English

کاهش مصرف آنتی بیوتیک در استان قم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شاخص ها در سال 92 در سطح بیماری‌های دریافت کننده آنتی بیوتیک 42 درصد بوده که با فعالیت های صورت گرفته، در سال جاری به 35 درصد رسیده که حکایت از کاهش مصرف آنتی بیوتیک در استان را دارد.

کاهش مصرف آنتی بیوتیک در استان قم

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر میلانی در کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در قم گفت: این کمیته طی دو سال گذشته فعال شده که اثرات بسیاری در کاهش مصرف غیرمنطقی دارو و همچنین اصلاح تجویز نسخ داشده است.

وی افزود: برگزاری این جلسات از اهمیت بسیاری برخوردار است و تاکنون توانسته ایم 15 جلسه اصلی و همچنین کمیسیون های تخصصی را برگزار کنیم. در این جلسات مصوبات و پیگیری های لازم انجام شده و عمده مسائل مطرح شده در خصوص جلوگیری از تجویز آنتی بیوتیک بوده است.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: یکی از کمیته های موفق در سطح دانشگاه همین کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو بوده که مرهون تلاش های گسترده و همچنین پیگیری های لازم از سوی همه اعضا بوده است. در دو محور عمده شامل آموزش و فرهنگ سازی فعالیت شده است که باید در همه ابعاد این اقدامات انجام شود. برای مردم اطلاع رسانی صورت گرفته و یکی از فضاهایی که از آن استفاده کردیم مدارس بوده است. با همکاری آموزش و پرورش نتایج خوبی را در فرهنگ سازی مصرف صحیح دارو گرفته‌ایم.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم به برگزاری جشنواره های غذا و دارو اشاره کرد و گفت: در این زمینه جشنواره های متعددی برگزار شده که در جشنواره اخیر 1500 اثر به دبیرخانه ارسال و اثرات برتر تجلیل شدند.


میلانی گفت: در این زمینه برای رابطین آموزش و پرورش و بهداشت و همچنین مسئولان فنی و تکنسین های داروخانه ها نیز جلسات آموزشی برگزار شده تا بتوانیم در ارائه مصرف منطقی دارو بکوشیم.


وی عنوان کرد: در زمینه تجویز و مصرف منطقی دارو، ورود خوبی داشته ایم به گونه ای که آماری که تنظیم و اعلام شده حکایت از این دارد که شاخص ها در سال 92 در سطح بیماری های دریافت کننده آنتی بیوتیک 42 درصد بوده که با فعالیت های صورت گرفته و همچین اثرات برگزاری این کمیته، در سال جاری به 35 درصد رسیده که حکایت از کاهش مصرف آنتی بیوتیک در استان دارد.
انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه