English

۴۴۰ هزار نفر در کشور از طریق «آموزش از راه دور» دیپلم گرفتند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال ۸۳ تاکنون، ۲ میلیون نفر از آموزش از راه دور خدمات گرفتند که ۴۴۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل شدند.

۴۴۰ هزار نفر در کشور از طریق «آموزش از راه دور» دیپلم گرفتند

به گزارش خبرگزاری موج، مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه نخستین جشنواره قلم که امروز در مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است، اظهار داشت: هم اکنون ۱۶۵۶ مدرسه فعال آموزش از راه دور در کشور داریم که ۱۹۲ هزار و ۹۳۸ دانش‌آموز در این مدرسه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ هزار و ۶۸۵ دانش‌آموز دختر و ۸۰ هزار و ۲۵۳ دانش‌آموز پسر در مدارس آموزش از راه دور درس می‌خوانند، ادامه داد: از تعداد ۱۹۲ هزار و ۹۳۸ دانش‌آموز مدارس آموزش از راه دور، ۲۳ هزار و ۳۲۳ دانش‌آموز در شهرها و ۱۶۹ هزار و ۶۱۵ دانش‌آموز در روستاها هستند.

گُرد به نوع پوشش تحصیلی دانش‌آموختگان مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: ۲۵۴۵ نفر لازم‌التعلیم بوده یعنی در سن دانش‌آموزی هستند و ۱۹۰ هزار و ۳۹۳ نفر بزرگسال هستند.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را که حدود صد هزار نفر بودند از تحصیل از طریق آموزش از راه دور حذف کردند، ادامه داد: این دانش‌آموزان دیگر به سیستم آموزشی برنگشتند اما ما سعی کردیم با همکاری معاونت‌های آموزش و پرورش این افراد را به تحصیل بازگردانیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد تعداد نیروی انسانی شاغل در مدارس آموزش از راه دور، اظهار داشت: ۲۲ هزار و ۸۶۳ شاغل در آموزش از راه دور فعالیت می‌کنند که ۱۶۵۶ مدیر، ۱۱۱۳ معاون، ۲۱۹۴ مشاور و ۱۴ هزار و ۳۷۰ دبیر هستند.

وی ادامه داد: از سال ۸۳ تاکنون ۲ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۷۲ نفر از خدمات آموزش از راه دور استفاده کردند که ۴۴۱ هزار نفر فارغ‌التحصیل شدند.

گُرد به بازنگری در فعالیت‌‌های مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و افزود: مجوز مدارس را از اول بررسی کردیم و برای پوشش تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، به دنبال تأسیس مدارس الگو و مدارس خیریه بودیم.

وی به نخستین جشنواره قلم اشاره کرد و گفت: در این جشنواره به دنبال این بودیم که فراگیران را از ایده‌پردازی به نوآوری هدایت کنیم و ضمن پرورش خلاقیت‌ها، افکار عمومی را با عملکرد و فعالیت آموزش از راه دور آشنا کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: جشنواره قلم از مهر سال تحصیلی جاری آغاز به کار کرد و ۲۷۰۰ رکورد در سایت جشنواره ثبت شد که اثر ۱۸۲۳ نفر پذیرفته شد که شامل ۷۵۹ دانش‌آموز، ۷۲۰ معلم، ۳۴۳ طرح‌نگار و ۷ خانواده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده با بیان اینکه از امروز از ۲۷ برگزیده کشوری تقدیر می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم از ۱۴ دانش‌آموز، ۱۰ معلم، یک خانواده و دو خبرنگار تقدیر صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر