود: در بیان این موارد نگاهی به هیچ کدام از کاندیداها ندارم ولی متاسفانه این اتفاقات افتاد و قلب و فکر مردم را جریحه دار کرد.

وی اضافه کرد: این همه مسایل در ارتباط با فساد و.. مطرح و بعد از انتخابات هم تمام می شود و هیچ‌کس نیز پیگیری نمی‌کند ولی برای مردم این سوال باقی می‌ماند که نتیجه این همه حرف‌هایی که زدند، چه شد؟

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه باید به ملت ایران افتخار کرد که با بیش از 41 میلیون رای رئیس جمهور خود را از میان نامزدها انتخاب کرد، گفت: در دنیای امروز بیش از 70 درصد مشارکت در انتخابات کم سابقه است و باید به ملت ایران آفرین گفت که وظیفه خود را خوب ادا کرد.

وی با اشاره به اینکه با انتخاب رئیس جمهور باید همه طرفها از طرح مسایلی که ممکن است اعصاب و ذهن مردم و افکار عمومی را جریحه دار کند پرهیز کنند، افزود: دامن زدن به اختلافات و یا طرح مسایلی مانند تقلب و... زیبنده این کشور و مردم نیست و باید متحد و یکپاچه به جلو حرکت و دیگر کاندیداها نیز باید خدا را شکر کنند که این مسئولیت خطیر بر دوش دیگری افتاد و از دوش آنها برداشته شد.

نماینده ولی فقیه به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اظهاراتی که دراین سفر علیه ایران صورت گرفت اشاره کرد و گفت: ما دشمن داریم و اگر در ما رخوت و سستی احساس کنند از ما انتقام خواهند گرفت لذا باید متحد و یکپارچه باشیم و همه با هم در برابر دشمنان بایستیم.

وی گفت: اختلاف باعث فشل شدن و نابودی است و باید بحث‌ها را تمام کرد و دست دردست هم برای پیشرفت کشور تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حدیث آمده است: «اُنظُر إلى ما قالَ و لاتَنظُر إلى مَن قالَ» اظهارداشت: باید دید حرفی که زده می‌شود درست است یا نه و نگاه نکرد چه کسی این حرف را می‌زند، ممکن است حتی دشمن حرف درستی بزند و یا اشکال صحیحی را مطرح کند ما باید آن را بپذیریم و عیوب مطرح شده را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری با هر نیت و دلیلی حرف‌هایی را زدند و مسائلی را در رابطه با مشکلات کشور و اقدامات آینده مطرح کردند، اکنون این دولت است که باید اولویت‌های خود را مشخص کند، مشکلات واقعی را شناسایی کند و برای حل آنها زمان را از دست ندهد.

وی با تاکید بر اینکه جوان گرایی، رونق تولید و ایجاد اشتغال ازجمله موارد درستی بود که مطرح شد، اضافه کرد: این حرف‌ها بسیار درست است، ما باید به جوانان متدین و با استعداد خود که مدارک عالی دارند و تخصص‌شان بالاست افتخار کنیم و آنها را به عرصه بیاوریم تا با نشاط بیشتری برای پیشرفت کشور برنامه ریزی و تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه گفت: تولید را باید در کشور رونق داد و جلوی واردات بی رویه را گرفت و برای ورود کالاهایی که تولید با کیفیت داخلی دارد تعرفه‌های بالایی در نظر گرفت تا به راحتی وارد کشور نشود و تولید داخلی افزایش یابد.

وی افزود: ایجاد کار برای جوانانی که وارد بازار کار شده‌اند با دعا و امثال آن امکان پذیر نیست بلکه باید فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کرد و همان‌طوری که رهبری فرموده‌اند می‌توان کارگاه‌های زود بازده را کمک و تقویت کرد تا اشتغال نیز افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه اصلاح نظام بانکی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سیستم بانکی کشور باید فعال شود و مانند کشورهای پیشرفته به کمک تولید بیاید و وام با بهره کم به متقاضیان بدهد تا از این طریق تولید و اشتغال افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد در سخنان همه کاندیداها مطرح شد، افزود: مبارزه با فساد وظیفه شرعی ماست و باید با آن قاطعانه برخورد کرد و جلوی رخنه فساد را گرفت.

وی تصریح کرد: نباید با مفسد و فاسد با ترحم برخورد کرد بطوری که امیرالمومنین حضرت علی (ع) می‌فرمایند: آنچنان داغی بر پیشانی این افراد بنهید تا هر کسی آنها را می‌بیند برای دیگران عبرت بشود.

نماینده ولی فقیه از مشکلات معیشتی مردم، ازدواج جوانان، کمک به اقشار آسیب پذیر و مسایل فرهنگی بعنوان دیگر محورهای مورد توجه کاندیداها نام برد و گفت: این موارد باید فهرست و تبدیل به برنامه شود و در دستور کار دولت قرار گیرد، قوای مقننه، قضائیه و مجریه و همه اقشار مردم باید دست بدست هم بدهند تا اینکه در دور جدید شاهد تحولات جدی در کشور باشیم.

وی افزود: صادرات مهم است و باید دست اندرکاران گردش کار را آسان و تسهیل کنند تا تولیدات فراوان کشور بتواند صادر شود و در ضمن در چارچوب خطوط ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری و نظام از حساسیت‌ها و دشمنی‌ها در عرصه بین‌المللی کاسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر مطرح کردن بحث‌های فرعی بعد از انتخابات را بی مورد دانست و گفت: حال که با رای اکثریت رئیس جمهور انتخاب شده است آنهایی که تریبون در دست دارند در ماه مبارک رمضان از گشودن باب غیبت، تهمت و افترا به این و آن پرهیز کنند و مردم را به گناه نکشند.

وی با تاکید براینکه در این شرایط همه باید با هم و در کنار هم باشیم، افزود: مقام معظم رهبری با مدیریت مدبرانه از روز اول فرمودند برای من مشارکت مردم مهم است و نمی‌گویم به چه کسی رای دهید، ایشان بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز تبریک گفتند و از مشارکت گسترده مردم ابراز خوشحالی کردند و ما هم باید همین سیره را عمل کنیم و همگان به دنبال رشد و تعالی کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه