English

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

کمپین جوانان تهرانی تشکیل می شود/هر جوان سفیر مبارزه با بیسوادی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری جشنواره هنری «جوان، شهر، آینده» خبر داد و گفت: هر جوان تهرانی سفیر مبارزه با بیسوادی می شود.

کمپین جوانان تهرانی تشکیل می شود/هر جوان سفیر مبارزه با بیسوادی

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی عبدالهی ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: نیروی انسانی جوان یک کشور همواره به عنوان نیروهای فعال اجتماعی و اقتصادی آن جامعه محسوب می‌شوند بنابراین جمعیت جوان به سبب تاثیرگذاری بالا در تحولات جمعیتی، اقتصادی و سیاسی کشور،‌ حائز اهمیت هستند. به مناسبت هفته جوان برنامه های متعددی را برای اجرا از ۱۸ الی ۲۴ اردیبهشت در سطح شهر تهران درنظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به شعار "جوان، معمار آینده" برای برنامه های هفته جوان افزود: این برنامه ها با رویکرد ایجاد روحیه مسئولیت پذیری در جوان در تمامی مراحل شناسایی تا حل مشکلات شهری، کاهش وابستگی جوانان به دولت و شهرداری و توانمندسازی آنها برای رفع امورشان، ایجاد روحیه کار و اشتغال در میان جوانان، ارتقاء نقش مشورتی و نظارتی جوانان در حوزه مدیریت شهری و آگاهی بخشی و ارتقاء فرهنگ خدمات داوطلبانه در امور اجتماعی اجرا می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران تاکید کرد: با اجرای برنامه های هفته جوان بناداریم ضمن معرفی فرصتها و بسترهای شغلی به جوانان به ایجاد ارتباط بن جوانان و کارآفرینان تهران و چهره های موفق، فراهم سازی بسترهای داوطلبانه برای آموزش پذیری و آموزش دهی جوانان به یکدیگر، تقویت حس هویت جمعی در جوانان تهران فارغ از تفاوتهای فرهنگی، زبانی و اقتصادی، ایجاد حساسیت نسبت به حل مسایل خرد و محلی و دور کردن جوانان از انتقاد منفعلانه و غیرمسئولانه کمک کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح «جوانان تهرانی در یک قاب» گفت: در این برنامه جوانان با یک قطعه عکس ۳ در۴ از چهره خودشان پازلی شیشه‌ای را کامل می کنند که در نهایت با تکه تکه عکس‌های هزار جوان تهران عبارت «شهریار شهر من باش» تکمیل و در نهایت این  پازل شیشه‌ای در یکی از پارک‌های تهران برای مدتی نصب خواهد شد.

عبدالهی، از برپایی کارگاه و مسابقه "محله من" خبر داد و گفت: این کارگاه و مسابقه برای شناسایی چالش‌های فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و ... از سوی ستاد مدیریت محلات مناطق ۲۲گانه، اداره آموزش‌های شهروندی پسماند، ‌سازمان زیباسازی ، سازمان حمل و نقل برگزار می شود.

کاشت درخت توسط جوانان در هفته جوان

وی کاشت درخت را از دیگر برنامه های هفته جوان عنوان کرد و گفت: هر جوان با کاشت نهال درختی برای آن شناسنامه‌ای درست کرده و در صورت به ثمر نشستن هدیه‌ای از شهرداری دریافت خواهد کرد. همچنین جوانان طی این هفته به  رقابت‌های ورزشی با یکدیگر می پردازند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، با اشاره به فراخوان جشنواره «جوان و شهری که می‌خواهد» در راستای جلب تمرکز و تفکر جوانان تهران نسبت به آینده شهر تهران، افزود: جوانان طرح‌های خود را در سه بخش (انتظار از شهر..، انتظار از خود...، اینکه چه کاری می توانم انجام دهم ..) تا پایان اردیبهشت ماه ارسال می کنند.

وی از برگزاری نشست‌های تخصصی با عنوان " جوان و آینده ای که می خواهد " خبر داد و افزود: این نشست ها به همت ستاد مدیریت محلات مناطق ۲۲گانه با حضور کارشناسان و صاحبنظران برگزار می شود تا به شناسایی و حل مشکلات محلات شهری و ایجاد نگرش کارشناسی در جوانان برای حل مشکلاتشان و همچنین فراهم سازی بستر و موقعیت برای جوانان برای بیان نقدهای سازنده و راهگشا کمک کند.

تشکیل گروه های جوانان داوطلب برای کمک به محلات محروم

عبدالهی، «خوبی بی بهانه» را از دیگر برنامه های هفته جوان برشمرد و گفت: گروه‌هایی از جوانان داوطلب به منظور شناسایی چالش و نیازهای جوانان محلات منطقه ۱۷ تشکیل و کارگروه توانمندسازی جوانان بی بضاعت ایجاد می شود تا برای حل مشکل به صورت بلندمدت مردم محروم و کم‌توانان این منطقه  گام هایی برداشته شود.

وی، از برپایی گردهمایی عظیم «ما همه علی اکبریم» در میدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: در این گردهمایی جوانان به مناطق و افراد محروم و کمتر برخودار شهر کمک کرده و در راستای رفع مشکلات آنها قدم بر می‌دارند. قرار است در این برنامه به همت خانه شهریاران جوان،‌ ستاد مدیریت محله و اداره کل فرهنگی، پیوند میان قشرهای مختلف جوانان برقرار شود و میان آنها هویتی جمعی در راستای آرمان‌های انسانی و ملی شکل گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برپایی جشن ولایت و جوانان در مساجد تهران خبر داد و گفت: در این جشن ها از جوانان مومن و انقلابی که در برپایی جشن حضرت مهدی (عج) نقش داشتند و از بهترین محله های که برنامه های با محتوا و کیفی برگزار کردند؛ تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین همخوانی سرود و اشعار حماسی و ملی از سوی جوانان نیز از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.

وی، اختصاص دیوار یا خیابانی  در شهر به آثار نقاشی و تجسمی جوانان را از دیگر برنامه های مدنظر یاد کرد و افزود: این برنامه با عنوان "خودت را کشف کن " از سوی مناطق ۲۲گانه، سازمان ‌مدیریت فضای سبز،‌ اداره کل آموزش‌های شهروندی،‌ سازمان زیباسازی اجرا می شود.

عبدالهی ادامه داد: این طرح با در اختیار قرار دادن دیواری به جوانان از آنها می‌خواهد تا تصویر و تصوری که از خود دارند را بر روی دیوار نقاشی کنند. بعد از اجرای این طرح و در حاشیه آن کارگاهی روان شناختی برگزار خواهد شد تا حاضرین بتوانند نسبت به روحیات و ذهنیات خود شناختی علمی و روشمند با کمک مشاوران و متخصصان این حوزه پیدا کنند.

وی از برگزاری جشنواره هنری «جوان، شهر،آینده» خبر داد و گفت: این جشنواره هنری برای دریافت آثار سمعی، بصری و تجسمی تدارک دیده شده است که درآن هنرمندان باید در قالب آثار سمعی و بصری انتظارات خودشان را از سه مفهوم «جوان، شهر و آینده» بازنمایی کنند و به همین ترتیب بخشی را هم به بازنمایی این سه مفهوم در قالب فیلم مستند اختصاص داده‌ایم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برنامه های خانه شهریاران جوان در نمایشگاه کتاب امسال گفت: فراخوان دو دقیقه با کتاب، کمپین هرجوان سفیر مبارزه با بی‌سوادی، مستندسازی «جوان و آینده‌ای که می خواهد» و عصرانه به وقت جوانی برنامه هایی است که در شهر آفتاب برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح دو دقیقه با کتاب قرار است هر جوان دو دقیقه از کتابی را قرائت کند و در نهایت آثار استاندارد در شبکه‌های اجتماعی بازنشر خواهند شد تا گامی در جهت افزایش فرهنگ مطالعه برداشته شود. این فایل‌ها در نهایت طبقه‌بندی و اصلاح خواهد شد و بر روی پایگاه و کانال خانه شهریاران قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد آثار برگزیده بتوانند به عنوان معرفی کتب هم در نظر گرفته شود.

عبدالهی، با اشاره به کمپین هرجوان سفیر مبارزه با بی‌سوادی گفت: این طرح در راستای کاهش بحران بی‌سوادی و کم مهارتی جوانان محروم است که در یک شبکه ارتباطی هر جوان بسته به تخصصی که دارد به یک نفر سواد و مهارت مورد نظرش را آموزش دهد. این طرح در سه بخش مجزا در نظر گرفته شده تا این توان و ظرفیت جوانان تهران در راستای کمک‌های مستقیم، آموزش جوانان بی‌سواد، محروم از تحصیل و فاقد مهارت به سواد و مهارت‌های اولیه به منظور ایجاد شرایط حضور در فرصت‌های شغلی آماده شود.

عصرانه به وقت جوانی در شهر آفتاب

به گفته این مقام مسئول، عصرانه به وقت جوانی نیز برنامه ای است که به همت خانه شهریاران جوان همزمان با نمایشگاه کتاب با حضور هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی و کارآفرین برگزار می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران یادآور شد: همچنین مسابقاتی چون نشست درباره محله من ومسابقه الگوریتم محله من نیز تدارک دیده شده است.

وی برگزاری کارگاه و نشست‌ و گپ و گفت با جوانان و تهیه مستند درباره "جوان و آینده‌ای که می خواهد "، تولید محتواهای فرهنگی،‌کاربردی و اجتماعی در ارتباط با جوانان در قالب کلیپ و شبکه‌های مجازی، انتشار ماهنامه فصل جوانی و تلاش برای ارتقاء و افزایش تعداد اعضاء باشگاه خبرنگاران جوان را از دیگر اقدامات خانه شهریاران به مناسبت هفته جوان برشمرد.

عبدالهی، تجلیل از جوانان و گروههای فعال فرهنگی در مناطق و محلات را از دیگر برنامه های هفته جوان عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با برگزاری اختتامیه و تقدیر از فعالان هفته جوان و برگزیده گان جشنواره ها و مسابقات پایان می یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه