English

انتقاد استاندار تهران از عملکرد ضعیف شهرداری در نگهداری و مهارت یابی معتادان

استاندار تهران گفت: مرحله جمع آوری و سم زدایی برای ساماندهی معتادان متجاهر که به عهده برخی دستگاه های استان بود به خوبی انجام می شود اما در مرحله نگهداری در مراکز «بهاران» که مهارت یابی و بازگشت به جامعه را در پی دارد، شهرداری نسبت به تعهدات خود عملکرد ضعیفی داشته است.

انتقاد استاندار تهران از عملکرد ضعیف شهرداری در نگهداری و مهارت یابی معتادان

به گزارش خبرگزاری موج از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در نشست شورای راهبری استانی دادگاه درمان مدار استان تهران افزود: بهبود معتادان متجاهری که برای ساماندهی جمع آوری شده اند یکی از الزامات اجرای طرح ساماندهی است که پس از غربالگری و شناسایی افراد نیازمند به درمان، میزان مانایی و بهبودی معتادان مورد توجه است.

هاشمی همچنین تاکید کرد که نباید اجرای طرح های جدید هزینه مضاعفی برای ستاد کنترل آسیب های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

استاندار تهران با اشاره به موضوع ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی مورد تاکید مقام معظم رهبری و بهبود معتادان ماده 16 اظهار کرد: مرحله جمع آوری و سم زدایی برای ساماندهی معتادان متجاهر به خوبی انجام می شود اما در مرحله نگهداری در مراکز بهاران(وابسته به شهرداری تهران) که مهارت یابی و بازگشت به جامعه است، باید کار های بیشتری انجام شود.

براساس این گزارش، مدیر کل بهزیستی استان تهران نیز دراین جلسه گزارشی از عملکرد این سازمان در راستای درمان و بازتوانی معتادان متجاهر و آسیب دیدگان این بخش را ارایه کرد.

همچنین دراین جلسه موضوع طرح ساماندهی و مدیریت معتادان بی سر پناه و متجاهر در راستای تدوین اصول دادگاه های درمان مدار مورد بررسی قرار گرفت که براین اساس مقرر شد دبیرخانه شورای راهبری استان در بهزیستی و با نظارت و پایش دفتر امور اجتماعی استانداری تهران راه اندازی شود.

در این نشست راهکارهای لازم درباره استقرار دادگاه های درمان مدار توسط معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور برای هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا شهرداری تهران مکانی را برای اجرای طرح مورد نظر تامین کرده و طرح استقرار الگوی دادگاه های درمان مدار به صورت آزمایشی به مدت 6 ماه بر روی تعدادی از معتادین متجاهر اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه