English

در گفت‌وگو با موج عنوان شد

آشفته بازار و نبود تعرفه خدمات پرستاری در منزل

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور از آشفته بازار و نبود تعرفه در خدمات پرستاری در منزل خبر داد و گفت: خدمات پرستاری در منزل از سال 87 تعیین تعرفه نشده است.

آشفته بازار و نبود تعرفه خدمات پرستاری در منزل

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره تعرفه های خدمات پرستاری در منزل اظهار داشت:نظارت بر شرکت‌های خدمات پرستاری در منزل زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی است، نظارت این شرکت‌ها در تهران تقسیم بندی شده، به عنوان مثال شمال و شمال غرب تحت نظارت دانشگاه ایران، شمال شرقی زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی و جنوب زیر مجموعه دانشگاه تهران است، اما متاسفانه برای خدمات این قشر تعرفه‌ای وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه از سال 78 تعرفه ای برای خدمات پرستاری در منزل تعیین نشده است، گفت:وزارت بهداشت تعیین تعرفه را رها کرده و با توجه به اینکه زیر نظر بیمه نیست کاری از دستشان بر نمی آید. در واقع باید گفت سال گذشته جلسه کارشناسی درباره تعیین تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل، که با حضور گروه کارشناسی در محل دبیرخانه شورای عالی بیمه برگزار شد، متاسفانه نمایندگان بیمه های تامین اجتماعی و سلامت، با تصویب این تعرفه‌ها مخالفت کردند.

شریفی مقدم با اعلام اینکه آیین تعرفه های خدمات پرستاری در منزل برای اولین بار در سال ۱۳۷۸ در وزارت بهداشت تعیین و به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، گفت: متاسفانه به علت بی توجهی وزارت بهداشت و خصوصا بیمه ها که این خدمات را پوشش ندادند، باعث شد که ارائه خدمات پرستاری در منزل، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل از سال۷۸ تا کنون بازنگری نشده است، گفت: این وضعیت باعث شد، بیش از ۹۰ درصد مراکز دارای مجوز از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، غیر فعال شوند و  90 درصدتعیین حقوق و مزایای پرستاران در منزل به صورت توافقی صورت می‌گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه