English

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

دولت منابع حوزه سلامت را به طور کامل اختصاص نداده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه منابع حوزه سلامت کافی نیست، گفت: دولت قانون را در اختصاص ۱۰ درصد از منابع اعتباری هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت رعایت کند.

دولت منابع حوزه سلامت را به طور کامل اختصاص نداده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اقدامات قابل قبولی را در تخصیص اعتبارات پایدار و کافی به حوزه سلامت انجام داده است، گفت: اختصاص یک درصد از ارزش افزوده  و ۱۰ درصد از محل درآمدهای حوزه  هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی از منابع پایدار به حوزه سلامت می تواند مشکلات بسیاری را در این حوزه حل کند، البته در بودجه سنواتی نیز نمایندگان مجلس تعریف مشخصی از مالیات بر دخانیات و کالاهای آسیب رسان ارایه دادند که این موضوع نیز نقش موثری در کاهش مشکلات حوزه سلامت دارد.

وی افزود: طرح برخی مسائل درباره ضرورت اختصاص منابع پایدار به حوزه سلامت حکایت از آن دارد که برخی متاسفانه از قوانین جاری کشور آگاه نیستند، البته موافقم که منابع حال حاضر برای حوزه سلامت برای حل مشکلات این حوزه کافی نیست؛ بنابراین باید یک منبع قابل توجه و مورد قبول برای این حوزه تعریف کرد.

قربانی با بیان اینکه حوزه سلامت در طی ۳ سال گذشته از اولویت مسائل مهم کشور بوده است، تصریح کرد: در شرایطی که صحبت از منابع پایدار سلامت می‌شود، باید ازظرفیت‌ها، منابع مالی موجود و درآمدهای کشور آگاه بود؛ بنابراین اختصاص منابع به حوزه سلامت باید براساس ضوابط و قوانین مالی به درستی صورت گیرد، البته تا حدودی منابع حوزه سلامت تامین و پایدار شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت منابع حوزه سلامت را به طور کامل اختصاص نداده است، گفت: نباید انتظار داشت که همه مشکلات حوزه سلامت را در طول ۳ سال حل کرد، در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا حوزه سلامت را طی سالیان متمادی و دربازه زمانی حدود ۲۰ سال ساماندهی کردند که باید به این موضوع در این جامعه نیز توجه کرد؛ بنابراین امیدواریم که با توجه به افزایش درآمد های دولتی در حوزه های مختلف بتوان منابع حوزه سلامت را افزایش داد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دولت به اجرای قانون در تامین منابع حوزه سلامت به ویژه از ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها توجه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه