English

دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور تأکید کرد

ارتقای «کمیسیون آموزش عمومی قرآن» به «مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن کشور»

دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور بر ارتقای کمیسیون آموزش عمومی قرآن به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی کشور تأکید کرد.

ارتقای «کمیسیون آموزش عمومی قرآن» به «مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن کشور»

به گروه خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی فیض در چهل و نهمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: درآموزش و پرورش از چهار حوزه به آموزش قرآن کریم پرداخته می شود که حوزه اول شامل آموزش قرآن از طریق دروس رسمی در مدارس مانند درس قرآن که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آن را تدوین کرده است و در پایه‌های مختلف تدریس می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: فعالیت‌های قرآنی که از طریق اداره کل قرآن، عترت و نماز در آموزش و پرورش پیگیری می‌شود، حوزه دوم فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش است و سوم فعالیت‌هایی که از طریق کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور و با همکاری دستگاههای خارج از آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و تربیت معلم قرآن نیز چهارمین فعالیت این وزارتخانه است.

وی هماهنگ عمل کردن این 4 حوزه را ضروری دانست و افزود: هویت کمیسیون آموزش عمومی قرآن، هویتی غیرمستقل است و ساختار آن دبیرخانه ای است؛ بنابراین با توجه به مسئولیت سنگین این کمیسیون، ضروری است این کمیسیون به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن ارتقا یابد تا در تحقق اهداف قرآنی موفق شود.

فیض از ایجاد کارگروهی با هدف بررسی نحوه ارتقای کمیسیون آموزش عمومی قرآن به مرکز هماهنگی و توسعه آموزش عمومی قرآن خبر داد و افزود: تدوین و بازنگری و بهسازی مقررات آیین‌نامه‌ها و برنامه‌های درسی حوزه آموزش عمومی قرآن، تربیت مربیان، آموزگاران و دبیران قرآنی، اجرای طرح ملی حفظ قرآن و طراحی و اجرای برنامه های آموزش عمومی قرآن به ویژه در رشته حفظ برای دانشجویان و دانش آموزان در قالب واحدهای درسی و فوق برنامه از اقدامات ملی کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی آحاد جامعه در زمینه اُنس با قرآن و مهارت‌های صحیح خوانی، تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت و توانایی خواندن قرآن کریم را از جمله اهداف کلی این کمیسیون دانست.

وی تأکید کرد: ارتقای کمیسیون به مرکز، نیازمند تأیید نهایی وزیر آموزش و پرورش است که امیدواریم با عنایت به مصوبه کمیسیون، این موافقت در اولین فرصت ممکن صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه