English

افزایش سوتی های دارویی در کشور؛ دستور جمع آوری یک آمپول دیگر صادر شد

سازمان غذا و دارو طی بخشنامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرد آمپول دییریدامول ۱۰ میلی گرم ساخت شرکت البرزدارو را به لحاظ مقدار ماده موثر مورد تایید نیست، در واقع معتقد هستند ریکال(عودت دارو به شرکت داروسازی) رویه اى معمول در تمام ارگان‌هاى نظارتى است.

افزایش سوتی های دارویی در کشور؛ دستور جمع آوری یک آمپول دیگر صادر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، اکبر عبدالهی اصل مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و موادمخدر طی نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، اعلام کرده آمپول دییریدامول ۱۰ میلی گرم ساخت شرکت البرزدارو را به لحاظ مقدار ماده موثر مورد تایید نیست و هر چه سریعتر جمع آوری شود.

 

در این نامه آمده است؛ با احترام با توجه به نام دریافت شده از شرکت البرزدارو، آمپول دییریرامول ۱۰ میلی گرم ساخت آن شرکت به شماره سری ساخت ۱۶۰۰۳ و تاریخ انقضای ۲۰۱۸/۷به لحاظ مقدار ماده موثر قابل قبول نبوده و لذا در حال جمع آوری از سطح عرضه می باشد.مقتضی است جهت همکاری کامل در این زمینه اطلاع رسانی مناسب به مراکز دارویی تحت پوشش آن معاونت به عمل آید.

گفتنی است؛کاربرد اصلی این دارو مهار تشکیل ترومبوز در بیماران در معرض خطر آمبولی و سکته است. این داروی ضد تجمع پلاکت در بیمارانی که به خاطر دریچه قلب جراحی شده‌اند تجویز میشود. این عمل احتمال ایجاد لخته در جریان خون را کاهش می دهد. همچنین در تست های تصویربرداری بیماران قلبی استفاده می شود.

مصطفى کریمی معاون اداره کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره نامه درخواست سازمان غذا و دارو براى جمع آورى آمپول دییریدامول ۱۰ میلی گرم از دانشگاه علوم پزشکی ایران به خبرنگار موج گفت: بارها از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو به موضوع ریکال اشاره شده و واقعیت این است که ریکال رویه ای معمول در تمام ارگانهای نظارتی دنیا است.

چگونه است که وقتی در خبرها می شنویم یک مدیر ارشد یک کارخانه معروف تولید خودرو در کشوری مدرن، دستور برگشت قطعه معیوبی را صادر می کند همه ما آن ریاست آن شرکت و نحوه مدیریتش را بدلیل نظارت بالا و مشتری مداری تحسین می کنیم اما در مورد یک مسئله حیاتی مثل دارو و نظارت بالایی که بر چرخه تامین، تدارک و توزیع آن وجود دارد واکنش متعجبانه نشان می دهیم متاسفانه درباره کیفیت محصولات داخلی در اکثر صنایع همچنین داروی تولید داخل نیز همین ایراد وجود دارد به نظر میرسد باید در این دیدگاه که " مرغ همسایه غاز است تجدید نظر کنیم "

وی ادامه داد: بخاطر این قدرت نظارتی بالا که در سیستم ما وجود دارد با افتخار سرمان را بالا می گیریم.

همانطور که پیشتر نیز گفته ایم انتشار اخبار این چنینی نیازمند مدیریت جدی از سوی اصحاب رسانه است تکرارهای بی مورد مباحث تخصصی و علمی در کوچه و بازار هیچ سودی به حال آحاد جامعه ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه