English

۱۳۵ میلیون جلد کتب درسی از ۱۵ شهریورماه در کشور توزیع می‌شوند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از توزیع ۱۳۵ میلیون جلد کتب درسی از ۱۵ شهریور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اظهار داشت: بر اساس برنامه درسی ملی، آموزش اجباری تا پایه نهم است و از پایه دهم چند شاخه تحصیلی داریم؛ شاخه نظری شامل ریاضی، تجربی، معارف و علوم انسانی است.

وی به شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش اشاره کرد و گفت: این دو شاخه بر روی هم ۱۷۰ رشته دارند.

حجت الاسلام والمسلمین با تأکید بر اینکه در رویکرد جدید آموزشی تنها بحثتئوریک نیست، افزود: رویکرد ما بر اساس حوزه یادگیری تفکر و حکمت است و به دنبال خلاقیت و ابداع هستیم.

وی به تولید بسته های آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر بسته آموزشی را تولید کردیم که در جهت تعمیق و پایدار کردن فرایند یاددهی _ یادگیری است و البته در فرایند تولید بسته آموزشی از مشارکت بخش خصوصی استفاده می شود که به عنوان مثال شرکت صنایع آموزشی از آن جمله است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تمام کتب و تجهیزات کمک آموزشی باید استاندارد این سازمان را داشته باشد، افزود: ورود کتب کمک آموزشی غیر استاندارد به مدارس ممنوع است.

وی از تألیف ۱۴۰ کتاب جدید برای پایه دهم خبر داد و گفت: کتاب های «انسان و محیط زیست»، «تفکر و سواد رسانه ای»، «کارآفرینی و کارگاه تولید» و «انسان و سلامت» در پایه دهم جدیدالتألیف است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان از توزیع کتب درسی از ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: کتاب های پایه دهم تألیف شده و در دست چاپ است و کتب سایر پایه ها چاپ شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۱ تا ۱۳۵ میلیون جلد کتاب درسی در قالب ۱۱۵۰ تا ۱۲۰۰ عنوان درسی چاپ شده است، اضافه کرد: کتاب های درسی از طریق کتابفروشی ها، اینترنت و در برخی مناطق دوردست از طریق پُست توزیع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر