English

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان:

۸۰ هزار خیر به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم‌اکنون 80 هزار خیر ماهانه در قالب صدقات به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند.

80 هزار خیر به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کمیته امداد و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: یکی از تکالیف این نهاد که در اساسنامه کمیته امداد نیز به آن اشاره ‌شده، ترویج سنت‌های حسنه الهی و نشر احسان و نیکوکاری در جامعه است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه در جهت تفاهم‌نامه کشوری و باهدف حمایت از اقشار ضعیف جامعه و همچنین به‌ منظور ایجاد تعامل و هماهنگی در اجرای برنامه‌های مشترک و در راستای هم‌افزایی منابع و امکانات موجود هر دو سازمان جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات به محرومان و نیازمندان منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان تصریح کرد: توسعه همکاری‌های مشترک باهدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و بخشش و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی با رویکرد تقویت ارزش‌های دینی، اخلاقی و مذهبی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است. تلاش می‌کنیم با اجرایی‌کردن این تفاهم‌نامه و با ایجاد وقف‌های نوین و شناسایی خیرین و جذب مشارکت‌های سایر نهادهای مردمی، کمک‌ها به سمت نیازمندان هدایت شود.

موسی‌نژاد بابیان اینکه همکاری و مشارکت در اعزام روحانیون و مبلغان در مراسمات فرهنگی و مذهبی و چاپ و توزیع محصولات فرهنگی از طریق این تفاهم‌نامه اجرا می‌شود، افزود: همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی و دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی حلقه‌های معرفت و بصیرت‌افزایی برای اقشار ضعیف جامعه از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد: بسیاری از کارهای این نهاد با محوریت مساجد انجام می‌شود و در این راستا نیاز است از این ظرفیت بیشترین استفاده در جهت کمک به اقشار نیازمند جامعه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: هم‌اکنون 80 هزار خیر، ماهیانه در قالب صدقات به مددجویان کمیته امداد کردستان کمک می‌کنند و همچنین 30 هزار نفر نیز در استان زکات خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان می‌رسانند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 5 هزار یتیم زیر 15 سال تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: 16 هزار حامی از این ایتام حمایت مالی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید فقیری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: تلاش کمیته امداد، کمک به رفع فقر از چهره جامعه بوده و این موضوع نیازمند، توجه جدی خیرین و مسئولان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه